  • Data: 2009-06-30 00:33:28
    Temat: Re: OLYMPUS PEN juz jest !
    Od: "adam" <j...@o...maile.com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mariusz [mr.]" napisał
    [...]
    > Dokładnie. Przypuszczam, że ta ich lampka może być pierwszym gadżetem
    > dołączanym do zestawu "gratis", żeby tylko ukryć ten mankament, a
    > jednocześnie nie być zmuszonym do obniżania ceny (bo to producenta zawsze
    > najbardziej boli :)) Oczywiście z dużą ilością marketingowego jazgotu,
    > jaka to niesamowita okazja (akcja oczywiście "ograniczona" w czasie; tak
    > jak Sony bodajże do A700 dodawało gripa, żeby tylko utrzymać wysoką cenę
    > po wypuszczeniu A900).

    No i tak jakby już się to zaczęło.
    Na Amazonie lampa chodzi już nie po $199, a po $99.
    Na bank za chwilę będzie chodzić w kitach za friko.
    A w związku z tym co poniżej może być jeszcze taniej.

    [...]
    > To prawda - w oczy będzie kłuł mniej, ale znam już stuprocentowych
    > amatorów-pstrykaczy, którzy głośno narzekają na obecną modę, która
    > wymiotła z rynku małpki z "lunetkowym" wizjerem - i nie kupują!

    I to jakby też zaczyna się zmieniać:
    "Le monde de la photo a french online magazine posted a new Interview with
    the CEO of Olympus.
    http://www.lemondedelaphoto.com/Entre-chat-a-propos-
    de-l-Olympus,2341.html
    There are not many news just follwing minor indications over the next E-P2
    camera:
    It will have an electronic viewfinder and faster AF and not get any bigger
    in size than E-P1
    It is a little confusing what Watanabe is telling us. Our sources told us
    the "E-P2´´ will be definitely bigger! I could not imagine a E-P1 sized
    camera with EVF."

    To jest z lekka dziwne. Tuż po premierze zacząć gadać o następcy, który ma
    mieć to czego nie ma model obecny, a czego konieczność powinna być
    oczywista ? Strzał w stopę - to się nasuwa na myśl.

    W sumie Pansonic postąpił podobnie anonsując GH-1 tuż po premierze G-1 ale o
    ile kręcenie filmów można uznać za nieobligatoryjny dodatek do aparatu, to
    wizjer... ; )
    Wypadało chyba przemyśleć to lepiej - wygląda to jak kolejny projekt
    wypchnięty przedwcześnie kolanem na rynek. Spartolony pośpiechem i
    wycelowany... właściwie nie wiadomo w kogo.

    Reasumując - E-P1 przejdzie gruntowny facelifting z przywróceniem
    niezbędnych cech użytkowych, zapewne kosztem wielkości - to dla kogo
    wypuszczany był prototyp ?

    Zastanawiam się czy ten olympusowy Akira Watanabe nie jest spokrewniony z
    Katsuaki Watanabe, który dostał kopa z Toyoty po tym jak zamknął rok z
    miliardem siedemset manka ; )
    Choć z drugiej strony Watanabe wydaje się być dość popularnym japońskim
    nazwiskiem, jak u nas, jakby to ująć - Kowalski ? ; )))))

    Cała nadzieja w Samsungu ; )

    adam

    ps.: no i z plotek jeszcze - Leica ponoć jednak ma wejść w MFT:

    "Two different sources confirmed us that Leica won't make any
    MicroFourThirds
    camera...for now! But "it seems" they made an agreement with Panasonic to
    develop special MicroFourThirds lenses. Both sources told us this lenses
    will be very expensive....surprise surprise
    Do we have some timeline? Yes Q4 2009 or Q1 2010 you will see the first
    Leica MFT lens
    Do we know wich kind of lens Leica will offer us at first? No! But you know
    we are working on it...

    UPDATE: One more (and new) source confirms that Leica will make few
    (expensive) MFT lenses. (FT3) Timeline: between November 2009 and March 2010
    Leica should release the first prime lens."