  • Data: 2014-08-09 15:16:43
    Temat: Re: OFF-TOPIC Pszemola kilka pytań
    Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-08-09 14:20, Pszemol pisze:

    > No ale ja właśnie pytam dlaczego tak uważasz.
    > Czym się znaczeniowo dla Ciebie różni niedopuszczalne
    > "wjechał w słup" od dopuszczalnego "najechał na słup"?

    Ojejku, "najechanie na słup" jest możliwe, "uderzenie w słup" także,
    natomiast nie da się "wjechać w słup".

    > Nowomowa? Ja "długi weekend" pamiętam praktycznie od dzieciństwa.
    > A młodzikiem już od dawna nie jestem :-)
    >
    > Konstruktywnie - co proponujesz w zamian?

    Nic, po prostu wrócić do stosunkowo niedawnego nazewnictwa
    sobotnio-niedzielne wyjazdy. Nie będzie chociaż brzmiało idiotycznie i
    bezsensownie.

    > Co Ci tu przeszkadza?

    Mamy własne Polskie określenie na taką czynność - mięso z rusztu.

    > Ojezu... co znowu w tym złego? Nie słyszałeś terminu "kura nioska"?

    Zasadniczo kura znosi jajo, określenie - "niesie się" jest bzdurne, i
    pozbawione sensu.

    > No to zastanówmy się! Odpowiedz na moje pytania postawione wyżej.

    Nad czym tu sie zastanawiać. Dawniej zaborcy siłą usiłowali pozbawić
    Polaków Mowy Ojczystej, dzisiaj ktoś usiłuje nam Polakom go zohydzić,
    ośmieszyć,sprowadzić do kompletnie niezrozumiałego bełkotu,..