  • 1. Data: 2022-09-01 14:05:36
    Temat: OC i AC na elektryka może być zaraz droższe
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Ciekawy artykuł:

    1. Wypadki z udziałem elektryka generują wyższe koszty dla ubezpieczalni -
    więcej jest w aucie elektrycznym, nowoczesnych, droższych komponentów niż
    w nowej spalinówce
    2. Drogie akumulatory umieszczane na spodzie pojazdów narażone są na
    kosztowne uszkodzenia
    3. Elektryki powodują więcej wypadków bo dla niektórych kierowców
    problematyczny okazuje się natychmiastowy dostęp do pełnego momentu
    obrotowego :-)

    Wnioski: Nawet o 50 proc. wyższe wskaźniki wypadków, w których kierowcy
    uszkadzają własne pojazdy, występują właśnie w elektrykach, jeśli
    porównamy je ze spalinówkami.

    Firma jednocześnie obala stereotyp częstych pożarów, które powodują
    wypadki. Okazuje się, że przy kraksie raptem pięć na 10 tys. pojazdów
    zaczyna płonąć.

    https://e.autokult.pl/45915,ubezpieczyciel-ryzyko-sp
    owodowania-wypadku-elektrykiem-o-50-proc-wieksze-niz
    -autem-spalinowym-jest-jeden-powod

    TG

  • 2. Data: 2022-09-01 14:52:08
    Temat: Re: OC i AC na elektryka może być zaraz droższe
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Wnioski: Nawet o 50 proc. wyższe wskaźniki wypadków, w których kierowcy
    > uszkadzają własne pojazdy, występują właśnie w elektrykach, jeśli
    > porównamy je ze spalinówkami.

    Bełkot, bez podania danych źródłowych nawet nie wiadomo o czym gadają i
    jakich grup to dotyczy.
    Brzmi jak statystyka z wypożyczalni, gdzie ludzie przyzwyczajeni do
    ślamazarnych ice, dostali do ręki pierwszego elektryka z kosmicznym
    przyspieszeniem i nie ogarniają.

  • 3. Data: 2022-09-01 15:04:54
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2022 o 14:52 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

> [...]
    > Brzmi jak statystyka z wypożyczalni, gdzie ludzie przyzwyczajeni do
    > ślamazarnych ice, dostali do ręki pierwszego elektryka z kosmicznym

    Wg mnie wcale nie bełkot, to co napisali, a co wypunktowałem to w zasadzie
    oczywistość.
    Jak ma się sporą bazę do analizy (Ubezpieczyciel AXA pewnie taką posiada)
    to za chwilę inni mogą dojść do takich samych wniosków co oni -
    ubezpieczanie elektryków jest droższe, wiec trzeba podnieść składki.
    Kiedyś u nas przy AC (może dalej tak jest) były rożne składki bo ryzyko
    kradzieży w Wawie było większe niż np w podlaskim. Sam przez długi czas
    jeździłem po Wawie na blachach z lubelskiego bo było tańsze ubezpieczenie.
    Tu może być podobnie - jak ubezpieczenie na elektryka to prosimy 10%
    więcej.

    TG

  • 4. Data: 2022-09-01 15:15:09
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Wg mnie wcale nie bełkot, to co napisali, a co wypunktowałem to w
    > zasadzie oczywistość.

    Mało prawdopodobna na szerszej grupie.

    > Jak ma się sporą bazę do analizy (Ubezpieczyciel AXA pewnie taką
    > posiada) to za chwilę inni mogą dojść do takich samych wniosków co oni -
    > ubezpieczanie elektryków jest droższe,

    Problem w tym, że dotychczasowe wnioski były dokładnie odwrotnie.
    Tzn. takie, że elektryki powodują mniej wypadków, bo wolniej jeżdżą.
    I składki dla nich są NIŻSZE niż dla innych podobnych aut.

    Więc pytanie - o czym gada axa?
    Zwłaszcza z reklamą tego bełkotu, w której podpalili Teslę żeby pokazać
    że elektryki się palą, brzmi to totalnie niewiarygodnie.
    Raczej jak jakiś czarny pr, kto wie czy nie sponsorowany przez PSA.....

