  • Data: 2016-06-04 13:33:01
    Temat: Re: [OC] Kombinacje...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 4 Jun 2016 13:09:06 +0200, LinFanQri napisał(a):
    > 1) Na F-VAT od sprzedającego MUSZĄ widnieć dane osoby, która później
    > będzie rejestrowała i ubezpieczała samochód?
    > + Czy kupić może S. a rejestrować i ubezpieczyć O.? Jakieś problemy mogą
    > być z tego? później?

    Auto bedzie zarejestrowane na wlasciciela a wlascicielem jest ten z
    faktury. Przed rejestracja mozna czesc podarowac lub odkupic.

    Ubezpieczyc moze juz ktokolwiek (a nawet musi).
    No ale zeby tak uwzglednic jego znizki ... przydalaby sie jakas
    bajeczka ... syn wyjechal do Anglii, a autem jezdze ja.
    Zreszta agenci nie sa upierdliwi, lepiej miec mniejsza prowizje niz
    zadna. Tym niemniej moga trafic na opor firmy ... najprosciej byloby
    jednak od razu na dwoch kupic.
    co z kolei rodzi drobne klopoty przy sprzedazy czy smierci - ale czesc
    auta mozna w miedzyczasie podarowac czy odkupic.

    > 2) Jeżeli rejestrował i ubezpieczał będzie S. czy można jakoś
    > "skorzystać" ze zniżek O. w obrębie tego samego / innego TU?

    Malo prawdopodobne, bo teraz wszystko w komputerach i sprawdza szybko,
    ze S zadnych podstaw do znizki nie ma.

    Chyba, ze mu aktualnego auta O. pol podaruje/sprzeda i sie do polisy
    dopisze. Choc glowy nie dam, czy to w komputerach wyskoczy. Ale zawsze
    jakas podstawa jest.
    Moze tez sprobowac przejac calosc - ubezpieczyciela sie powiadomi o
    zmianie wlasciciela, jak nie bedzie chcial rekalkulowac skladki, to
    polise ze znizka posiadasz. Ale tylko jedna, a nie 7 lat, choc ze
    znizka 70% :-)

    A majac taka polise mozna juz liczyc na max znizki na kolejne auto.

    > 3) O. mieszka w mniejszej miejscowości dlatego wnioskuje, że OC będzie
    > niższe. Co będzie wbite w DR to sprawa drugorzędna... jeszcze w rodzinie
    > bo sądach nie latamy :) Zakładając, że mam komplet dokumentów to przy
    > samochodzie sprowadzonym w obrębie UE załatwię wszystko na 1 wizycie w
    > starostwie czy zawsze dają miękki DR a po m-ącu "twardy"?

    Zawsze. "twarde" drukuje PWPW, a to musi potrwac.
    A jesli auto sprowadzone, to tych urzedow trzeba troche odwiedzic,
    chyba, ze sprowadzajacy to juz zrobil.

    J.