    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: O konkurencji na rynku
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <kw5w7lgs9t9b$.1p2h8n5pj2ga5.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1kg9qyvq4r9rb$.73sgvccl6lag$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1...@4...net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <o3tw2hulxvr6$.1n8908g4ahjf$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <171cbkoxg9ers$.rav4drdjnznb$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <dixrgr45dd9e.11rr35m5gnlnm$.dlg@40tude.net>
    Date: Tue, 11 Aug 2015 12:31:38 +0200

    Pan J.F. napisał:

    > Jak najbardziej sie z Toba zgadzam. Ale to wychodzilo po zainwestowaniu
    > - przed to prezes telefon ma na biurku, sekretarka ma, portier ma :-)

    Rozpasany kapitalista, w przeciwieństwie do zarządzających socjalistycznym
    przemysłem, przyzwyczajony jest do planowania. On z góry wie co chce
    robić i wszystko wcześniej sprawdza.

    > No i popatrz - dalo sie w zwyklym, 8 linii dobrej jakosci :-)

    Jakość różna, gdy popadało, bywało gorzej. A w takim zastosowaniu,
    przy założeniu ruchu wewnątrz strefy, to lokalna centrala jest ok.

    > W zaleznosci od obiektu - do budynku ze 100 mieszkaniami moze i
    > doprowadzaja kabel na 150 par, do biurowca 1000, chyba, ze im sie
    > udalo trakty cyfrowe juz utworzyc, ale do domku jednorodzinnego to
    > raczej nie prowadza 10 par ...

    Kluczową sprawą jest kanalizacja, a nie przewody. Jak trzeba, to się
    wpycha.

    > Ale roslo szybko.

    Wbrew pozorom nie tak bardzo szybko.

    > Biorac pod uwage popularnosc makowki w Polsce, to o niczym nie
    > swiadczy :-)

    Świadczy o popularności makówki w Polsce.

    > Mozliwe, ale jedna neostrada na pewno dziala, bo u rodziny,
    > w szkole podejrzewam ze dziala, to juz szanse sa.

    Za wspomnianych pionierskich czasów telewizja robiła cykliczne programy
    z jednym gościem Co Się Znał Na Internecie. Przedstawiany był jako
    właściciel "węzła internetowego", przez który inni mogą łączyć się za
    pomocą modemu z Wielkim Światem. Opowiadał przed kamerą co to za fajna
    sprawa taki internet. Nawet czasem ciekawie opowiadał. Wszyscy myśleli,
    że to jakiś potentat. A on miał *jeden* modem dostępowy. I kilku zajomych,
    którzy do niego tam dzwonili. Oczywiście nie jego wina, że się talent
    przedsiębiorcy telekomunikacyjnego marnował z powodu BMT.

    Ale dobrze, może nawet jest tam więcej niż jedna neostrada. Na pewno
    jest więcej. Jednak w wielu przypadkach nowy klient nie ma szans.

    > Czyli co - brak numerow IP do przydzialu ?

    Numery IP przydziela akurat Netia. Zresztą mam swój jeden zarezerwowany
    na stałe. Ale routery i łącza są Orange'a. Zbyt chude jak na potrzeby,
    nie wyrabiają się.

    > Mialem i mam kontakty z Niemcami - u nich bylo i bywa podobnie a nawet
    > gorzej.

    Też słyszałem, że te wszystkie Helgi nie mają najlepszej opinii.

    > Ale jak juz LTE sie polaczy, to dziala blyskawicznie...

    Bo tak ma działać. Póki się pojemność nie skończy.

    --
    Jarek