  • 31. Data: 2013-09-02 01:22:30
    Temat: Re: [OT] Chorwacja travel
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "kor_nick" napisał w wiadomości:

    > dodam jeszcze Baska na Krk i Lumbarda na Korculi.
    >
    > Bugatti, a po co ci ten piasek do szcześcia? Tylko w dupę włazi.
    > Plaże żwirkowe są czystsze i woda nie zamulona.

    Bo chce przyjechać z wakacji wypoczętny a nie poraniony. Dla mnie plaża musi
    być pisakowa - cóż to za plaża po której aby się nie pokaleczyć trzeba
    chodzić w gumiako-sandałach.

    Pozdr.
    +

    --
    Bugatti

  • 32. Data: 2013-09-02 01:33:14
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości:

    > Ta CRO to ze względu na odległość?

    Nie. Ze względu na sentyment z dzieciństwa ;-)

    >- Może zerknij bardziej na zachód? - ja od 3 lat jeżdżę autem do
    >Hiszpanii.
    > Masz tam 800km piaszczystych plaż (wszystkie kolory: od śnieżno-białego
    > do czarnego jak asfalt). Morze zawsze ciepłe, pogoda zawsze dopisuje,
    > ceny paliwa takie jak w PL, plaże darmowe, parkingi przy plażach darmowe,
    > mnóstwo domków wakacyjnych/apartamentów (dla 4-6os.) w cenach 250-300EUR
    > za tydzień.

    A dla 2-3 osób jest ciut taniej (200 - 250EUR) czy tak samo ?

    > Domy z basenami na wybrzeżu (do 10km od morza) dla 4-8 osób za
    > 400-500EUR za tydzień. Koszty jedzenia takie jak w PL, bdb piwa lokalne w
    > cenie 1-1,2 EUR za litr, bdb wina lokalne za 3-5 EUR za butelkę. Ludzi
    > znacznie mniej (ze względu na długość wybrzeża) niż gdziekolwiek indziej
    > nad Morzem Śródziemnym.
    > Minus - daleko, spore koszty dojazdu - min 80EUR w jedną stronę za
    > autostrady we Francji i dodatkowo autostrady w ES, plus koszty paliwa.

    To nie problem.
    Problemem jest to czy w Francji i Hiszpania *naprawdę* trzeba jeździć
    zgodnie z przepisami ? (tak, wiem to głupie polaczkowe pytanie) Jak się
    przekroczy o 20 góra 30 km/h na autostradzie to ganiają ? I czy jest
    podobnie jak w PL, czyli co chwila jakiś nieoznakowy wóz lub co kilkanaście
    km fotoradar ?

    > Najbliżej jest Costa Brava ~ 2kkm z Wawy, w tym roku byłem na Costa
    > alida - 3kkm z Wawy. Byłem w tym roku ze znajomymi, którzy przez 10 lat
    > jeździli do CRO (byli w róznych rejonach CRO) - stwierdzili, że tak
    > ciepłego morza, wspaniałej pogody i super plaż nigdy w Chorwacji nie
    > mieli. Ja w Chorwacji nie byłem, więc nie mam porównania, ale myślę, że
    > nie oszukiwali :-)

    Powiedź proszę czy znasz jakiś Kościół (najlepiej po Polsku lub eng) blisko
    jakiejś plaży? Bo jednak choć Bóg jest wszędzie to najświętszy sakrament
    tylko tam! ;-)

    Dzięki za podsunięcie pomysłu - rozpatrzę ESP.

    >TG

    Pozdr.+

    PS. Proszę ustaw sobie poprawne kodowanie czytnika grup ;-)

    --
    Bugatti

  • 33. Data: 2013-09-02 06:23:09
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 1 Sep 2013 22:36:47 +0200, Arbiter napisał(a):

    > W Chorwacji woda jest klarowna ale pali gdy zrobisz łyka trzeba pluć potem 5
    > min.

    Pali w usta? Jakos nie zauwazylem. Po prostu slona jest.

    >można. Z drugiej strony jak ktos słabo pływa to strach wchodzic do wody
    >gdzie czesto zejscie do morza jest po drabince i zaraz głęboko

    Ale wypornosc masz taka, ze jesli tylko nie wystawisz rak nad glowe, to
    glowa jest zawsze nad powierzchnia.

    Ale jasne, niech kazdy jezdzi gdzie lubi.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 34. Data: 2013-09-02 07:19:46
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 01-09-2013 o 23:11:02 Cavallino <c...@k...pl>
    napisał(a):

    > W tym roku było równie zimne jak we Francji.