    Poczytaj opinie:
    https://elektrowoz.pl/auta/axa-kierowcy-elektrykow-p
    owoduja-o-50-procent-wiecej-kolizji-z-uszkodzeniem-w
    lasnych-aut-wideo/

  • 5. Data: 2022-09-01 15:22:50
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2022 o 15:15 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Problem w tym, że dotychczasowe wnioski były dokładnie odwrotnie.
    > Tzn. takie, że elektryki powodują mniej wypadków, bo wolniej jeżdżą.
    > I składki dla nich są NIŻSZE niż dla innych podobnych aut.

    To jest artykuł o odszkodowaniach ze zdarzeń w których elektryki
    uczestniczyły.
    Nic nie ma na temat sprawstwa tych zdarzeń (poza tym wtrąceniem o większym
    momencie). Czyli jak jest statystyczna kolizja/wypadek dwóch spalinówek to
    kosztuje ubezpieczalnię 100 zł a jak bierze w niej udział elektryk to
    kosztuje > niż 100 zł statystycznie. Co jest logiczne bo elektryki są
    droższe, mają drogą baterię, którą łatwiej uszkodzić niż silnik spalinowy
    itp.

    > Więc pytanie - o czym gada axa?

    Nie doczytałeś.

    TG

  • 6. Data: 2022-09-02 07:02:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 01 Sep 2022 15:22:50 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > To jest artykuł o odszkodowaniach ze zdarzeń w których elektryki
    > uczestniczyły.
    > Nic nie ma na temat sprawstwa tych zdarzeń (poza tym wtrąceniem o większym

    "3. Elektryki powodują więcej wypadków "

    To jak - uczestnicza, czy powodują?

> [...]
    > kosztuje > niż 100 zł statystycznie. Co jest logiczne bo elektryki są
    > droższe, mają drogą baterię, którą łatwiej uszkodzić niż silnik spalinowy

    Czy tak latwiej uszkodzic głeboko schowaną baterie, to nie wiem,
    ale te wspolczesne spalinowe tez maja duzo drogich elementow.

    J.

  • 7. Data: 2022-09-02 07:06:37
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 02.09.2022 o 07:02, J.F pisze:

    > "3. Elektryki powodują więcej wypadków"
    >
    > To jak - uczestnicza, czy powodują?

    > Czy tak latwiej uszkodzic głeboko schowaną baterie, to nie wiem,
    > ale te wspolczesne spalinowe tez maja duzo drogich elementow.

    Koszty dla TU są wyższe, bo się nie da ich naprawić u Zenka w garażu,
    który podpisał umowę z TU na warsztat współpracujący. Więc TU nie mogą
    przyciąć na odszkodowaniu za naprawę 'po kosztach'

    --
    Pete

  • 8. Data: 2022-09-02 08:45:56
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > To jest artykuł o odszkodowaniach ze zdarzeń w których elektryki
    > uczestniczyły.

    Nie.
    O ilościach zdarzeń.

    Sam czujesz, że się to nie klei i nie do końca wiadomo o co do facto chodzi.

    > Nie doczytałeś.

    Wręcz przeciwnie.
    To Ty nie zrozumiałeś co czytasz.
    Albo Twój umysł również sam wyklucza sensowność tego bełkotu.

  • 9. Data: 2022-09-02 08:51:05
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2022 o 08:45 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

> [...]
    >
    > Wręcz przeciwnie.
    > To Ty nie zrozumiałeś co czytasz.
    > Albo Twój umysł również sam wyklucza sensowność tego bełkotu.

    Masz rację, ktoś podesłał link do tego samego na innym portalu i tam
    wnioski z tego "badania" są trochę inne. Każdy tłumaczy z oryginału jak
    chce.

    TG

  • 10. Data: 2022-09-02 08:56:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Masz rację, ktoś podesłał link do tego samego na innym portalu i tam
    > wnioski z tego "badania" są trochę inne. Każdy tłumaczy z oryginału jak
    > chce.

    A i sam oryginał pozostawia wiele niedomówień, zapewne celowych, żeby
    nie można go zweryfikować.
    Dlatego z daleka śmierdzi to czarnym pr, a nie sensownym badaniem
    czegokolwiek.