  • Data: 2004-03-14 16:54:08
    Temat: Re: O% zero .... ale SLD-owski SENAT nas załatwi
    Od: artur@_il.pw.edu.pl szukaj wiadomości tego autora

    Straszny off-topic, ale...

    >Zauwaz, ze zwiekszenie lub zmniejszenie wydatkow panstwa nie jest
    >zwiazane ze zwiekszeniem lub zmniejszeniem obciazen podatkowych.
    >To sa dwie zupelnie rozne rzeczy.

    Choc o drugiej mozna powiedziec, ze ma stala tendencje wzrostowa :-)

    >Podobnie spoleczenstwo nie jest w zadnym stopniu wlascicielem innych
    >niz pieniadze rzeczy nalezacych do panstwa, np. przedsiebiorstw.

    Dlatego zwrot "wlasnosc spoleczna" (dobro spoleczne) jest jedynie
    manipulacja jezykowa uzywana przez wladze w uprawnianiu wzrostu obciazen.

    >Panstwo jest po prostu organizacja, ktora zapewnila sobie monopol
    >na a) sciaganie podatkow, b) stosowanie przymusu. Zauwaz, ze
    >w niektorych krajach dokladnie tak samo bylo z organizacjami uznawanymi
    >powszechnie za przestepcze.

    Tak jest rowniez w tym kraju - uwidaczniajacy sie obraz struktur
    panstwowosci jak ulal posuje do okreslenia: organizacja przestepcza o
    charakterze zbrojnym.

    >Zauwaz, ze nieprawda jest stwierdzenie, ze podatki sluza zapewnieniu
    >czegos tam spoleczenstwu. Nie sluza, one stanowia przychody panstwa
    >(oprocz innych zrodel takich jak np. pozyczki). Znakomita wiekszosc
    >wydatkow (kosztow) panstwa nie ma zadnego zwiazku z zapewnianiem
    >obywatelom czegokolwiek.

    Nie pamietem zrodla tych danych, stad tez nie jestem ich pewny, ale
    podobno 80% wplywow budzetu jest pochlaniane przez struktury zajmujace sie
    redystrybycja pozostalych dwudziestu, podobno w wypadku samej pomocy
    spolecznej sprawnosc jest jeszcze nizsza - kilka procent, przy ponad 50%
    sprawnosci organizacji charytatywnych.