    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: O konkurencji na rynku
    Date: Sun, 9 Aug 2015 11:43:45 +0200
    <2l1dsl5uieg3.dt4riv9789ei$.dlg@40tude.net> <m...@p...waw.pl>
    <mq3cop$kbj$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@4...net> <m...@p...waw.pl>
    <nc15bsad0d38.1e4bpf0vfyi9u$.dlg@40tude.net>

    news:nc15bsad0d38.1e4bpf0vfyi9u$.dlg@40tude.net...

    > Mozliwe, ale ACMM jesli sie nie myle, to pisal ze zmierzyl linie..

    Takowoż, zawsze przy sprawdzaniu jakiegoś łącza starałem się to robić
    możliwie kompleksowo. Często się zdarzało, że technicy podawany do
    sprawdzenia wybierak traktowali po macoszemu i jeśli np. tenże zrywał po
    próbie, to bywało, że pobudzal go jedynie zworką i jak podskoczył i wrócił
    do spoczynku, to oddawał jako dobry. A próba nadal zrywała. I trzeba było
    uszczegółowić zgłoszenie, co robiłem. Także pomiary elektryczne, jednego mi
    brakowało - pomiaru oporu między żyłami, pozostałymi pomiarami (nie miałem w
    ogóle oporności, wszystko wnioskowałem z prawa Ohma, a miedzy żyłami nie
    miałem możliwości i raz miałem uszkodzenie, ze pomiary niby gut, a akurat
    między żyłami coś siedziało, co akurat stwierdziłem własnym omomierzem)
    mogłem jedynie oszacować pewne sprawy. Ale potrafiłem np. stwierdzić, czy
    kabel jest urwany, czy tylko odizolowany wybierak na centrali (centralowcy
    to robili, gdy coś przyłaziło i męczyło wybierak).

    > Owszem, znajomy tak mial, nie chce mu sie modem polaczyc i nie chce.
    > Pojechalem, zadzwonilem ... mowie ze jak na moje ucho, to za cicho
    > slysze. Przyjechal monter, tez cos mojemu uchu nie dowierzal, przeciez
    > rozmawiamy, ale dal sie przekonac, bodajze nowy kabel od studzienki
    > przeciagnal i zrobilo sie dobrze. Bywa. Fakt, ze to juz chyba za
    > nowego ustroju bylo.

    Miałem tak w pewnym miejscu, że też łącze było bardzo ciche, choć na ucho
    czyste. Modem nie chciał i nie chciał. Dopiero po dopisaniu do ciągu init
    S91=40 (aż tyle!) połączenie ożyło i nawet chyba na 26400 poszło. Możliwe,
    że w przypadku znajomego była równa upływność między żyłami a ziemią, przez
    co zakłócenia się równoważyły i w rezultacie dźwięk był czysty, lub prawie
    czysty. Upływność, mieszcząca się w granicach normy, bądź niewiele ją
    przekraczająca, więc powodowała głównie tłumienie, które umożliwiało
    rozmowę, ale nie umożliwiało już prawidłowej pracy modemu. Kiedyś z kolegą
    nie mogliśmy wybzykać połączenia powyżej 2400, choć rozmowa była
    bezproblemowa, mimo, że dość cicha i stłumiona - przyczyną był kondensator,
    jaki montowało się swego czasu w gniazdkach. Po jego odłączeniu doszło chyba
    16800, a może nawet 20-coś, w każdym razie dużo lepiej i stabilniej.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205