-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!goblin1!gobli
n.stu.neva.ru!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!news.eternal-s
eptember.org!.POSTED!not-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.comp.pecet
Subject: Re: OCZ zbankrutował
Date: Fri, 14 Feb 2014 19:51:19 -0600
Organization: prywatna
Lines: 3
Message-ID: <ldmh71$en3$1@dont-email.me>
References: <lda8k0$e01$1@pippin.nask.net.pl> <ldcell$s6h$1@usenet.news.interia.pl>
<52f9cd30$0$2147$65785112@news.neostrada.pl> <ldel1v$eoe$1@dont-email.me>
<ldfdat$pqg$1@dont-email.me> <ldh301$l2j$1@dont-email.me>
<52fc5037$0$10212$c3e8da3$9b4ff22a@news.astraweb.com>
<ldjq7f$tva$1@dont-email.me>
<52fdad21$0$10333$c3e8da3$9b4ff22a@news.astraweb.com>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sat, 15 Feb 2014 01:51:30 +0000 (UTC)
Injection-Info: mx05.eternal-september.org;
posting-host="a2b1f0efc8eee050a1c8e134850018ab";
logging-data="15075";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX18F0tGfeGHS6gM9BtuwhgUm"
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
In-Reply-To: <52fdad21$0$10333$c3e8da3$9b4ff22a@news.astraweb.com>
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
Importance: Normal
Cancel-Lock: sha1:Z9/SGQ4d9YA0KEnnLqDseAkZFdc=
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.pecet:1233574
[ ukryj nagłówki ]"rs" <n...@n...spam.info> wrote in message
news:52fdad21$0$10333$c3e8da3$9b4ff22a@news.astraweb
.com...
>>>>>> To są mity z kółka gospodyń wiejskich...
>>>>>
>>>>> oczywiscie masz jakies wsparcie?
>>>>
>>>> Tak, jestem konstruktorem sprzętu elektronicznego.
>>>
>>> może nie jesteś taki dobry jako kolesie, którzy pracowali w Sony czy
>>> Pioneer, które to firmy były pierwsze stosujące te myki w swoich
>>> sprzętach konsumerskich.
>>
>> "Te myki"?
>> To znaczy jakie konkretnie myki stosowało Sony czy Pioneer?
>
> sony starzal elektrolity i czesci mechaniczne.
Aby się zepsuły po gwarancji czy aby miały ustabilizowane parametry?
Podasz mi źródła tych rewelacji jakie tu podajesz?
> u pioneer rozwarstwialo sie zamocowanie rezystorow.
Pioneer produkował rezystory albo ich mocowanie?
I wciąż: w celu popsucia sprzętu zaraz po gwarancji?
Czy po prostu zastosowana metoda miała normalną wadę...
>> I skoro projektowali sprzęt który się psuje zaraz po gwarancji
>> to czemu u mnie w starym domu w Krakowie mam stary trynitron
>> 20-calowy Sony który działa bez błędnie tyle już lat?
>
> wlasnie dlatego, ze sony wpadlo na ten patent dopiero w latach 90tych.
I materiały na ten temat są dostępne tylko w archiwach X, do których
Ty miałeś na szczęście dostęp i dzięki temu możesz nam o tym opowiedzieć :-)
Ten telewizor który kupiłem w Krakowie właśnie był z połowy lat 90tych.
>> Ten sprzęt miał dobrą renomę właśnie między innymi z powodu
>> swojej legendarnej wręcz niezawodności w stosunku do innych firm.
>
> ich moinotry mialy taka renome jeszcze przez wiele lat.
Bo nie postarzali w nich elektrolitów... jakie to oczywiste.
Weź się nie wygłupiaj bo bajki opowiadasz.
>>>>> bo ja na przyklad wiem jak wyglada obecnie trwalosc sprzetu agd ze
>>>>> sredniej
>>>>> polki - mozna by sie spodziewac ze przez ostatnie 30 lat technika
>>>>> posunela sie
>>>>> nieco do przodu i sprzet tak banalny jak lodowka bedzie dzialal
>>>>> dekadami
>>>> Złe założenia no to do błędnych wniosków dochodzisz.
>>>
>>> to akurat jest dobre zalozenie. dlatego tez np. wlasciciele budynkow,
>>> czesto staraja sie montowac w mieszkaniach do wynajmu, sprzet z lat
>>> nawet osiemdziesiatych, bo wiedza, ze bedzie chodzil, jeszcze przez
>>> kilka lat. malo tego do tego sprzetu nadal sa produkowane czesci
>>> zamienne, czego bardzo czesto nie mozna powiedziec o sprzecie
>>> najnowszej generacji.
