    Date: Wed, 12 Feb 2014 12:41:40 -0500
    From: rs <n...@n...spam.info>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: OCZ zbankrutował

    On 2/12/2014 4:02 AM, m4rkiz wrote:
    > "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
    >
    > oczywiscie masz jakies wsparcie?
    >
    > bo ja na przyklad wiem jak wyglada obecnie trwalosc sprzetu agd ze sredniej
    > polki - mozna by sie spodziewac ze przez ostatnie 30 lat technika
    > posunela sie
    > nieco do przodu i sprzet tak banalny jak lodowka bedzie dzialal dekadami

    problem jest obecnie również w tym, ze nawet jak kupujesz sprzęt z
    wyższej polki, to nie ma żadnej pewności, ze będzie on działał dekadami.
    mimo całej nadprodukcji wszelkiej maści sprzętu, to tak naprawdę nie ma
    co wybrać, żeby mieć na lata.

    > wszystkie firmy daza do tego zeby sprzedawac abonamenty, moim zdaniem
    > predzej czy pozniej to samo czeka nas w kazdej dziedzinie, zwlaszcza pod
    > naciskiem wszelakich ekologow cala masa sprzetu nagle stanie sie
    > niezniszczalna (co najwyzej bedzie przekladany co rok do nowszej obudowy
    > zeby dac klientowi cos 'nowego'), a w zamian producent bedzie dostawal
    > kase tak dlugo jak sprzet bedzie dzialal

    chyba z 8-10 lat temu rozmawiałem z CEO Wacoma, który żartobliwie
    stwierdził, ze Wacom to kiepska firma, bo produkuje sprzęt, który
    zasadniczo się nie psuje. ludzie wymieniają tylko rysiki, kiedy się
    zużyją. ale jednak taki jest obecnie model dochodowości firmy. musi
    sprzedawać, coraz więcej, przynosić udziałowcom coraz więcej, z kwartału
    na kwartał. zarobek na czysto, tej samej kwoty, świadczy dziś o spadku
    rentowności firmy, co odbija się na jej udziałach na giełdzie itp. tego
    się nie da otrzymać, choć starzenie części, tak aby sprzęt psuł się
    zaraz po końcu gwarancji sięga początku zeszłego wieku. z drugiej strony
    jednak muszę przyznać, że jak zaprojektowanie dobrego sprzętu jest
    sztuka, to zaprojektowanie "dobrego" sprzętu, tak aby się popsuł w dwa
    tygodnie po końcu gwarancji uważam za mistrzostwo świata. <rs>