eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaO konkurencji na rynkuRe: O konkurencji na rynku
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: O konkurencji na rynku
    Date: Tue, 11 Aug 2015 03:37:53 +0200
    Organization: Centrala telefoniczna Pentaconta GCI
    Lines: 73
    Message-ID: <mqbjlr$ac7$1@node1.news.atman.pl>
    References: <s...@f...lasek.waw.pl>
    <543909bf$0$18073$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <54396bff$0$18074$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@k...lan.traxelektronik.pl>
    <mpt51l$t5g$1@sunflower.man.poznan.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <mq4khr$rf4$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <4fn9jceoa1ol$.w0z4g174f8x2.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <15cn5j02u7bil$.10a1jzrybgliw.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <kw5w7lgs9t9b$.1p2h8n5pj2ga5.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1kg9qyvq4r9rb$.73sgvccl6lag$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Reply-To: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-77-163-134.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1439257083 10631 89.77.163.134 (11 Aug 2015 01:38:03
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 11 Aug 2015 01:38:03 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-Antivirus: avast! (VPS 150810-3, 2015-08-10), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia:238525
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w wiadomości
    news:slrnmshovg.hi2.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    >> - mieli wydzielony kierunkowy nr, ale po co ? Aby do nich lokalnie
    >> dzwonilo sie drozej ?
    >
    > Nie, nie po to.

    Przez długi czas w ogóle nie było połączenia z kraju, do Komertela.
    Z Komertela bez problemu do kraju.

    > Nie, wcale nie od ręki. A przede wszystkim nie wszędzie, tylko
    > w miejscach uprzywilejowanych, nieskażonych syndromem BMT.

    Jednak łącze trzeba było doprowadzić... i nie zawsze było to najprostsze.

    > A chodziło tylko o jedno -- ten telefon DZIAŁAŁ!
    ...
    >> Sugerujesz, ze Komertel to bylo cos lepszego ? Czy ze to tylko haracz
    >> za szybka realizacje ?
    >
    > Tak, dokładnie to -- coś lepszego. To nam się mogło wydawać, że wrocławski
    > telefon "działa dobrze". Komertel był wydzieloną strefą numeracyjną (39),
    > obsłgiwaną przez centralę, w których nie było wybieraków o konstrukcji

    Nie tak odległe znów. Początkowo była to dedykowana łącznica PRX205, z
    analogowym polem komutacyjnym, OIDP na kontaktronach.
    Potem przełączono abonentów do wydzielonej części centrali EMNA, system
    5ESS, czyli Lucynka, na tymże module zrealizowano też numery wewnętrzne w
    firmie. I wtedy już było cyfrowo.

    > barwnie opisanej przez kol. ACMM. Za granice dzwoniło się wybierając
    > numer kierunkowy (nie, w "normalnym telefonie" nie było to normalne).
    > Z zagraniecy też można było się *zawsze* dodzwonić.

    za granicę z jednego zera się startowało, na kraj od razu wskaźnik, jak
    obecnie.
    Przychodząco bez problemu, istniały niejawne pętle badaniowe, czy co, jak
    ktoś wiedział, to symulował zadzwonienie z zagranicy i mógł się na Komertela
    dodzwonić.

    > Ale nie jedną tepsą. Dobry stan telefonii to efekt istniena sieci
    > komórkowych, w których tepsa nie miała nigdy znaczącej pozycji.
    > Ale starała się bruździć jak tylko się dało (w połączeniach
    > międzynarodowych, bo tylko tu mogła).

    Mnie niemal rozśmieszył... oj, nie pamiętam już kto, że ach, co to czego
    Tepsie nie zrobi, jak ją przez sądy przeciągnie, jak ją z torbami puści.
    Pardon le mot, CHUJ. Nawet pozwu nie było, zrobił z gęby cholewy.

    >
    >> Pewnym problemem byl niedobor lacz miedzymiastowych
    >
    > "Pewne problemy", "przejściowe trudności" oraz "okresowe niedobory"
    > -- to znakomicie wpisuje się w narrację na temat tej firmy.

    Jak postawiono EWSD 36 tys. łączy, a potem 5ESS dodatkowe 24 tysiace, to już
    lepiej było.

    >
    >> - slynny casus "Piratow". Ale to tez TP rozwiazala sama, choc potem
    >> im konkurencje dorzucili.
    >
    > Chyba nie tak słynny, bo nie kojarzę.

    Dyro bydgoskiej Tepsy pieklił się, że mu ludkowie kabzę usiłują napełnić...
    Paczcie, "pszetsiembjorca" nie chce pieniędzy od klientów... heheh...
    Program "Piraci".

    --
    Spamerzy z telefonu: 814605413 222768000 616285002 845383900 224093185
    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: