  • Data: 2012-05-01 23:48:59
    Temat: Re: OPŁATA za PRZYCHODZĄCEGO SMSa 7zł !!!???
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "jerzu" s...@4...com

    > Podając numer zapewne wyraziłeś zgodę. Tylko nie przeczytałeś regulaminu.

    Zapewne -- to Ty już awansowałeś do grona wróżbitów.
    Podaje się numer, na ten numer przybywa SMS z kodem
    i ten kod należy wpisać jako potwierdzenie chęci
    wzięcia udziału w ,,konkursie''. Samo podanie numeru
    nie jest zgodą na ,,konkurs'' -- czyli na skubanie. :)

    Swoją drogą -- przykład idzie z góry. Jedni nazywają
    takie skubanie podatkiem, inni tacowym, inni zaś
    udziałem w konkursie.

    Ktoś (jakiś wróżbita -- jak ty) uznał, że podam ten kod.

    -=-

    Rozumiem, że być może operator GSM nie radzi sobie z nieuczciwością
    organizatorów konkursu, ale dlaczego w takim razie bierze się za to,
    co leży w gestii banków? Bak wie, jak radzić sobie z nieuczciwymi.
    Bank zna prawo i wie, za co ponosi odpowiedzialność i wie, że bez
    elektronicznego podpisu trudno mówić o zgodzie.

    Jeśli ja przyjdę do banku i powiem bankowi, że wiem na pewno,
    iż właściciel konta zgadza się na przelanie mi jego pieniędzy,
    raczej ;) bank nie wyrazi zgody na taki przelew. Dopiero stosowny
    podpis na czeku zachęci bank do wypłacenia okazicielowi pieniędzy
    z cudzego konta.

    -- Ależ proszę banku, na pewno właściciel zgadza się.
    -- A skąd ta pewność?
    -- Powiedziałem mu, że jeśli się zgadza, niech trzy razy szybko
    zamrugać, a jeśli nie zgadza się, ma trzykrotnie zamknąć
    oczy na 5 sekund.

    Ewentualnie jakoś tak:

    -- Facet był zakneblowany i związany, ale miał mrugać oczami (; tyle
    razy, jaką liczbę ;) mu pokazuję. I mrugał taką liczbę razy, jaką
    mu pokazywałem na palcach.

    -=-

    W wypadku czeku i banku -- ja z bankiem zawieram umowę dotyczącą
    wypłacania okazicielowi czeku z moim podpisem, którego wzór ma
    bank. W tym wypadku operator wierzy na słowo operatorowi w to,
    że ja kod (poprawnie) podałem.

    Gdyby ten kod znał tylko bank i ja -- OK.
    Podałem kod, organizator konkursu pokazał ów kod operatorowi,
    operator sprawdził, że to kod, który znałem tylko, ja, zatem
    uznał, iż wyraziłem zgodę.

    Tu zaś jest parodia. Organizator przysyła do mnie kod (który zna)
    i uważa, że jeśli go poznał, :)P to znaczy, że ja ów kod mu podałem.

    -=-

    Co więcej -- choć w wypadku banku trzeba się logować, choć w razie
    rozmowy telefonicznej poza numerami zwykle trzeba się uwiarygodniać
    odpowiedziami na różne pytania typu: ,,czy ma pan lokatę w naszym banku?'',
    przez wiele lat bank odpowiadał za ewentualne przekręty, jako że metodę
    weryfikacji uważano za niepewną.

    Tu nagle i niespodziewanie, przy mniejszej sile zabezpieczeń, operator
    przyznaje w ciemno racje organizatorowi konkursu.

    -=-

    Pomijam już fakt, iż na starter zostałem namówiony, a namawiający
    nie wspomniał o możliwości odbierania kosztownych SMSów. Co innego,
    gdyby inicjatywa kupna leżała po mojej stronie.

    -=-

    Ciśnie się tylko jedno na usta:

    -- Niech szlag trafi T-Mobile.

    -=-

    Co do 145 groszy, przyznano, że te pieniądze ciachnięto z automatu,
    ale w chwili kupna nic o tym ciachnięciu nie wspomniano. Powiedziano,
    że ten starter to jakby dodatkowe 15 złotych i że ceny usługo są
    dokładnie takie same jak w abonamencie matki.

    -=-

    Raz za razem piszesz o czytaniu regulaminu. Rozumiem, że dla ciebie
    sztuka czytania jest trudną i że chwalisz się jej posiadaniem. :)
    Otóż -- w Polsce niemal każdy, kto ma więcej niż 6 lat, umie już
    czytać. Powaga. :) Ta sama uwaga dotyczy innych, którym wydaje się,
    że weszli w posiadanie nadzwyczajnych umiejętności. To, że dla ciebie
    czytanie jawi się jako arcytrudne, nie oznacza, że dla każdego czytanie
    sprawia (czy sprawiało) trudności.

    Przy zakupie startera nie dano mi do czytania żadnego regulaminu.
    Co do regulaminu ,,konkursu'' -- chyba wyjaśniłem wszystko.

    Jeśli uważasz, że czytanie jest trudne, poszukaj sobie innych rozmówców.
    Jeśli zaś szukasz zarobkowego zajęcia, chwaląc się umiejętnością czytania,
    to nie przede mną chwal się swoimi ,,nadzdolnościami''. :)

    -=-

    Jeśli wierzyć Erze która stale kłamie i kradnie) tym razem Era
    okradła siebie, bo na starterze zostało około 6 złotych, a za
    starter zapłaciłem 5 złotych.

    Co do rewanżu -- chyba nie tylko ja będę szukał klientów Playowi,
    skoro za znalezienie klientów za 150 złotych (trzeba znaleźć ich
    w ciągu jednego roku i mają to być abonamenty ,,prywatne'', nie
    ,,firmowe'') otrzymać można smartfon czy inny prezent.

    Zatem, jeśli szukasz zarobku (a tak to wygląda) raczej poszukaj
    klientów chętnych na Playa. Sama umiejętnością czytania nikogo
    już nie zaszokujesz -- regulaminy umie czytać każdy, zaś czytanie
    w myślach słabo ci wychodzi.

    I nie dziękuj mi za pokazanie ci możliwości dorobienia -- nie chcę
    podziękowań. Starczy mi zemsta na Erze.

    Trzeba być chamem, aby zachęcać kogoś do czegoś w nadziei okradnięcia tego kogoś.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'