    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: O% zero .... ale SLD-owski SENAT nas załatwi
    Date: Thu, 11 Mar 2004 14:14:12 +0100

    "Marcin Kapski" <a...@b...plNOSPAM> writes:

    > Prowadząc działalność usługową, np. produkuję komputery..
    > Części kupuję płacąc 22% vat. żeby zarobić muszę sprzedawać drożej niż
    > kupiłem minus koszty robocizny, biura itp itd. Więc mój klient płaci mi 22%
    > vat czy tak?

    Nie, placi ale do budzetu. Ty tylko przekazujesz tam te pieniadze.

    > No tak. I martwię sie tylko jak tu zarobić, a nadpłacony vat przez mojego
    > klienta i tak muszę odprowadzić do US

    Nie _nadplacony_. _Zaplacony_.

    > Natomiast gdy sprzedaję swoje kompy za 7 % vat, uruchamiam całą maszynę
    > biurokratyczną by dostać nadpłacone 15%, które nadpłaciłem w częściach.

    Wlasnie.

    > Ta
    > częśc ktorą nie zapłacili moi klienci zostanie zapłacona mojej firmie z
    > budżetu Państwa, czyli z podatków innych klientów innej firmy lub np. stacji
    > bęzynowej.

    Zostanie Ci _oddana_, gdyz wczesniej ja zaplaciles, a nie powinienes.
    Po jakims czasie, jesli oczywiscie sie o to upomnisz. Na gwiazdke z nieba
    nie licz.

    > Gdyby tak ustawili 0% na internet to właściciel firmy ISP wogóle
    > miałby w dupie VAT, nie martwił by się o niego, tylko kupował by sprzęt w
    > praktyce netto, zawsze by miał nadpłatę 22%.

    Wlasciciel zawsze placi netto, to klienci placa VAT. Przy stawce zerowej
    takze oni go nie placa.

    > Czyli tak:
    > Internauci nie płacąc VAT'u narażają budżet Państwa (czyli nas wszystkich)na
    > stratę w wysokości 22% wszystkich kosztów jakie poniosą wszystkie firmy ISP
    > w tym kraju, i dla mnie jest to nie fair.

    Nie. Nie placac VATu "narazaja" budzet panstwa na zmniejszenie przychodow
    z VAT.
    Utozsamianie budzetu panstwa z "nami wszystkimi" to jakas krancowa
    pomylka, panstwo nie jest zbiorem "nas wszystkich" a raczej organizacja,
    ktorej spoleczenstwo (narod itp.) nie jest nijak czescia.

    > Dlaczego kupujac bułkę w sklepie mam płacić vat (możliwe ze wkrótce właśnie
    > przez inną stawkę dla internetu - większy) a ktos kto siedzi na
    > necie ma go nie płacić. Dlaczego moj rachunek telefoniczny ma 22% vat?

    A to pytania jak najbardziej zasadne.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH