-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <pojang$rmr$1@node2.news.atman.pl> <povqe2$20t$1@node1.news.atman.pl>
<yz6epfdvk6y8$.1nbk7cz4oeghz$.dlg@40tude.net>
<pp24gf$8l7$1@node1.news.atman.pl>
Date: Tue, 9 Oct 2018 19:55:11 +0200
Message-ID: <1...@4...net>
Lines: 31
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.64.51.202
X-Trace: 1539107713 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 505 89.64.51.202:56030
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2303
X-Received-Body-CRC: 3685324674
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2641182
[ ukryj nagłówki ]Dnia Wed, 3 Oct 2018 12:09:15 +0200, ks napisał(a):
> W dniu 2018.10.02 o 21:56, Tomasz Pyra pisze:
>> Dnia Tue, 2 Oct 2018 15:05:03 +0200, ks napisał(a):
>>
>>> Na oko moim zdaniem: masz disela 270km, więc ogólnie masz 50% więcej mocy niż
>>> 300km w benzynie.
>>
>> Uprzejmie informuję że 270KM to 10% mniej mocy niż 300KM.
>> Bez względu czy mówimy o rowerzyście, silniku parowym czy rakietowym :)
>>
> no ale to są maksymalne moce z obu silników. Dla przeciętnego disela moment max
> jest przy 4000obrotów, dla 'usportowionej' benzyny przy 7000, a to oznacza tyle
> że ze wzoru mamy prawie 2x większy moment obrotowy dla disela. Więc, gdyby
> ustawić wyścig z TYLKO wymienionym silnikiem o takiej samej mocy takich samych
> dwóch samochodów, to diesel byłby dużo szybszy, oczywiście do czasu skończenia
> się przełożeń w skrzyni.
Ależ nie.
Silnik diesla ze skrzynią od benzyny, po prostu ruszałby z dwójki (jedynka
byłaby bezsensownie krótka) i po prostu skończyłaby się mu wcześniej
skrzynia bo zabrakłoby tego ostatniego biegu. Ale do setki by się rozpędził
:)
Tu jest cały myk - żeby przyspieszyć musisz dostarczyć MOCY (moment siły *
predkość kątowa).
Dlatego np. samochody wyposażone w reduktor, po jego zapięciu, pomimo że
"mnoży moment obrotowy x2" wcale nie przyspieszają lepiej.
Dlatego że reduktor oczywiście "mnoży moment", ale "dzieli predkość
kątową". Czyli moc pozostaje niezmieniona.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.10.18 20:04 Mateusz Viste
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nowy VW 208 :-)
- ile Tesla ma gwarancji?
- OT Silnik sie przegrzewa
- Zakaz wjazdu
- Nie zawsze wchodzi jedynka
- Samochody na wodę
- miszczowie parkowania
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
Najnowsze wątki
- 2025-03-23 Rozkaz 5-2025: O Umorzeniu Postępowania Sądowego
- 2025-03-23 Rozkaz 4-2025: O Ochronie Praw Autorskich
- 2025-03-23 Rozkaz 3-2025: O Zaprzestaniu Bratobójczych Walk Na Ukrainie
- 2025-03-23 Rozkaz 2-2025: O Zaprzestaniu Zaciągania Kredytów
- 2025-03-23 Rozkaz 1-2025: O Uchwaleniu Totaliztycznych Praw i Obowiązków Człowieka
- 2025-03-23 Waga z legalizacją
- 2025-03-23 Nowy VW 208 :-)
- 2025-03-23 ile Tesla ma gwarancji?
- 2025-03-22 OT Silnik sie przegrzewa
- 2025-03-22 Przenoszenie przez wifi na nowego Androida
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-22 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-22 Warszawa => NMS System Administrator <=
- 2025-03-22 Warszawa => Analityk IT (projekty z obszaru telco) <=