    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: OCZ zbankrutował
    Date: Fri, 14 Feb 2014 19:51:19 -0600

    "rs" <n...@n...spam.info> wrote in message
    news:52fdad21$0$10333$c3e8da3$9b4ff22a@news.astraweb
    .com...

    > sony starzal elektrolity i czesci mechaniczne.

    Aby się zepsuły po gwarancji czy aby miały ustabilizowane parametry?
    Podasz mi źródła tych rewelacji jakie tu podajesz?

    > u pioneer rozwarstwialo sie zamocowanie rezystorow.

    Pioneer produkował rezystory albo ich mocowanie?
    I wciąż: w celu popsucia sprzętu zaraz po gwarancji?
    Czy po prostu zastosowana metoda miała normalną wadę...

    > wlasnie dlatego, ze sony wpadlo na ten patent dopiero w latach 90tych.

    I materiały na ten temat są dostępne tylko w archiwach X, do których
    Ty miałeś na szczęście dostęp i dzięki temu możesz nam o tym opowiedzieć :-)
    Ten telewizor który kupiłem w Krakowie właśnie był z połowy lat 90tych.

    > ich moinotry mialy taka renome jeszcze przez wiele lat.

    Bo nie postarzali w nich elektrolitów... jakie to oczywiste.
    Weź się nie wygłupiaj bo bajki opowiadasz.

    > o tym wlasnie jest mowa. jesli nie widzisz w tym problemu, to masz
    > problem.

    Różnica jest zasadnicza. Celem nie jest obniżenie niezawodności aby
    sprzedać więcej towaru klientom którym się popsuła poprzednia wersja.
    Celem jest obniżenie ceny aby klient, w oparciu również o dobrą renomę
    sprzętu, kupił tańszy produkt niż produkt konkurencji.

    > zaleazy jakiego klienta masz na mysli. tego ktory podaza za nowinkami
    > technicznymi zapewne trwalosc nie bedzie interesowac, bo za dwa lata
    > zmieni sie technologia i bedzie musial wymienic klocki. jest masa innych
    > klientow, ktorzy chca miec pralke, ktora bedzie dobrze prala.

    Dobrze czy długo?

    Myślę, że klient nie widzi przełożenia typu: cena wyższa o 100zł => pralka
    będzie pracować 2 lata dłużej. Nie widzi, bo nie ma takiej relacji...
    Widzi natomiast relację: pralka renomowanego producenta => będzie
    trwalsza i lepsza niż pralka jakiegoś noname chinczyka co powstał w tym
    roku i robi produkt końcowy ze zbieraniny przypadkowych podzespołów.
    Dlatego reputacja i marka jest ważna i nie psuje się jej sztucznym
    postarzaniem czy psuciem na rządanie.

    > nieprawda. urzadzenie do grania jak kiedys walkman, kosztuje teraz mniej
    > wiecej tyle samo.

    Ja pisałem o TV i komórkach.

    Co do odtwarzaczy CD renomowanych firm to był koszt rzędu $100-$150.
    Dziś porządna mp3 firmy Sony czy Panasonic to koszt około $40.

    > calymi zdaniami miales opisane wyzej. nie chce mi sie powtarzac.

    Miałem plotki i pomówienia. Bez poparcia w wiarygodnych źródłach.

    > co tu takie smieszne? nie ssie slabiej, ale np. szczotki pracuja slabiej,
    > bo zrezygnowano z silnika a wal szczotki jest napedzany, tyrbina i
    > zasysanym powietrzem.

    Potrafisz udowodnić że pracują słabiej czy tylko tak Ci się wydaje?

    > i ty nadal wierzysz w renome marki. o obecnych czasach wszechobecnej
    > reklamy i taniej produkcji chinskiej. to urocze.

    Wciąż się liczy w produktach które się kupuje na dłużej i za cenę "istotną".
    Nie liczy się bardzo w kwestii sprzętu drobnego kupowanego za grosze <100zł.

    > w historii bylo wiele rzeczy o ktorych decydowali ksiegowi. np. systemy
    > koloru w telewizji, systemy zapisu magnetycznego. nie zawsze najlepsze
    > wygrywaly.

    Decyzja o obniżeniu ceny może prowadzić pośrednio do obniżenia
    jakości i skrócenia czasu życia produktu... Ale żadna firma nie zaczyna
    od decyzji "skróćmy czas życia produktu to kupią naszych pralek więcej"
    bo to jest głupota. Klient któremu się zepsuje pralka firmy X miesiąc
    po gwarancji będzie bardzo zawiedziony i będzie stronił od firmy X.

    > firmy takie jak sony, pioneer, panasonic itp. nie zgina tak latwo, bo jest
    > masa ludzi, ktorzy podobnie jak ty, slepo wierza w te marki.
    > skoro sa znane, to sa dobre. to juz nie te czasy.

    Nie wierzę "ślepo" tylko polegam na reputacji którą sobie firma
    Sony wypracowała sprzedając mi produkty dobrej jakości i trwałe.
    Miałem ich sprzęt hi-fi, TV, monitor komputerowy i jestem bardzo
    z ich produktów zadowolony - nigdy nie miałem z tym sprzętem
    żadnych problemów: ani w czasie gwarancji ani po. Tak jak pisałem
    wyżej, sprzęt działa w niektórych przypadkach ponad 20 lat bez
    awarii. Trudno moją "wiarę w markę" nazwać ślepą - naciągasz.

    > a masz takie COBY, ktore jest na rynku od ladnych paru dekad i kopiuje
    > design innych firm, na poczatku sony, nawet uzylli w logi tej samej
    > czcionki i maja sie wysmienicie mimo, ze to produkty z najnizszej polki.
    > wazne ze dobrze wygladaja na pierwszy rzut oka. na to jest
    > zapotrzebowanie. <rs>

    Nie znam takiej firmy i nie mam o nich zdania.
    Ale Ty napewno pokazesz dowód na to, że psują produkty po gwarancji :-)