>>
>> Założenie o tym, że skoro technika się posunęła do przodu to sprzęt
>> produkowany dzisiaj będzie bardziej trwały niż ten produkowany 20
>> lat temu jest błędne z tego prostego powodu że trwałość sprzetu
>> nie zależy wprost od stanu obecnej techniki, która nawet jeśli jest
>> lepsza niż 20 lat temu to w gruncie rzeczy pozwala raczej na zrobienie
>> tego samego TANIEJ i SZYBCIEJ bo trwałość nie jest priorytetem.
>
> o tym wlasnie jest mowa. jesli nie widzisz w tym problemu, to masz
> problem.
Różnica jest zasadnicza. Celem nie jest obniżenie niezawodności aby
sprzedać więcej towaru klientom którym się popsuła poprzednia wersja.
Celem jest obniżenie ceny aby klient, w oparciu również o dobrą renomę
sprzętu, kupił tańszy produkt niż produkt konkurencji.
>> Klient dzisiaj kupujący technologię nie jest zainteresowany trwałością
>> jako pierwszym kryterium.
>
> zaleazy jakiego klienta masz na mysli. tego ktory podaza za nowinkami
> technicznymi zapewne trwalosc nie bedzie interesowac, bo za dwa lata
> zmieni sie technologia i bedzie musial wymienic klocki. jest masa innych
> klientow, ktorzy chca miec pralke, ktora bedzie dobrze prala.
Dobrze czy długo?
Myślę, że klient nie widzi przełożenia typu: cena wyższa o 100zł => pralka
będzie pracować 2 lata dłużej. Nie widzi, bo nie ma takiej relacji...
Widzi natomiast relację: pralka renomowanego producenta => będzie
trwalsza i lepsza niż pralka jakiegoś noname chinczyka co powstał w tym
roku i robi produkt końcowy ze zbieraniny przypadkowych podzespołów.
Dlatego reputacja i marka jest ważna i nie psuje się jej sztucznym
postarzaniem czy psuciem na rządanie.
>> Sprzęt się dosyć szybko wymienia i nie ma
>> bólu takiego jak 20 lat temu bo dziś TV czy komórka jest kilkakrotnie
>> tańsza niż te 20-30 lat temu.
>
> nieprawda. urzadzenie do grania jak kiedys walkman, kosztuje teraz mniej
> wiecej tyle samo.
Ja pisałem o TV i komórkach.
Co do odtwarzaczy CD renomowanych firm to był koszt rzędu $100-$150.
Dziś porządna mp3 firmy Sony czy Panasonic to koszt około $40.
>>>>> tymczasem na zupelnie niereprezentacyjnej probce kilku sztuk widze ze
>>>>> dzisiejsze lodowki padaja jak muchy a 30 letni polar dalej dziala u
>>>>> ludzi ktorym przekazalismy go po powodzi
>>>>>
>>>>> podobnie z pralkami - silnik pompy wody przestal dzialac po dwoch
>>>>> latach,
>>>>> kolnierz pekl w innej po miesiacu, w jeszcze innej podczas pierwszego
>>>>> gotowania rozpadlo sie szklo z drzwiczek
>>>>
>>>> To co opisujesz to nie są efekty projektowania sprzętu "aby się szybko
>>>> psuł" tylko efekty projektowania sprzętu "aby był tańszy od sprzętu
>>>> konkurencji".
>>>
>>> nie wiem jak w przypadku pralek, ale akurat jestem tego pewien w
>>> przypadku elektronicznego sprzętu domowego firm Sony i Pioneer.
>> To znaczy czego jesteś pewien? Czy możesz tak, wiesz, całymi zdaniami?
>
> calymi zdaniami miales opisane wyzej. nie chce mi sie powtarzac.
Miałem plotki i pomówienia. Bez poparcia w wiarygodnych źródłach.
>>>>> owszem, jakies miele za 5-6 minimalnych wyplat pewnie podziala z 15
>>>>> lat,
>>>> O widzisz.
>>> na szczęście są firmy, które nadal trzymają klasę, ale jednak weź
>>> model odkurzacza miele o tej samej mocy z początku lat 2000 i tego
>>> obecnego i porównaj ich prace na głębokim dywanie.
>> Nie wezmę i nie porównam... sorry, nie mam dostępu do tego sprzętu.
>> Co sugerujesz? Że pracuje silnik ciszej i na wyższych obrotach co
>> sprawia wrażenie że ssie słabiej? :-)
>
> co tu takie smieszne? nie ssie slabiej, ale np. szczotki pracuja slabiej,
> bo zrezygnowano z silnika a wal szczotki jest napedzany, tyrbina i
> zasysanym powietrzem.
Potrafisz udowodnić że pracują słabiej czy tylko tak Ci się wydaje?
