  • 51. Data: 2017-06-04 23:28:17
    Temat: Re: [OT] Allegro się popsuło
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 6/4/2017 10:39 PM, Mario wrote:
    > uważam że Allegro jest podłą
    > platformą do robienia zakupów elementów elektronicznych dla kogoś kto
    > zawodowo zajmuje się produkcją urządzeń elektronicznych.

    Skąd się tu wzięło zawodostwo ;) Nigdzie o tym nie piszę.

    > Ty do tego
    > doszedłeś teraz.

    Zawodowo kupuje w sklepach typu TME. Kiedy muszę mieć konkretny rezystor
    konkretnego producenta. Ale prawda jest taka że czasem magazyny TME
    swiecą pustkami, szczególnie jak trzeba dostać coś mniej wtypowego jak
    np jakiś uC. Czasem nie masz wyjścia jak pójśc na bazar bo tylko tam
    dostanę to od ręki. No i polować na okazje ktore czasem się trafiają.

    > Ale mimo tego nadal uważasz, że zakupy w renomowanych
    > sklepach online-owych mają mnóstwo wad powstrzymujących cię od zakupów
    > tam.

    Nie, nie powstrzymują. Odrzucają. Ale robie je na codzień.
    Przypuszczalnie jak w poprzednich dyskusjach nie rozumiesz problemu. To
    że ktoś robi zakupy na allegro nie oznacza że nie robi gdzie indziej. Ja
    robie tu i tu. Problemem jest to że jakośc allegro gwałtownie spadła a
    nie że TME jest lepsze od bazaru.

    > Czyli wolisz nadal kupować na allegro.

    Czasem, szczegolnie jak okazuje się że tme ma ten sam kontroler jakieś
    7x drożej. Niestety rzeczywistośc jest taka ze kupuje się tam gdzie
    jest. Np. swego czasu zakup uC SAM7 był możliwy tylko w TME, za
    bandyckie pieniądze. I płaciłem bo zakup poza PL oznaczał 7x więcej za
    przesyłkę :/

  • 52. Data: 2017-06-04 23:29:03
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 6/4/2017 10:35 PM, Mario wrote:
    > Pisałeś że TME akceptuje zmianę adresu wysyłkowego zleconą mailem. Pytam
    > czy wysyłałeś zlecenie z adresu podanego w danych konta na TME czy
    > innego. Nie interesuje mnie twoja przygoda z apteką w kontekście
    > dyskusji czy lepiej kupować na Allegro czy w sklepach typu TME/Farnell.

    Wysłałem z maila rejestrowanego.

  • 53. Data: 2017-06-05 09:27:13
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Sun, 4 Jun 2017 22:27:39 +0200, Zbych napisał(a):

    > To też da się zrobić, wystarczy ustawić limit na transakcje internetowe
    > na 0 i nikt bez twojej zgody nie ściągnie nic z karty. Przed transakcją
    > zwiększasz limit i już.

    Chciałbyś, żeby tak było :)

    --
    Yakhub

  • 54. Data: 2017-06-05 11:34:17
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 05.06.2017 o 09:27, Yakhub pisze:

    > Chciałbyś, żeby tak było :)

    Nie muszę chcieć, bo tak mam.

  • 55. Data: 2017-06-05 11:41:50
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Mon, 5 Jun 2017 11:34:17 +0200, Zbych napisał(a):

    > Nie muszę chcieć, bo tak mam.

    mBank, limit na transakcje telefoniczne i internetowe - 0zł.

    Na koncie pomimo to pojawia się obciążenie z Netflixa.

    Odpowiedź na reklamację:
    "Autoryzaca transakcji została do nas przesłana jako zakup przy użyciu
    karty za granicą. System autoryzacyjny /.../ nie ma wpływu na to /.../.
    Transakcja została prawidłowo zautoryzowana."

    --
    Yakhub

  • 56. Data: 2017-06-05 12:43:44
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 05.06.2017 o 11:41, Yakhub pisze:

> [...]
    > karty za granicą. System autoryzacyjny /.../ nie ma wpływu na to /.../.
    > Transakcja została prawidłowo zautoryzowana."

