  • 151. Data: 2016-11-06 13:01:03
    Temat: Re: OC - z 91zł na 191zł
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 06-11-2016 o 11:26, z pisze:

    > A jak się ma do tego nasze bycie w UE?
    > Jak się mają umowy międzynarodowe o swobodzie przepływu...?

    Dania jest w Unii czy nie?

    > A tak na serio to po naszych drogach jeżdżą już "złomy" w Twoim
    > rozumieniu.

    Oczywiście.
    Tego już nie cofniemy.
    Ale ten problem rozwiąże za nas czas.
    Wystarczy zakręcić kurek przez który dopływa w ogromnej ilości stały
    zasób tego typu śmiecia.

  • 152. Data: 2016-11-06 14:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik z ...@...pl ...

    > A jak się ma do tego nasze bycie w UE?
    > Jak się mają umowy międzynarodowe o swobodzie przepływu...?
    > A globalizacja i płynące z tego same korzyści ;-)

    Zostawmy na razie uwarunkowania prawne, zastanówmy się co jest dobre a co
    złe.

    > Chcesz popierać prawicowych odszczepieńców co się dorwali do władzy? :-

    to tez zostawmy, dla ułatwienia rozwazań.

> [...]
    > rozumieniu. Jak sami ich nie wyplenimy pojazdów w złym stanie
    > technicznym to żadne średniowieczne zapory celne nic nie poradzą.
    > A swoją drogą 10 letni złom z zachodu który zastąpi 20 letni złom z
    > zachodu to nie musi być zła informacja.
    > Myślisz że przy polskich pensjach ludzie masowo polecą do salonów po
    > nówki albo do banków po kredyty ala frankowe? (bo pewnie banki coś
    > jeszcze wymyślą)
    > Będzie tak jak z ciągnikami na wsi. Remontuje się 20-30 letnie i dalej
    > ich używa.
    > Zaraz zaraz. Dlaczego mi tu na myśl przychodzi KUBA? :-)

    Mam mieszane odczucia a propos tego co napisał Cavallino.
    Po pierwsze niespecjalnie wierze w to, ze ceny u dystrybutorów spadną.
    Raczej dystrybutorzy zwieksza marze.
    Wiadomo, konkurencja jest ale dystrubutorzy tez nie sa w ciemie bici.

    Po drugie nie wiem czy to ze potrafimy wykupić z zachodu kilkuletnie auta
    ktorych oni nie chca naprawiac i tutaj przywrócci je do zycia to czy to coś
    złego.
    Oczywiście jest wiele przypadków spawania z budki, klejenia silikonem itp
    ale moze własnie z takimi przypadkami trzeba byłoby walczyc.

    Bo moze jest dokładnie odwrotnie - działamy pro ekologicznie bo całkiem
    dobre auto zamiast trafic na złom bo jego naprawa niemcowi wydaje sie
    nieekonomiczna, służy jeszcze przez wiele lat u nas.

    Reasumujac - moze my nie jestesmy głupkami, szrociarzami a własnie
    przejawiamy odrobine zdrowego rozsadku, oczywiście motywowani finansowo...
    Powtorze pytanie na ktore Cavallino nie odpowiedział: co jest złego w tym,
    ze na całkiem przyzwoity samochód wydajemy 6 pensji zamiast 20?

    Tak tylko głosno mysle :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki

  • 153. Data: 2016-11-06 14:48:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Nov 2016 13:01:03 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Dania jest w Unii czy nie?

    Jest, ale oni to zrobili w zgodzie z unijnymi przepisami.
    Choc komisja pare razy badala ... ale o wspieranie rodzimego przemyslu
    nie moga ich oskarzyc :-)

    > Oczywiście.
    > Tego już nie cofniemy.
    > Ale ten problem rozwiąże za nas czas.
    > Wystarczy zakręcić kurek przez który dopływa w ogromnej ilości stały
    > zasób tego typu śmiecia.

    Sredni wiek pojazdu w Danii wiekszy niz u nas.

    J.

  • 154. Data: 2016-11-06 18:17:30
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 06-11-2016 o 14:00, Budzik pisze:
> [...]
    >>
    > Mam mieszane odczucia a propos tego co napisał Cavallino.
    > Po pierwsze niespecjalnie wierze w to, ze ceny u dystrybutorów spadną.

    Jakich dystrybutorów, mówisz o laweciarzach?
    Przecież właśnie chodzi o to, żeby ten cały biznes spod ciemnej gwiazdy
    położyć na pysk.
    Do tego dojdzie dodatkowy zysk - udupi się całą branżę, w 100% zajmującą
    się oszukiwaniem klientów.

    > Po drugie nie wiem czy to ze potrafimy wykupić z zachodu kilkuletnie auta
    > ktorych oni nie chca naprawiac i tutaj przywrócci je do zycia to czy to coś
    > złego.

    Gdyby naprawiać to by nie było w tym nic złego.
    Tyle że poprzez naprawę rozumiem działanie wg technologii producenta.
    A tak nikt nie robi, tylko drutują najmniejszym kosztem.
    Więcej wydają na umycie auta i podpicowanie auta, niż na jego naprawę.
    I na tym ten cały biznes się opiera, gdyby mieli naprawiać tak na
    poważnie, to byłby tak samo nieopłacalny jak na zachodzie.

    > Oczywiście jest wiele przypadków spawania z budki, klejenia silikonem itp

    Wiele?
    To jest norma, a jakiekolwiek inne działanie, to pomijalny margines.

    > Reasumujac - moze my nie jestesmy głupkami, szrociarzami a własnie
    > przejawiamy odrobine zdrowego rozsadku, oczywiście motywowani finansowo...