>>>>> ale wydaje mi sie ze nawet o ile nie ma sie zepsuc zaraz po gwarancji
>>>>> to producenci maja dokladnie w dupie to co dzieje sie po tych 24-36
>>>>> miesiacach bo wola sprzedac nastepna sztuke
>>>> Fakt, mają w dupie, bo akcjonariusze ścigają ich za to, aby przynosili
>>>> im jak największe profity.
>>> no wiec przeciwko czemu tu postulujesz? to o czym mówimy, to jedna z
>>> rzeczy która właśnie to zapewnia. <rs>
>>
>> Bzdura.
>> Sztuczne zwiększenie awaryjności sprzętu popsułoby renomę marki.
>
> i ty nadal wierzysz w renome marki. o obecnych czasach wszechobecnej
> reklamy i taniej produkcji chinskiej. to urocze.
Wciąż się liczy w produktach które się kupuje na dłużej i za cenę "istotną".
Nie liczy się bardzo w kwestii sprzętu drobnego kupowanego za grosze <100zł.
>> Reputacja jest OSTATNIA rzecz jaką chciałaby stracić firma która
>> chce być na rynku długoterminowo.
>
> w historii bylo wiele rzeczy o ktorych decydowali ksiegowi. np. systemy
> koloru w telewizji, systemy zapisu magnetycznego. nie zawsze najlepsze
> wygrywaly.
Decyzja o obniżeniu ceny może prowadzić pośrednio do obniżenia
jakości i skrócenia czasu życia produktu... Ale żadna firma nie zaczyna
od decyzji "skróćmy czas życia produktu to kupią naszych pralek więcej"
bo to jest głupota. Klient któremu się zepsuje pralka firmy X miesiąc
po gwarancji będzie bardzo zawiedziony i będzie stronił od firmy X.
>> Nie dbają o reputację firmy,
>> które powstały teraz, chcą szybko się nachapać i za rok zniknąć...
>
> firmy takie jak sony, pioneer, panasonic itp. nie zgina tak latwo, bo jest
> masa ludzi, ktorzy podobnie jak ty, slepo wierza w te marki.
> skoro sa znane, to sa dobre. to juz nie te czasy.
Nie wierzę "ślepo" tylko polegam na reputacji którą sobie firma
Sony wypracowała sprzedając mi produkty dobrej jakości i trwałe.
Miałem ich sprzęt hi-fi, TV, monitor komputerowy i jestem bardzo
z ich produktów zadowolony - nigdy nie miałem z tym sprzętem
żadnych problemów: ani w czasie gwarancji ani po. Tak jak pisałem
wyżej, sprzęt działa w niektórych przypadkach ponad 20 lat bez
awarii. Trudno moją "wiarę w markę" nazwać ślepą - naciągasz.
>> Powstawały takie firmy jak Panascanic, Sonix i podobne i wtedy
>> można mówić o tym, aby sprzęt się psuł to więcej kupią... Ale nie Sony.
>
> a masz takie COBY, ktore jest na rynku od ladnych paru dekad i kopiuje
> design innych firm, na poczatku sony, nawet uzylli w logi tej samej
> czcionki i maja sie wysmienicie mimo, ze to produkty z najnizszej polki.
> wazne ze dobrze wygladaja na pierwszy rzut oka. na to jest
> zapotrzebowanie. <rs>
Nie znam takiej firmy i nie mam o nich zdania.
Ale Ty napewno pokazesz dowód na to, że psują produkty po gwarancji :-)
Następne wpisy z tego wątku
- 15.02.14 05:49 Pszemol
- 15.02.14 06:08 rs
- 15.02.14 06:10 rs
- 15.02.14 13:39 Santana
- 15.02.14 14:15 Santana
- 15.02.14 18:12 Pszemol
- 15.02.14 19:11 Pszemol
- 15.02.14 19:26 Pszemol
- 15.02.14 21:30 BQB
- 15.02.14 21:35 Jacek Maciejewski
- 15.02.14 21:55 Pszemol
- 15.02.14 23:23 Santana
- 16.02.14 00:50 BQB
- 16.02.14 03:49 rs
- 16.02.14 04:02 rs
Najnowsze wątki z tej grupy
- Fujitsu LIFEBOOK E746
- Alternatywny nośnik do monitoringu zamiast HDD?
- Pendrive, ale dysk
- Dyski HDD SATA 2,5'' >2TB
- Funbox 10 - Czy miał już ktoś styczność z tym sagemowym sprzętem?
- Konwersja dysku z MBR na GPT
- Przenosiny systemu
- soft dla detekcji stanu DMA (on,czy off)
- jak w chrome (forku chrome) wyznaczyc katalog profilu w dowolnym miejscu?
- Dziwnie padający Seagate
- Kwestia UPSa i elektryki tegoż
- Drukowanie bezprzewodowe - jaki interface ?
- Libre Office Krok Po Kroku - Komentarz
- Dysk startowy z dosem - ktokolwiek widział, ktokolwiek zna?
- Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=