    Ja przyjechałem na Costa Calida (20.07) morze miało 26st. Jak wyjeżdżałem
    było o 2 st. cieplejsze. W niektórych zatokach (małych - dużo otwartego
    morza) woda miała w okolicach 30st.
    W Mar Menor woda miała 34st.

    TG

  • 35. Data: 2013-09-02 08:07:42
    Od: Robson <r...@...pl>

    > darmowe, mnóstwo domków wakacyjnych/apartamentów (dla 4-6os.) w cenach
    > 250-300EUR za tydzień. Domy z basenami na wybrzeżu (do 10km od morza)
    > dla 4-8 osób za 400-500EUR za tydzień. Koszty jedzenia takie jak w PL,

    Możesz powiedzieć gdzie takich ofert szukałeś ? jakiś link może?

  • 36. Data: 2013-09-02 09:24:15
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 02-09-2013 o 01:33:14 Bugatti <s...@m...pl> napisał(a):

    > A dla 2-3 osób jest ciut taniej (200 - 250EUR) czy tak samo ?

    Sam sobie sprawdź :-)

    http://www.holidaylettings.co.uk/mazarron-country-cl
    ub/
    Byłem tu dwukrotnie, jak się da to pojadę jeszcze raz na następne wakacje.

> [...]
    > przekroczy o 20 góra 30 km/h na autostradzie to ganiają ? I czy jest
    > podobnie jak w PL, czyli co chwila jakiś nieoznakowy wóz lub co

    Jechałem tak z 10-12km/h więcej niż ograniczenia - nikt mnie nie "ganiał".
    Ale z 80-90% jedzie zgodnie z przepisami. Policji w tym roku w ogóle nie
    widziałem.

    > Powiedź proszę czy znasz jakiś Kościół (najlepiej po Polsku lub eng)
    > blisko jakiejś plaży? Bo jednak choć Bóg jest wszędzie to najświętszy
    > sakrament tylko tam! ;-)

    Tu niestety nie pomogę, z kościołów w ES to widziałem tylko Sagrada
    Familia i Santa Maria.

    TG

  • 37. Data: 2013-09-02 09:38:00
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 02-09-2013 o 08:07:42 Robson <r...@...pl> napisał(a):

    > Możesz powiedzieć gdzie takich ofert szukałeś ? jakiś link może?

    Tu masz przykładowy:
    http://www.holidaylettings.co.uk/mazarron-country-cl
    ub/

    Jest tego mnóstwo, najszybciej znajdziesz na portalach Angoli - w
    większości takie osiedla są wybudowane przez developerów z GB i D. Byłem
    na takim osiedlu w okolicach Tarragony - północ ES i na południu.
    W tym linku, który podałem wszystko w realu jest tak jak na zdjęciach a
    czasami i lepiej. Klima jeśli jest to działa, basen jak jest - to z
    obsługą (przyjeżdża Pan od basenów 2x w tygodniu i go czyści), domki są
    bdb wyposażone - jest tam wszystko co w zwykłym domu - pralka, zmywarka,
    tostery, mikrofala, grille elektryczne/gazowe, internet, komplet naczyń,
    garnków, żelazka, suszarki itp. Są rowery, parasole plażowe, w moim było
    PlayStation 3 z grami, dwa telewizory, dvd.
    Od cen "cennikowych" można bez problemu utargować z 10-15%

    TG

  • 38. Data: 2013-09-02 11:51:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości
    >Ale wypornosc masz taka, ze jesli tylko nie wystawisz rak nad glowe,
    >glowa jest zawsze nad powierzchnia.

    >Ale jasne, niech kazdy jezdzi gdzie lubi.

    Problem w tym ze 15 stopni to sie kwalifikuje do "nikt tego nie lubi"
    ... choc przypomnialem sobie takich co w przereblu ...

    J.

  • 39. Data: 2013-09-02 12:26:54
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 2 Sep 2013 11:51:18 +0200, J.F napisał(a):

    > Problem w tym ze 15 stopni to sie kwalifikuje do "nikt tego nie lubi"
    > ... choc przypomnialem sobie takich co w przereblu ...

    A bo ja wiem? Szwedzi, Norwegowie i Finowie jakos wypoczywaja na swoich
    wybrzezach :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 40. Data: 2013-09-02 12:37:00
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-09-02 12:26, Użytkownik Maciek napisał:

    > A bo ja wiem? Szwedzi, Norwegowie i Finowie jakos wypoczywaja na swoich
    > wybrzezach :)

    W innej liczbie i w inny sposób.