    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: O konkurencji na rynku
    Date: Tue, 11 Aug 2015 13:20:25 +0200
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <15cn5j02u7bil$.10a1jzrybgliw.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <kw5w7lgs9t9b$.1p2h8n5pj2ga5.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1kg9qyvq4r9rb$.73sgvccl6lag$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <mqbjlr$ac7$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    news:slrnmsin1s.6vv.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > A tak, nie było połączenia, całkiem o tym zapomniałem! Ale to chyba nie

    Spoko, mało kto kojarzy ten szczegół. Nie pamiętam, czy łącza międzynarodowe
    byly wydzielone, co wydawało by mi się dość kosztowną fanaberią w sytuacji,
    że łaczy był niekiedy ostry "niedoczas". W każdym razie, jak mi się parę
    razy udało kontrolnie zadzwonić, to jakość była cyfrowa, więc zapewne była
    jakaś dedykowana wiązka, bardziej może wirtualna, z pierwszeństwem, w
    relacji z jakimś krajem "na cyfrowo" i ten kraj realizował połączenia dla
    Komertela. Na to wydaje mi się, można już było sobie pozwolić, bo abonentów
    Komertela było 10 tysiecy teoretycznie, no, nie wiem, czy do 20 nie
    rozbudowali, nie mam danych, to w porównaniu z kilkoma milionami w kraju,
    było wielkością unikatową (nie mylić z powszechnie błędnie używanym pojęciem
    "unikalny") i oszt wydzielenia nie powinien być za duży.

    > z czysto technicznych powodów? Podejrzewam, że długo nie potrafili się
    > zdecydować ile za połączenie z kierunkiem 39 przyciąć. Bo to przecież

    Nie sądzę, ale nie stawiam tego jako pewnik.

    > przy tych telefonach często jakieś inwestory z Hameryki siedzą -- więc
    > może brać jak za połączenie za ocean?

    Wykluczyć nie mogę, kto wie? Starałem się nie wchodzić w "politykę", mnie
    interesowała niemal wyłącznie technika w tym zastosowana.
    Może bardziej bano się tego, że ruch krajowy "zaje" tę centralę, pozbawiając
    ją dobrodziejstw bycia siecią wydzieloną (w kodzie R2 - kategoria abonenta
    15)?
    A mały ruch z niej wychodzący raczej nie powiniej zajeść wiązki do sieci
    krajowej - ile by ona miała? setkę łączy? Żaden większy problem, 2 kable
    stuparowe, bądź 3-4 trakty PCM30 i już.
    Że w Komertelu nie było tak różowo, to podam na przykładzie...
    Potrzebowałem kiedyś zadzwonić do Moskwy (znam podstawowo russkij jazyk), do
    nieżyjącej już ciotki, jak tam przebywała. Po skończonej zmianie, po
    południu, zdecydowałem się wstąpić do punktu, zlokalizowanego róg
    Poznańskiej i Nowogrodzkiej. Do dyspozycji były tam automaty na kartę,
    jeszcze te pierwsze, chyba te mi się najbardziej podobały, bo nie
    dziwaczyły, jak kolejne. Był automat podpięty pod normalny numer, jak i pod
    Komertel, ceny chyba nawet jednakowe, lub zbliżone, na tę samą nawet kartę.
    Dzwonię 07095xxxxxxx, zajęty, zajęty, zajęty, zajęty... i to kierunek chyba,
    zresztą, sygnał był nieswoisty, domyślaj się abonencie powodu, zgaduj, czy
    masz nadal próbować, czy kierunek szlag trafil i próby nie mają sensu. Po
    godzinie bezowocnych prób przeskoczyłem na automat "zwykły", 007095xxxxxxx -
    i połączenie dostałem za pierwszym razem. Zdies' Warszawa, poprosit'e
    pożałsta... i porozmawiałem. A to jeszcze było chyba za centrali PRX205.
    (zwróciliście uwagę na różnicę, że tam jedno, a tu dwa zera na początku?) :)
    Więc inwestor, co chciałby "podzwonić w Maskwu" wtedy, by np. zamówić partię
    "wodki Stolicznoj", musiałby się chyba uchlać po tych próbach bez
    powodzenia. Osobliwość, dla mnie...

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205