    Uuu, do tej pory nie miałem takiego numeru.

  • 57. Data: 2017-06-05 18:12:10
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Hej,

    W ostatnich miesiącach też sporo drobnicy kupuję: SMD RLC + scalaki,
    czasem jakieś czujniki, PCB plus narzędzia do CNC. Transakcji nie liczę
    ale to może nieco mniejsze ilości od Twoich zamówień. Wśród tych
    transakcji nie było ani jednej pomyłki.

    Może spróbuj udać się do egzorcysty? Może to wina kupującego :-D

    A tak na serio: upatrzyłem sobie kilku sprzedawców, w tym firmę mojego
    znajomego. Wybór nie był celowy. Stało się to przypadkiem. Postawiłem
    jednak kryterium maksymalizacji asortymentu w jednym zamówieniu by
    koszty dostawy nie oszałamiały. Wiem mniej więcej kto i co oferuje i jak
    długo trzeba czekać. Tego się trzymam i autentyczne zero niespodzianek.

    Wspominasz, że kupujesz sprzęt foto. Korespondowaliśmy zresztą też na
    grupie foto.cyfrowa nie raz. Tu również ani jednej wtopy nie miałem z
    wyjątkiem jednej z własnej niewiedzy oznaczeń obiektywów gdy raczkowałem
    w temacie.

    Natomiast w całej historii mojego korzystania z A zdarzały się jakieś
    pomyłki w stylu zamiany zamówień z innym kupującym lub coś tam jeszcze,
    czego nie pamiętam. Nigdy jednak konflikt z tego nie powstał. Zawsze
    udawało się załatwić temat.

    Co ciekawe na eBay udało mi się zaliczyć grubą wtopę. Regułą też jest
    to, że pomimo deklaracji sprzedawcy prawie nigdy gwarancji nie uzyskasz.
    Tą grubą wtopę zaliczyłem kupując od głównego dostawcy lub producenta
    (tego nie wiem) obrabiarek CNC. złożyłem zamówienie, doświadczyłem
    pierdylion ściem usprawiedliwiających brak dostawy, otworzyłem spór na
    PayPal i w kilka dni otrzymałem kasę. Na A musiałbym zgłosić na policję,
    FBI, KGB, uzyskać poświadczenia i zaświadczenia o przeterminowaniu
    sprawy i może (ale bez gwarancji) otrzymałbym coś z Programu Ochrony
    Kupujących.

    I jako ciekawostkę dodam, że kupiłem w/w maszynę u innego sprzedawcy w
    DE, który wystawił mi fakturę jako przedstawiciel powyższego (!!!) a
    zamówienie w 3 dni dotarło! :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 58. Data: 2017-06-05 19:03:14
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Zbych" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Uuu, do tej pory nie miałem takiego numeru.

    Ale, czy to klienta problem, że mu ściągnęli, mimo, że wyłączył tę
    możliwość? A jak towarzysz Bułgar zeskimuje mi kartę i nagle się dowiem, że
    na Bahamach zapłaciłem za burdel?
    (czy cokolwiek innego...)

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 59. Data: 2017-06-05 19:17:23
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 05.06.2017 o 19:03, HF5BS pisze:

> [...]
    >
    > Ale, czy to klienta problem, że mu ściągnęli, mimo, że wyłączył tę
    > możliwość? A jak towarzysz Bułgar zeskimuje mi kartę i nagle się dowiem,

    I tak i nie. Ale nie fraudy chodziło w tej gałęzi wątku, tylko o
    kontrolę nad tym kto i kiedy obciąża kartę.

  • 60. Data: 2017-06-06 14:02:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 4 Jun 2017 22:27:39 +0200, Zbych <a...@o...pl> wrote:
> [...]
    internetowe
    > na 0 i nikt bez twojej zgody nie ściągnie nic z karty. Przed

    Ale to dotyczy wyłącznie transakcji autoryzowanych. Transakcje
    nieautoryzowane i tak obciążą nawet gdy jest limit 0.

    --
    Marek