  • Data: 2011-05-13 14:13:43
    Temat: Re: [OT] Atmega FAT karta SD
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Marcin Wasilewski napisał:

    > Bez jaj, gdy w latach 80-tych chodziłem do podstawówki, to były
    > dostępne i chińskie piórniki i chińskie gumki, jak również chińskie
    > trampki,

    Do śmierci Mao obowiązywała doktryna, że w Chinach samochody nie są
    potrzebne (poza wyjątkami, gdy jednak są). To znaczy dygnitarzy partyjnych
    wożono limuzynami, ale lud pracujący mógł przecież na rowerach. Samochody
    ciężarowe też nie były mile widziane, bo na przykład na budowie można
    taczkami, wtedywięcej ludi ma pracę. Więc trampki również były potrzebne.
    Wszyscy się wtedy śmiali z chińskiej gospodarki.

    Po śmierci Mao ogłosono plan rozwoju kraju. Też się śmiali -- bo kto
    potrafi planować w tak długim okresie. A oni w tych planach napisali,
    że w tym czasie staną się potęgą ekonomiczną, może największą na świecie.
    Łatwo zgadnąć, że z tego śmiano się najgłośniej. Przykomnę, że tow. Mao
    zmarł na kilka lat przed skonstruowaniem peceta.

    > przeliczając to na dzisiejsze ceny i licząc markę jako 0,5 euro, to wtedy
    > cena takiego dwukasetowego magnetofonu z radiem (popularny "jamnik")
    > oscylowała wokół 8-10 marek, czyli jakieś 4-5 euro.

    Na przełomie lat 80/81 miałem kontakt z Warszawskimi Zakładami Radiowymi
    im. Marcina Kasprzaka. Wtedy nie było jeszcze jamników dwukasetowych,
    chińskich zwłaszcza. Ale niemiecki Grundig kontraktował w ZRK
    radiomagnetofony jednokasetowe. Po 7 i po 9 DEM za sztukę.

    > No coś ty? Polskich trampek nie pamiętasz

    Została po nich nazwa -- pepegi. Od "Państwowy Przemysł Gumowy" (PPG),
    co pisali na podeszwie. Ale to przede wojną było.

    Jarek

    --
    Pewien działacz imieniem Mao
    narozrabiał w Chinach niemao.