-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: O korkach i poprawie płynności ruchu.
Date: Mon, 01 Sep 2014 21:39:48 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 75
Message-ID: <lu2i1q$bjj$1@node2.news.atman.pl>
References: <ltjd3r$74p$1@node2.news.atman.pl>
<Pine.WNT.4.64.1408281114410.2024@quad>
<ltmvq9$lqt$1@node1.news.atman.pl>
<x9fgdbndxe5s$.v7q24q2cqsjc.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1409600378 11891 83.142.198.226 (1 Sep 2014 19:39:38
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 1 Sep 2014 19:39:38 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.6.0
In-Reply-To: <x9fgdbndxe5s$.v7q24q2cqsjc.dlg@40tude.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2543156
[ ukryj nagłówki ]On 2014-08-30 13:40, J.F. wrote:
>> A czy ty na wszysko musisz mieć przepis, a jak już go dostaniesz, to
>> rozłożysz na części pierwsze i znajdziesz nieścisłość?
>
> Ale przepis powiedzialby ludziom jak sie maja zachowac.
> A tak to mamy wolna amerykanke, tzn wolna polke, bo w USA kultura
> chyba wieksza.
Przepis by nie zaszkodził ani by specjalnie nie pomógł. Nie oszukujmy
się - mamy niskie poszanowanie dla przepisów.
>> Nie ma przepisu
>> na wpuszczanie z podporzadkowanej, a jednak znam kilka skrzyżowań gdzie
>> w godzinach szczytu jeździ się prawie 1/1.
>
> Tylko latwiej zrozumiec ze ktos z boku wymaga wpuszczenia, niz wpuscic
> jakiegos chama, ktory mogl czekac razem z toba, ale wolal ominac :-)
Dlaczego "chama"? Ustawił się na pasie gdzie jest mniejsza kolejka -
jego prawo i poniekąd obowiązek. Też się ustaw.
> No i jeszcze masz problem jak sie dwoch chamow spotka, przyjedzie
> policja do kolizji, i u nas spyta "czy pan ustapil pierwszenstwa przed
> zmiana pasa", a u nich "czy pan wpuscil jeden pojazd z boku".
Jest to pewnien problem, ale marginalny. Kolizji przy "suwaku" jest
chyba statystycznie niewiele, a i chętnych na "darmowy remont" też coraz
mniej - dużo kamer, duże ryzyko - juz kilku się przejechało. Zresztą jak
ktoś chce wymusić kolizję to są lepsze "pewniaki".
> A u nas w dodatku malo jest zanikajacych pasow, czesciej bedzie tak ze
> jest np pas do jazdy w prosto i obok do jazdy w prawo. A na
> skrzyzowaniu swiatla. Jeden pas pelny, a drugi pusty ... i co - po
> warszawsku jechac ?
Masz racje to jest problem. Dlatego napisałem, że suwak sprawdza się
doskonale przy kończących się pasach. A w sytuacji, którą opisujesz jest
to bardziej skomplikowane i w zasadzie nie do uregulowania przepisami -
trzeba po prostu brać pod uwagę "warunki lokalne" i myśleć. A jak
jesteśmy "na wyjeździe" i nie bardzo wiemy dlaczego jadą jak jadą, to
chyba najlepiej jechać jak tubylcy;)
>>> Jest potrzebny, bo nawet (spotykany w .pl) "zakaz wyprzedzania" nie
>>> działa, z okazji jazdy kolumny objeżdżający "przeciwnika" w kolumnie
>>> powoła się na fakt, że w kolumnie to nie wyprzedzanie i nic mu nie
>>> zrobisz. W razie czego jesteś winien słuczki.
>>
>> Rozwiniesz? Bo nie rozumiem.
>
> Pojazd przed toba, ale na pasie obok, wlaczyl migacz.
> Musi poczekac az przejedziesz, czy ty masz obowiazek (nie tylko
> kulturalny) zwolnic i go wpuscic na swoj pas?
IMHO - ty masz obowiązek go nie wyprzedzać - czyli powinieneś go jednak
wpuścić (jak wyjaśnił kolega), ale jak go nie wpuścisz i dojdzie do
kolizji to jednak jego wina;) Tak jak z wypuszczaniem autobusów w
zatoczce i bardziej przekombinowanymi rondami.
>> Bez jaj. Jak jest znak z "zalecana organizacja ruchu" to naprawdę
>> niewielka część analizuje rozporządzenie o długiej nazwie dotyczące
>> znaków i sygnałów i zastanawia się czy "zalecana" to tylko zalecenie.
>> Osoby nie wpuszczające na suwak albo wpychające się z kończącego 200
>> metrów wcześniej, to ci co im brakuje wyobraźni, żeby spojrzeć na
>> problem dalej, niż to co widzą przed sobą.
>
> Ale takiego znaku tez nie ma, to chyba wymysl jednego zamordysty z
> Krakowa.
Są. Sam widziałem - i nawet się sprawdzają - choć i bez tego w Warszawie
się po prostu ludzie wpuszczają - jakby się nie wpuszczali, to spora
część by z osiedla nie wyjechała.
Shrek.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.09.14 13:08 Gotfryd Smolik news
- 02.09.14 13:00 Gotfryd Smolik news
- 02.09.14 18:18 Shrek
- 04.09.14 04:30 Zenowik6
- 04.09.14 21:43 John Kołalsky
- 06.09.14 13:32 Zenowik6
- 06.09.14 15:40 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Czy prezydent może ułaskawić od zadośćuczynienia? [A. Lepper odszkodowania]
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=