eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyO co chodzi ze sportowymi silnikami?Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: ks <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
    Date: Tue, 9 Oct 2018 09:10:59 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 36
    Message-ID: <pphkaf$bob$1@node1.news.atman.pl>
    References: <pojang$rmr$1@node2.news.atman.pl> <povqe2$20t$1@node1.news.atman.pl>
    <pp0h3r$np3$1@node1.news.atman.pl>
    <y4lsectn5m4z$.sevymonif77d.dlg@40tude.net>
    <pp26da$ahv$1@node1.news.atman.pl>
    <5bb4b063$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
    <pp2gsn$mub$1@node2.news.atman.pl>
    <5bb4cbe0$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <pp4glg$h6m$1@node2.news.atman.pl>
    <5bb5ef71$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <pp7dou$7av$1@node2.news.atman.pl>
    <5bb73dc4$0$492$65785112@news.neostrada.pl>
    <ppf6du$v3j$1@node1.news.atman.pl>
    <5bbb2254$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 94.124.6.200
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1539069071 12043 94.124.6.200 (9 Oct 2018 07:11:11 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 9 Oct 2018 07:11:11 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.9.1
    In-Reply-To: <5bbb2254$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 181008-6, 2018-10-08), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2641137
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018.10.08 o 11:23, J.F. pisze:
    > Użytkownik "ks"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:ppf6du$v3j$...@n...news.atman.pl...
    > W dniu 2018.10.05 o 12:31, J.F. pisze:
    >>>> moc mala, bo niskie max obroty, ale moment duży miały, np zobacz sobie tu:
    >>>> https://www.carfolio.com/specifications/models/car/?
    car=164032
    >>>> 170km, 1950kg, 10.3 do setki, no ale moment ma 434nm...
    >>
    >>> Ale bezwladnosc tego silnika musi byc wieksza niz jakiegos wspolczesnego
    >>> diesla 2-2.5l
    >>> Fakt, ze wspolczesnego diesla trzeba rozkrecic do wyzszych obrotow :-)
    >>> Skrzynie i przelozenia to on tez mial inne, wiec wplyw bezwladnosci tez inny ...
    >>
    >> bezwładność zapewne bardzo dawała w kość, ale to chodziło z automatem, co
    >> biegi zmienia w 2s a nie w 0,1 jak obecnie, więc bezwładność się pewnie dobrze
    >> uzupełniała z czasem zmiany biegów. A momentem robiło dobre przyspieszenia.
    >
    > Tak czy inaczej - w praktyce gdzies na pierwszym biegu ta bezwladnosc silnika
    > jest dosc istotna, a na wyzszych coraz mniej.
    >
    > No bo wdepnij gaz na luzie - ile sie silnik bedzie rozpedzal do duzych obrotow -
    > sekunde ?
    >
    > I na moj gust, to przy zmianie biegu na wyzszy silnik odda to co wczesniej
    > zabral ...
    >
    > J.
    >
    rozpędza się szybko, ale moim zdaniem powraca na niskie dużo wolniej, i przez
    ten powrót jest strata czasu w porównaniu do lekkiej konstrukcji silnika.
    Jak osobiście nie ścigam się, więc te bezwładności to żaden problem. Poza tym i
    tak wolę duży silnik benzynowy niż co innego, bo ogólnie jeździ się bardziej
    komfortowo, ma zwykle ładny dźwięk, ma duży moment i zakres obrotów więc jest
    elastyczny i masa auta też jest na plus. A czy czas do 100 jest 8 a nie 5 sekund
    to dla mnie żadna różnica. I tak większość kierowców jedzie jakby pchali auta
    nogami...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: