  • Data: 2014-08-09 15:52:59
    Temat: Re: OFF-TOPIC Pszemola kilka pytań
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Trybun" <I...@j...com> wrote in message
    news:53e61f30$0$2152$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ojejku, "najechanie na słup" jest możliwe, "uderzenie w słup" także,
    > natomiast nie da się "wjechać w słup".

    Ile razy mam pytać o to samo???
    Już napisałeś sto razy że TY UWAŻASZ ŻE NIEMOŻLIWE.
    Ja pytam ciągle DLACZEGO TAK UWAŻASZ!!!!
    Dlaczego nie da się wjechać w słup?
    Czym różni się znaczeniowo "wjechać" od "najechać"?

    > Nic, po prostu wrócić do stosunkowo niedawnego nazewnictwa
    > sobotnio-niedzielne wyjazdy. Nie będzie chociaż brzmiało idiotycznie
    > i bezsensownie.

    Pyrtuś, ale właśnie mowa o DŁUGIM weekendzie, czyli zwykle
    o przerwie w pracy trwającej DŁUŻEJ niż sobota i niedziela.

    Dla mnie idiotycznie brzmi słowo zagraniczne gdy jest używane
    wtedy gdy jest ładny, zgrabny polski odpowiednik...
    Nie jestem zwolennikiem zwoływania mitingów czy takich tam, ale
    weekend? to brzmi dużo sprawniej i logiczniej niż "sobotnio-niedzielny".
    Język można sobie połamać!

    > Mamy własne Polskie określenie na taką czynność - mięso z rusztu.

    :-)) Zabawny jesteś...
    Zdajesz sobie sprawę, że ruszt to część grilla?
    To ta kratka w grillu na której kładziesz mięso lub ryby...
    Nie wiem więc dlaczego razi Cię "z grila" a nie razi "z rusztu".
    Obie nazwy są tak samo "polskie". Gorzej z "barbecue" (BBQ).

    > Zasadniczo kura znosi jajo, określenie - "niesie się" jest bzdurne, i
    > pozbawione sensu.

    :-))) widzę, że jesteś dosyć specyficznym gatunkiem frustrata...
    Nioska to samica kury domowej - legalna, fachowa, polska nazwa.
    Czyżbyś postulował nazwę "kura znioska"? :-)))))

    > Nad czym tu sie zastanawiać. Dawniej zaborcy siłą usiłowali pozbawić
    > Polaków Mowy Ojczystej, dzisiaj ktoś usiłuje nam Polakom go zohydzić,
    > ośmieszyć,sprowadzić do kompletnie niezrozumiałego bełkotu,..

    Czego nie rozumiesz w słowie grill?
    Czemu mi nie potrafisz wyjaśnić dlaczego nie można wjechać w słup?