    From: MoonWolf <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] Atmega FAT karta SD
    Date: Thu, 12 May 2011 13:08:10 +0200
    <s...@f...lasek.waw.pl> <iqgb2a$ous$1@news.onet.pl>
    <6...@p...pl> <iqgd8p$38k$1@news.onet.pl>
    <7...@p...pl>

    RoMan Mandziejewicz denied rebel lies:

    > No i co z tego? Ileż można płakać nad starożytnością?

    No przecież o tym ten wątek.

    > Jak nie istnieje, kiedy istnieje. Architektura pierwszego MB się nie
    > zmieniła - nadal masz pierwsze 640 KB do dyspozycji jako RAM.
    > Dopiero po przejściu do wyższego trybu pracy możesz sobie wszystko
    > zwirtualizować.

    Nie wiem czy dobrze rozumiem, możesz mi pokazać gdzie mogę się obecnie
    natknąć na podział pamięci?

    > Ależ bardzo związania - jak programatołom pozwala się na pożeranie
    > pamięci jak świeżej dostawy pączków, to wychodzi jak poniżej.

    No tak, lepiej im zakazać, ograniczyć. To dlaczego sarka się tu na brak
    modułowowści Amigi?

    > Jakie wodotryski? FAR nie ma żadnych wodotrysków - to konsolowa
    > aplikacja. Dlaczego zżera aż 10 MB? Jakie multimedia masz w TheBat!,
    > że potrzebuje aż 34 MB?

    A skąd ja mogę wiedzieć? Nie używam (FARa na oczy nie widziałem) -
    programistów zapytaj. Mnie do głowy przychodzi kilka możliwości:
    - przenośność: pisanie wysokopoziomowo - łatwiej na inną platformę
    przenieść (zgoda - przy tych dwóch programach to pewnie nie ma
    zastosowania)
    - niechlujstwo: trzeba szybko kolejną wersję wypuścić, kto by to
    optymalizował, skoro pewnie za pół roku (albo i kwartał) wypuści się
    kolejną wersję?
    - wygoda: wysokopoziomowe języki są wygodne, ale mogą dawać duży narzut
    (a wygoda to też szybkość)
    - ułatwienia: po co optymalizować? Zaallokuje się bufor dwa razy
    większy na wszelki wypadek. Pamięć jest tania.

    > Firefox jest już w ogóle poza wszelką klasyfikacją - kiedyś mi się
    > wydawało, że pamięciożerne programy to tylko Mikry robi. A tu z
    > wersji na wersję kolejne setki MB idą w czorty.

    Zżera dużo, fakt. Ale - jako się rzekło - pamięć jest tania.

    > I uptime rzędu 72
    > godzin :(

    Że mało? Desktopy się generalnie wyłącza codziennie raczej.

    --
    <:> Roger, MoonWolf Out <:>|Hubba hubba! The nymph's
    (::) (::)|taking off her clothes!