-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <pojang$rmr$1@node2.news.atman.pl> <povqe2$20t$1@node1.news.atman.pl>
<yz6epfdvk6y8$.1nbk7cz4oeghz$.dlg@40tude.net>
<pp24gf$8l7$1@node1.news.atman.pl>
Date: Tue, 9 Oct 2018 19:55:11 +0200
Message-ID: <1...@4...net>
Lines: 31
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.64.51.202
X-Trace: 1539107713 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 505 89.64.51.202:56030
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2303
X-Received-Body-CRC: 3685324674
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2641182
[ ukryj nagłówki ]Dnia Wed, 3 Oct 2018 12:09:15 +0200, ks napisał(a):
> W dniu 2018.10.02 o 21:56, Tomasz Pyra pisze:
>> Dnia Tue, 2 Oct 2018 15:05:03 +0200, ks napisał(a):
>>
>>> Na oko moim zdaniem: masz disela 270km, więc ogólnie masz 50% więcej mocy niż
>>> 300km w benzynie.
>>
>> Uprzejmie informuję że 270KM to 10% mniej mocy niż 300KM.
>> Bez względu czy mówimy o rowerzyście, silniku parowym czy rakietowym :)
>>
> no ale to są maksymalne moce z obu silników. Dla przeciętnego disela moment max
> jest przy 4000obrotów, dla 'usportowionej' benzyny przy 7000, a to oznacza tyle
> że ze wzoru mamy prawie 2x większy moment obrotowy dla disela. Więc, gdyby
> ustawić wyścig z TYLKO wymienionym silnikiem o takiej samej mocy takich samych
> dwóch samochodów, to diesel byłby dużo szybszy, oczywiście do czasu skończenia
> się przełożeń w skrzyni.
Ależ nie.
Silnik diesla ze skrzynią od benzyny, po prostu ruszałby z dwójki (jedynka
byłaby bezsensownie krótka) i po prostu skończyłaby się mu wcześniej
skrzynia bo zabrakłoby tego ostatniego biegu. Ale do setki by się rozpędził
:)
Tu jest cały myk - żeby przyspieszyć musisz dostarczyć MOCY (moment siły *
predkość kątowa).
Dlatego np. samochody wyposażone w reduktor, po jego zapięciu, pomimo że
"mnoży moment obrotowy x2" wcale nie przyspieszają lepiej.
Dlatego że reduktor oczywiście "mnoży moment", ale "dzieli predkość
kątową". Czyli moc pozostaje niezmieniona.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.10.18 20:04 Mateusz Viste
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-02-27 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2025-02-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-27 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-02-27 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-02-27 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-02-27 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-27 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2025-02-27 Kraków => Frontend Vue Developer <=
- 2025-02-27 Re: Zwolniony z IKEA za "wąty" przeciw firmowej promocji LGBT-IQ+ przywrócony do pracy - SN odrzucił kasacje (sygn. akt I PSK 62/24)
- 2025-02-27 Częstochowa => Manager ds. produktu <=
- 2025-02-27 Warszawa => Business Systems Analyst <=
- 2025-02-27 Nagranie poglądowe
- 2025-02-26 Zasilacz USB na ścianę.
- 2025-02-26 Błonie => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-26 Zielonka => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=