  • 171. Data: 2009-06-18 20:51:22
    Temat: Re: OLYMPUS PEN juz jest !
    Od: Kowalski <j...@g...pl>

    On 18 Cze, 21:52, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > -15/4 (bardzo cienki, ale chyba jeszcze nie zaliczany do naleśników)
    > - 21/3.2 (trochę ciemny, ale za to dość szeroki - ekw. 32mm.
    > - 40/2.8 - najcieńszy z naleśników. Mam analogowego, manualnego K 40/2.8
    > - to jest naprawdę kruszynka, co po zapięciu w bagnet wystaje jedynie 15mm !
    > - 70/2.4 - dość jasna portretówka, dobra zarówno w FF jak i APS-C. Też
    > bardzo cienka.
    >
    > Jak widzisz, choć nadal jest to lustrzanka, to rozmiarami nie odbiega.
    > No i jest jeszcze Olympus 420 (4/3, a nie mikro4/3), który od Panasa nie
    > jest większy, a może korzystać z 25/2.8 :P

    Ty tak na serio, czy sobie żartujesz.
    E-P1 z naleśnikiem ma mniejsze rozmiary niż Panasonic G1 bez żadnego
    obiektywu.
    A Ty wyjeżdżasz z lustrzanką która jest dużo większa ze względu na
    komorę lustra.
    Nie ośmieszał byś się.

  • 172. Data: 2009-06-18 21:27:32
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:

    [...]
    > To nie tak działa. Przeciętny 'pstrykacz' wie, ze jeśli jest ciemno,
    > to trzeba robić zdjęcia z lampa błyskową (myśli, że to mu zapewni
    > poprawne naświetlenie - nawet jeśli motyw będzie w odległości 100m) -
    > i dlatego oczekuje lampy w aparacie. Co mu da odchylana w górę głowica
    > lampy - nie będzie wiedział - więc nie bedzie chciał za nia dopłacać
    > (zwłaszcza, ze łatwo zauważy, że aparat zrobił się większy i cięższy).
    > Mam obawy, ze wycięcie lampy z CP-1 okaże się dla Olympusa bardzo złym
    > posunięciem marketingowym.

    Dokładnie. Przypuszczam, że ta ich lampka może być pierwszym
    gadżetem dołączanym do zestawu "gratis", żeby tylko ukryć ten mankament,
    a jednocześnie nie być zmuszonym do obniżania ceny (bo to producenta
    zawsze najbardziej boli :)) Oczywiście z dużą ilością marketingowego
    jazgotu, jaka to niesamowita okazja (akcja oczywiście "ograniczona" w
    czasie; tak jak Sony bodajże do A700 dodawało gripa, żeby tylko utrzymać
    wysoką cenę po wypuszczeniu A900).

    > Drugim błędem jest w/g mnie kiepska rozdzielczość wyświetlacza -
    > zwłaszcza, że we wszelkich danych technicznych i recenzjach
    > internetowych będzie to kłuło w oczy.

    Bezwarunkowo tak! Model niby luksusowy, a LCD jak odzysk z leżaków
    magazynowych... Trochę to wygląda jak kolejny z przykładów "ciąży
    przenoszonej" - zbyt długiego wypuszczania modelu na rynek (w końcu G1
    niedługo rok stuknie). Dyskusyjnie, ale możnaby do nich zaliczyć np.
    Leikę M8 i Minoltę d7d.

    > Brak wizjera optycznego też będzie kłuł w oczy, ale tylko tych, którzy
    > wiedzą co on daje - przeciętny 'pstrykacz' pomyśli: 'po co mi wizjer,
    > przecież do kadrowania mam ekranik'.

    To prawda - w oczy będzie kłuł mniej, ale znam już stuprocentowych
    amatorów-pstrykaczy, którzy głośno narzekają na obecną modę, która
    wymiotła z rynku małpki z "lunetkowym" wizjerem - i nie kupują!

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 173. Data: 2009-06-18 21:53:59
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marx wrote:
    > a po co na nim chcesz ostrosc ustawiac?

    Bo chętnie kupiłbym z jednym naleśnikiem, ale podpinał leicowe szkiełka
    pod niego, czyli bez AF.

    > oceniac, to bym rozumial.

