    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: OFF-TOPIC Pszemola kilka pytań
    Date: Sat, 16 Aug 2014 08:05:26 -0500

    "Trybun" <I...@j...com> wrote in message
    news:53e8b30f$0$2161$65785112@news.neostrada.pl...

    > Zakładam że jesteś w pełni sprawnym umysłowo człowiekiem, i znasz
    > znaczenia oparte na języku polskim. Mimo wszystko na zakończenie tej
    > idiotycznej przekomarzanki najprościej jak tylko można - nie da się
    > wjechać w garaż bez otwartych drzwi. Tak samo w słup, dom itd. nowomowa
    > prawiąca o wjeżdzaniu w owe garaże, domy czy słupy jest idiotyczna i
    > pozbawiona sensu.

    Trybun, jesteś śmieszny! Pytam Ciebie bo właśnie dla mnie jest
    to jak najbardziej logiczne że można "wejść w słup", "wjechać w słup"
    czy też "wjechać w zamknięty garaż" (na przykład - z boku...).

    Ciebie to razi, bo oczekujesz od określenia "wjechać w garaż" aby
    samochód znalazł się "w" garażu, czyli wewnątrz garażu...
    Ja, widzisz, na taką "normalną" sytuację mówię "wjechał DO garażu"
    a nie używam "wjechał w garaż". A więc nie interpretuj "wjechał
    w słup" jak "wjechał do słupa" bo nikt tego nie mówi...

    Mało tego, określenie "najechał na słup" albo "najechał na garaż"
    sugeruje że samochód znalazł się choć częściowo nad słupem
    lub nad garażem, co jest totalnie bezsensu w tym przypadku,
    chyba że masz jakiś Monster Truck z 3-metrowymi oponami.

    A więc określenie sytuacji że samochód uderzył w słup czyli
    że wjechał w słup ale na niego nie najechał (oponami) i nie
    znalazł się ten słup pod samochodem jest dla mnie jak najbardziej
    normalne i naturalne i niepozbawione sensu, wręcz przeciwnie.