  • 41. Data: 2013-09-02 17:19:10
    Temat: Re: [OT] Chorwacja travel
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "kor_nick" <c...@p...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:l00hsf$12e$...@m...internetia.pl...

    > oj tam, dobrze wiesz że nie chodzi mi o plaże skaliste tylko
    > kamieniste/mieszane

    Bez różnicy.
    I tak się nie nadaje.
    Wręcz kamieniste jeszcze gorsze, bo się gorzej chodzi.

  • 42. Data: 2013-09-02 17:29:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bugatti" <s...@m...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Płytką zatoczką - czyli trzeba iść wgłąb morza (20, 50 m ?) aby się
    > zanurzyć ?

    Zatoczka jest dość duża, więc jeśli przez zanurzenie rozumiesz brak gruntu,
    to prędzej Ci się odechce niż dojdziesz.

    http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.kompas
    -poland.pl/files/miasto/hrvaska_medulin_camping_vill
    age_medulin_plaza1.jpg&imgrefurl=http://www.kompas-p
    oland.pl/hotel/44/chorwacja/istria/medulin/hotel-hol
    iday-light-all-inclusive!.html&h=534&w=800&sz=473&tb
    nid=BxdaxBgP6BKszM:&tbnh=90&tbnw=135&zoom=1&usg=__SA
    L9EDr7pr1wfeDBpkUpz39E3Q4=&docid=FLosProzG4aYMM&sa=X
    &ei=jqwkUqixEZKM7Abc34HQBw&ved=0CEkQ9QEwBg&dur=87

    > I co rozumiesz pod pojęciem że nie jest tak ładna jak nad Bałtykiem ?
    > Byłem w Świnoujściu na plaży obok molo 14 lat temu i dla mnie wybrzeże
    > wielu miesjcach CRO jest lepsze pod względem krajobrazu

    Ale nie tam gdzie jest piasek na plaży zazwyczaj.

    > i przejrzystości i temp. wody...

    Temperatura ok, reszta nieciekawa.
    Szary piach, dość mętna woda.

    > Czemu woda w tym rejonie jest zimna

    Nie mam pojęcia, ale jest zimna i już.
    Kilku znajomych już to potwierdziło.
    Może od rzeki która tam wpada, może prądy jakieś?

    100 km dalej w Albanii już było cieplutko, 100 km bliżej również.

    > - i poniżej jakiej temp. definiujesz że jest zimna ?

    Takiej, że się wchodzi jak do Bałtyku, a nie do Oceanu Indyjskiego. ;-)
    Czyli tak na oko bliżej 20 niż 25 stopni.

    > A tak ogólnie w CRO którą plaże polecasz z tych piaskowych ?

    Kolega polecał Zaton, więc chyba tą.
    Zresztą jest blisko, w okolicy masz piach w kilku miejscach i jest co
    oglądać (wyspy na które nie trzeba płynąć statkiem, Zadar, do Splitu czy nad
    Krkę też niedaleko).

  • 43. Data: 2013-09-02 17:31:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    .

    > Ja przyjechałem na Costa Calida (20.07) morze miało 26st.

    A tydzień wcześniej pod Barceloną dużo, dużo mniej,
    Więc nie zawsze ciepłe i nie wszędzie.

  • 44. Data: 2013-09-02 18:11:50
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 02-09-2013 o 17:31:09 Cavallino <c...@k...pl>
    napisał(a):

    > A tydzień wcześniej pod Barceloną dużo, dużo mniej,
    > Więc nie zawsze ciepłe i nie wszędzie.

    To musiałeś mieć wyjątkowego pecha - 29 czerwca polecieli na Costa Brava
    moi znajomi - woda na otwartym morzu miała 22 st.

    Ale rok temu miałem taki przypadek, że jednego dnia na dwóch różnych
    plażach oddalonych o około 50km temp wody różniła się o 5st. W obu
    przypadkach było to otwarte morze. Różnica pomiędzy 26 a 21 jest mocno
    odczuwalna.

    Pozdrawiam
    TG

  • 45. Data: 2013-09-02 20:07:51
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sun, 1 Sep 2013 19:12:26 +0200, Maciek <d...@p...onet.pl>
    wrote:

    >A czas dojazdu z Krakowa nad Adriatyk jest praktycznie taki sam, jak nad
    >Baltyk.

    Z Krakowa może tak. Z Warszawy już niekoniecznie :)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 46. Data: 2013-09-02 20:13:49
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 02 Sep 2013 09:38:00 +0200, "Tomasz Gorbaczuk"
    <g...@a...pl> wrote:

    >Tu masz przykładowy:
    >http://www.holidaylettings.co.uk/mazarron-country-c
    lub/

    "Nearest beach 7 km" - to u mojej małzonki powoduje protest :) Mnie
    zresztą też nie uśmiecha się dyagć codziennie 14 kilosów na plaże i
    nazad :)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 47. Data: 2013-09-02 20:41:36
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 02-09-2013 o 20:13:49 jerzu <t...@i...pl>
    napisał(a):

    ub/

    > "Nearest beach 7 km" - to u mojej małzonki powoduje protest :) Mnie
    > zresztą też nie uśmiecha się dyagć codziennie 14 kilosów na plaże i
    > nazad :)

    Bo to trzeba autem pokonać :-) - nawet mi przez myśl nie przeszło aby to
    robić z buta. Domek z basenem ma tę zaletę, że nie ma potrzeby cały dzień
    siedzieć na piachu. My mieliśmy taki rozkład, że nad morze ruszaliśmy
    około 17-18 po południu - tam do 20-21 jeszcze świeci słońce.
    Te 7km to trochę optymistyczny wariant - to jest plaża miejska na której
    jest sporo tubylców. My jeździliśmy na plaże oddalone o około 15-20km od
    osiedla.

    TG

  • 48. Data: 2013-09-02 20:57:27
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 02 Sep 2013 20:41:36 +0200, "Tomasz Gorbaczuk"
    <g...@a...pl> wrote:

    >Bo to trzeba autem pokonać :-)

    Domyślam się :) Ale ja lubię sobie na plaży walnąć browar, albo dwa...
    :)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 49. Data: 2013-09-02 21:17:37
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 02-09-2013 o 20:57:27 jerzu <t...@i...pl>
    napisał(a):

    > Domyślam się :) Ale ja lubię sobie na plaży walnąć browar, albo dwa...
    > :)

    W ES masz 0,5 promila - jak to nie będą 2 strongi to raczej nie powinno
    być problemu...
    Raz tylko byłem nad morzem we Włoszech gdzie chodziłem na plażę na
    piechotę - zawsze wracałem objuczony jak wielbłąd - od tamtej pory nawet
    gdy mam 200m jadę autem. W bagażniku mam komplet wszystkiego dla
    wszystkich (krzesełka, leżaki, płetwy, materace, maski, kółka, paletki,
    piłki, parasole, ręczniki, zapasowe gacie)

    TG

  • 50. Data: 2013-09-02 21:50:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    >
    > To musiałeś mieć wyjątkowego pecha - 29 czerwca polecieli na Costa Brava
    > moi znajomi - woda na otwartym morzu miała 22 st.

    Akurat to nie ja byłem w Barcelonie, tylko znajomi.
    Ja byłem bardziej na północ, we Francji i tam i 17 stopni bywało.
    Nawet wkurzony przejechałem w kierunki Hiszpanii ze 150 km i żadnej zmiany
    na plus nie było niestety.