    Jak niby chcesz ustawiać ostrość inaczej niż przez ocenę jej? :) hihi :)

    > zreszta byc moze ma powiekszenie srodka kadru

    Tak to sobie można mając statyw + dużo czasu. Przy reporterce to średnio
    wygodne.
    Zresztą, 4x większa rozdzielczość się naprawdę mocno przydaje w ocenie
    ostrości zdjęcia.

    d.

  • 174. Data: 2009-06-18 21:55:56
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marek Wyszomirski wrote:
    > Do EVF dali... zero. Jakis marketingowiec uznał, że nie będzie ani
    > optycznego wizjera ani EVF. Sam ekranik wystarczy!

    Są jakieś zdjęcie z jakimś wizjerem optycznym, więc podejrzewam, że coś
    nalepiane na sanki lampy będzie. Tylko jak w tym oceniać ostrość? A tym
    bardziej manuali?
    Tak czy inaczej ten ekran sprawia, że ten aparat będzie się nadawał tylko
    do AF, czyli dla mnie nie różni się wiele od byle kompaktu :(

    d.

  • 175. Data: 2009-06-18 21:57:07
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Jakub Witkowski wrote:
    > W ogóle niewiele powiem o szumach (matryc) w średniakach, bo ja miałem
    > na myśli średniaka typu Start :)

    To możesz o ziarnie :]

    d.

  • 176. Data: 2009-06-18 22:00:20
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Paweł W. wrote:
    > Tylko, że matryca cyfrowego średniaka jest niewiele większa od matrycy
    > FF, a szkła ciemniejsze (matryca 43x32mm, szkła f/2.8 vs. 24x36 i szkła
    > f/1.4 a czasami nawet f/1.2 i jaśniej). Rozumiem zalety analogowych
    > średnioformatowców, ale cyfrowych już nie.

    Bo w średnim chodzi tylko i wyłącznie o rozdzielczość, a nie ISO czy
    światło :)

    d.

  • 177. Data: 2009-06-18 22:04:33
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" napisał
    [...]
    > Do EVF dali... zero. Jakis marketingowiec uznał, że nie będzie ani
    > optycznego wizjera ani EVF. Sam ekranik wystarczy!

    Mogliby dać choćby taką protezę jak niegdyś Sony do Mavic
    http://primeshoppe.com/store/images/images1/CAMLEN/0
    27242589339-P-L.jpg
    ; )

    adam

  • 178. Data: 2009-06-18 22:05:42
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marx wrote:
    > zobacz, moze Medion cos wydal...

    To nie jest chyba marka, którą stać na innowacyjność i produkty wysokiej
    klasy i jakości. Przykład jest więc zupełnie głupi. Jednak jak by pojawiło
    się coś ciekawego i porządnego to chętnie bym kupił i akurat najmniej
    patrzył na lustrzanki, bo to zupełnie coś innego typu.
    Aktualnie najbardziej mi pasuje GH-1, tyle że mógłby być mniejszy, bez
    gripa, lampy, odchylanego ekranu i EVF - za to z IS. Olek zrobił ciekawy
    model, ale spierdzielił doszczętnie ekran i kilka szczegółów, za to
    wycenił jak dość fajne lustro. Szkoda :/

    d.

  • 179. Data: 2009-06-18 22:06:44
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Kaiko wrote:
    > Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze :) lepiej stopniować
    > rozwój produktu niż od razu wypuszczać finalny rozbudowany do maksimum
    > technologicznego. Naturalne. Lepiej pozwolic klientowi w miejsce 1szego
    > kupic drugi, potem w miejsce drugiego trzeci, pozniej czwarty, siódmy,
    > dziesiąty niż od razu po pierwszym wyprodukować dziesiąty... przecież
    > tyle można bylo zarobić na tym jednym kliencie po drodze. Tak to już
    > działa.

    Fajna zasada o ile się jest monopolistą.

    d.

  • 180. Data: 2009-06-18 22:34:22
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    adam wrote:
    > Mogliby dać choćby taką protezę jak niegdyś Sony do Mavic
    > http://primeshoppe.com/store/images/images1/CAMLEN/0
    27242589339-P-L.jpg
    > ; )

    Z tak żałosnym LCD? Chyba żartujesz.