  • 161. Data: 2009-06-18 14:24:50
    Temat: Re: OLYMPUS PEN juz jest !
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Marx wrote:

    > znaczy, jesli producent wytnie lampe, aparat bedzie mniejszy, lzejszy
    > i tanszy - w efekcie kupi go znacznie wiecej ludzi (bo wiekszosc
    > klientow patrzy na cene) i producent zarobi wiecej
    > I oto mamy Olka CP-1 :)

    To niemożliwe aby ktoś był aż tak kumaty-innaczej :]

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 162. Data: 2009-06-18 14:34:54
    Od: John Smith <u...@e...net>

    ajt napisał(a):

    > Raczej około 9mm :)

    Hmm, faktycznie jest mniejsza, więc niech będzie ISO 100 z LX-3 vs. ISO
    800 z 450D (albo lepiej 1000D, ma podobną rozdzielczość).

    --
    Mirek

  • 163. Data: 2009-06-18 14:59:24
    Od: Kowalski <j...@g...pl>

    On 18 Cze, 13:52, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

    > Nie zmieniam, tylko Ty nie rozumiesz słowa pisanego. Że zacytuję sam siebie:

    > Czy to zdanie naprawdę ma tak skomplikowaną konstrukcję, że nie byłeś
    > go pojąć za pierwszym razem?

    O widzę, że stres związany z pojawieniem się Olkowego PEN'a zaczął
    wpływać na kulturę wypowiedzi ...

    > Czyli obecnie jest aż JEDNO takie szkło? I twierdzisz że to dużo?

    To i tak więcej niż w innych systemach, w których nie ma ani jednego
    takiego obiektywu, a co więcej nie ma nawet takiego body jak E-P1.
    Proponuję powrócić do dyskusji jak takowe się pojawią w innych
    systemach.

    Bo póki co to w systemie m4/3 są trzy korpusy i 5 dedykowanych szkieł.
    Ale oczywiście system już umiera i to nawet w sytuacji, gdy inne się
    nawet nie urodziły.

    > Czyli będą całe 4, w tym 2 do których podpiąć trzeba adapter, więc
    > kompaktowość pójdzie na spacer. Faktycznie, fantastyczny wybór...

    Fantastyczny, ja nie narzekam ...
    A może zaproponujesz jakąś rzeczywistą alternatywę z innego niż m4/3
    systemu????

  • 164. Data: 2009-06-18 15:21:51
    Od: Kowalski <j...@g...pl>

    On 16 Cze, 10:03, "Adameck" <a...@o...pl> wrote:

    > Spojrzcie:
    >
    > http://www.dpreview.com/previews/olympusep1/

    A tu jest piękna reklama (z paluszkiem) dla wszystkich malkontentów.

    http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www.cgi/http://ww
    w.youtube.com/watch?v=_TYCzC7LLhg

    W sam raz Pani z reklamy podsumowała prowadzoną tu dyskusję.

  • 165. Data: 2009-06-18 15:26:04
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    XX YY wrote:

    > XXX

    Oooo nowa ksywa, starego tróla ;)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 166. Data: 2009-06-18 17:00:09
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze John Smith:

    > Hmm, faktycznie jest mniejsza, więc niech będzie ISO 100 z LX-3 vs. ISO
    > 800 z 450D (albo lepiej 1000D, ma podobną rozdzielczość).

    A zatem zapraszam do lekcji.
    Podziel się z nami wrażeniami jak skończysz.

  • 167. Data: 2009-06-18 19:45:15
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Marx" <M...@n...com> napisał:

> [...]
    > tanszy - w efekcie kupi go znacznie wiecej ludzi (bo wiekszosc klientow
    > patrzy na cene) i producent zarobi wiecej

    To nie tak działa. Przeciętny 'pstrykacz' wie, ze jeśli jest ciemno, to
    trzeba robić zdjęcia z lampa błyskową (myśli, że to mu zapewni poprawne
    naświetlenie - nawet jeśli motyw będzie w odległości 100m) - i dlatego
    oczekuje lampy w aparacie. Co mu da odchylana w górę głowica lampy - nie
    będzie wiedział - więc nie bedzie chciał za nia dopłacać (zwłaszcza, ze
    łatwo zauważy, że aparat zrobił się większy i cięższy). Mam obawy, ze
    wycięcie lampy z CP-1 okaże się dla Olympusa bardzo złym posunięciem
    marketingowym. Drugim błędem jest w/g mnie kiepska rozdzielczość
    wyświetlacza - zwłaszcza, że we wszelkich danych technicznych i recenzjach
    internetowych będzie to kłuło w oczy. Brak wizjera optycznego też będzie
    kłuł w oczy, ale tylko tych, którzy wiedzą co on daje - przeciętny
    'pstrykacz' pomyśli: 'po co mi wizjer, przecież do kadrowania mam ekranik'.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 168. Data: 2009-06-18 19:49:59
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> napisał:

    > [...]
    > 240k pikseli ma juz wiekszość kompaktów z niskiej półki ;-) A ile dali do
    > EVF? Tyle samo czy dla ludzi?
    > [...]

    Do EVF dali... zero. Jakis marketingowiec uznał, że nie będzie ani
    optycznego wizjera ani EVF. Sam ekranik wystarczy!

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 169. Data: 2009-06-18 19:52:15
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Kowalski pisze:

    > Fantastyczny, ja nie narzekam ...
    > A może zaproponujesz jakąś rzeczywistą alternatywę z innego niż m4/3
    > systemu????

    Porównaj rozmiary Pentaksa K-m i tego Panasonica. PEN będzie faktycznie
    mniejszy, ale w Pentaksie masz:
    -15/4 (bardzo cienki, ale chyba jeszcze nie zaliczany do naleśników)
    - 21/3.2 (trochę ciemny, ale za to dość szeroki - ekw. 32mm.
    - 40/2.8 - najcieńszy z naleśników. Mam analogowego, manualnego K 40/2.8
    - to jest naprawdę kruszynka, co po zapięciu w bagnet wystaje jedynie 15mm !
    - 70/2.4 - dość jasna portretówka, dobra zarówno w FF jak i APS-C. Też
    bardzo cienka.

    Jak widzisz, choć nadal jest to lustrzanka, to rozmiarami nie odbiega.
    No i jest jeszcze Olympus 420 (4/3, a nie mikro4/3), który od Panasa nie
    jest większy, a może korzystać z 25/2.8 :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    pawelek_79
    poczta.onet.pl
    Znany także jako Pawel_W: pawel79w[Shift+2] gmail.com

  • 170. Data: 2009-06-18 19:59:30
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    dominik pisze:

    > Zgadza się - im większy format tym większe manewry z GO, a przez
    > wielkość materiału lepsza jakość całości od góry (dyfrakcja).

    Tylko, że matryca cyfrowego średniaka jest niewiele większa od matrycy
    FF, a szkła ciemniejsze (matryca 43x32mm, szkła f/2.8 vs. 24x36 i szkła
    f/1.4 a czasami nawet f/1.2 i jaśniej). Rozumiem zalety analogowych
    średnioformatowców, ale cyfrowych już nie.