    Jasne.
    A naprawa u Kazia w szopie, za zardzewiałych używanych częściach ze
    szrotu jest lepsza niż w technologii producenta.
    Normalnie mesjanizm w czystej postaci - pół świata jest głupie, dzięki
    czemu my, sprytni Polacy korzystamy....

    > Powtorze pytanie na ktore Cavallino nie odpowiedział: co jest złego w tym,
    > ze na całkiem przyzwoity samochód wydajemy 6 pensji zamiast 20?

    Tym, że całkiem niezły samochód kosztuje dużo więcej.
    A to na co wydajesz te 20 tys, tylko z wyglądu i nowego świeżego
    lakieru, go przypomina.

  • 155. Data: 2016-11-06 18:19:14
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 06-11-2016 o 14:48, J.F. pisze:

    > Jest, ale oni to zrobili w zgodzie z unijnymi przepisami.

    Skopiować i po sprawie.

    > Sredni wiek pojazdu w Danii wiekszy niz u nas.

    To logiczna konsekwencja.
    Ale wiek tak bardzo nie przeszkadza jak przeszłość, nawet a może i
    zwłaszcza tych świeższych egzemplarzy.
    Nie wierzę że Duńczycy są stałymi klientami niemieckich szrotów.

  • 156. Data: 2016-11-06 19:04:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Nov 2016 18:19:14 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Skopiować i po sprawie.

    To sie tam przeprowadz, jesli tak ci sie podoba :-P

    Na szczescie nie da sie. tzn da - ale obawiam sie, ze rzad tego nie
    przetrwa.

    Dania ma wysoki, siegajacy 225%, podatek na nowe samochody.
    Czyli np jesli auto w Niemczech kosztuje 20 tys euro, to Dunczyk
    zaplaci 50 tys euro. Nowe auta po 200 tys zl - jak Ci sie podoba ?

    Za to potem ... jak ktos sprowadza uzywane auto, to Dunczycy licza
    jakos tak: takie auto nowe kosztowaloby u nas 50 tys euro, w tym 30
    tys euro podatku. 10-letnie kosztuje u nas np 10 tys euro - a wiec
    proporcjonalnie zawiera 6 tys euro podatku.
    I jak ktos sobie sprowadzi takie 10-letnie auto z Niemiec za 2 tys
    euro - to musi tylko doplacic 6 tys dla rownego rachunku.
    Wiec nikt nie sprowadza. Nikt tez nie eksportuje.

    Myslisz, ze jezdzi sie lepiej ?
    Po autostradach tak. Na innych drogach trzeba na rowerzystow uwazac
    :-)

    Podobnie jest w Norwegii ... no Tesle sie tam sprzedaja, bo na nie
    podatek znacznie mniejszy i kosztuja podobnie :-)

    > To logiczna konsekwencja.
    > Ale wiek tak bardzo nie przeszkadza jak przeszłość, nawet a może i
    > zwłaszcza tych świeższych egzemplarzy.
    > Nie wierzę że Duńczycy są stałymi klientami niemieckich szrotów.

    Nie sa. Patrz wyzej.
    Za to ... szroty maja u siebie, bo rdza przeciez wyjatkow dla nich nie
    robi :-)

    J.

  • 157. Data: 2016-11-06 19:14:25
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "z"

    ..
    A tak na serio to po naszych drogach jeżdżą już "złomy" w Twoim
    rozumieniu. Jak sami ich nie wyplenimy pojazdów w złym stanie
    technicznym to żadne średniowieczne zapory celne nic nie poradzą.
    ---
    Z powodu fobii ?

  • 158. Data: 2016-11-06 20:20:49
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    j...@i...pl w

    > Jak dobrze pamietam, to taki sam pakiet OC+AC w AXA Direct kosztował
    > niecałe 1300 zł.

    1300 to mnie kosztował właśnie pakiet OC+AC+szyby od wartości 25kPLN (w tym
    OC 511)

    --
    'Tom N'

  • 159. Data: 2016-11-06 20:31:35
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-11-06 o 14:00, Budzik pisze:
> [...]
    > Powtorze pytanie na ktore Cavallino nie odpowiedział: co jest złego w tym,
    > ze na całkiem przyzwoity samochód wydajemy 6 pensji zamiast 20?

    O widzisz. Coraz więcej głosów zastanawiających się czy poprawność
    polityczna, ekonomiczna, ekologiczna którą bas do tej pory karmiono już
    poległa czy dopiero za parę miesięcy. :-)

    Kilka lat temu takie teksy wyśmiewano, odsądzano od czci i wiary i
    wrzucano do jednego wora z największym oszołomstwem.

    A dziś? Tramp będzie prezydentem USA :-)

  • 160. Data: 2016-11-06 21:06:32
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 31.10.2016 o 18:47, ddddddddd pisze:

    > 3.0d - oc+ass200km+szyby - w zeszłym roku 720zł, w tym 800zł (ale
    > jeszcze nie negocjowałem więc pewnie cena spadnie)

    jeszcze jedno mi się przypomniało - na to auto w zeszłym roku link4 dało
    mi gratisowo naviexpert'a z zastrzeżeniem że będą mieli wgląd do
    prędkości (czy jak to tam było). Stwierdziłem że najwyżej zmienię
    ubezpieczyciela i włączałem tą nawigację tylko jak jeździłem szybko -
    myślę że średnia prędkość z tą nawigacją to min. 140-150km/h (prędkość
    przelotowa 180 - 220km/h, sporadycznie więcej), głównie S8 i A4
    Chyba stwierdzili, że skoro nie miałem wypadku to nie warto mi dużo
    podnosić składki :)

    Łukasz