    From: Janko Muzykant <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: O strasznych atomach
    Date: Wed, 25 Feb 2009 14:07:12 +0100
    Sender: j...@b...neoplus.adsl.tpnet.pl

    JR pisze:
    > zmierzam do tego, że to co Janko zarejestrował w swoim eksperymencie,
    > to są jednak prawdopodobnie błyski scyntylacyjne w materiale/filtrzeAA_IR
    > przed matrycą; skuteczność takiego "scyntylatora" jest zapewne niewielka
    > i wstawienie tam płytki z kryształu NaJ domieszkowanego cholernie
    > toksycznym(!) talem spowodowałoby prawdopodobnie całkowity "przepał"
    > (najszybciej w kanale Blue) już przy czasach rzędu ułamka sekundy :)

    Wstawiłem leda białego (z luminoforem), przylepiłem go niesymetrycznie
    na tylnej soczewce, powtórzyłem eksperyment i niestety, cała klatka jest
    zaszumiona w wyrównany sposób (zarysy diody z powodu odległości nie
    powinny być widoczne, ale naświetlenie jej światłem powinno być
    niesymetryczne.
    Tak więc albo trzeba by wyłożyć luminofor na matrycy, albo błyski
    światła są na tyle słabe, że przy 10 minutach ginie w szumie. Być może
    ''atak'' wysokoenergetycznych cząstek na matrycę jest znacznie lepiej
    widoczny w postaci szumu, niż możliwość obserwacji pobudzania
    luminoforu, w końcu bardzo cieniutkim promieniowaniem.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl