-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: ks <k...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
Date: Tue, 9 Oct 2018 09:10:59 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 36
Message-ID: <pphkaf$bob$1@node1.news.atman.pl>
References: <pojang$rmr$1@node2.news.atman.pl> <povqe2$20t$1@node1.news.atman.pl>
<pp0h3r$np3$1@node1.news.atman.pl>
<y4lsectn5m4z$.sevymonif77d.dlg@40tude.net>
<pp26da$ahv$1@node1.news.atman.pl>
<5bb4b063$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
<pp2gsn$mub$1@node2.news.atman.pl>
<5bb4cbe0$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<pp4glg$h6m$1@node2.news.atman.pl>
<5bb5ef71$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
<pp7dou$7av$1@node2.news.atman.pl>
<5bb73dc4$0$492$65785112@news.neostrada.pl>
<ppf6du$v3j$1@node1.news.atman.pl>
<5bbb2254$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 94.124.6.200
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1539069071 12043 94.124.6.200 (9 Oct 2018 07:11:11 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 9 Oct 2018 07:11:11 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.9.1
In-Reply-To: <5bbb2254$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: pl
X-Antivirus: Avast (VPS 181008-6, 2018-10-08), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2641137
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018.10.08 o 11:23, J.F. pisze:
> Użytkownik "ks" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:ppf6du$v3j$...@n...news.atman.pl...
> W dniu 2018.10.05 o 12:31, J.F. pisze:
>>>> moc mala, bo niskie max obroty, ale moment duży miały, np zobacz sobie tu:
>>>> https://www.carfolio.com/specifications/models/car/?
car=164032
>>>> 170km, 1950kg, 10.3 do setki, no ale moment ma 434nm...
>>
>>> Ale bezwladnosc tego silnika musi byc wieksza niz jakiegos wspolczesnego
>>> diesla 2-2.5l
>>> Fakt, ze wspolczesnego diesla trzeba rozkrecic do wyzszych obrotow :-)
>>> Skrzynie i przelozenia to on tez mial inne, wiec wplyw bezwladnosci tez inny ...
>>
>> bezwładność zapewne bardzo dawała w kość, ale to chodziło z automatem, co
>> biegi zmienia w 2s a nie w 0,1 jak obecnie, więc bezwładność się pewnie dobrze
>> uzupełniała z czasem zmiany biegów. A momentem robiło dobre przyspieszenia.
>
> Tak czy inaczej - w praktyce gdzies na pierwszym biegu ta bezwladnosc silnika
> jest dosc istotna, a na wyzszych coraz mniej.
>
> No bo wdepnij gaz na luzie - ile sie silnik bedzie rozpedzal do duzych obrotow -
> sekunde ?
>
> I na moj gust, to przy zmianie biegu na wyzszy silnik odda to co wczesniej
> zabral ...
>
> J.
>
rozpędza się szybko, ale moim zdaniem powraca na niskie dużo wolniej, i przez
ten powrót jest strata czasu w porównaniu do lekkiej konstrukcji silnika.
Jak osobiście nie ścigam się, więc te bezwładności to żaden problem. Poza tym i
tak wolę duży silnik benzynowy niż co innego, bo ogólnie jeździ się bardziej
komfortowo, ma zwykle ładny dźwięk, ma duży moment i zakres obrotów więc jest
elastyczny i masa auta też jest na plus. A czy czas do 100 jest 8 a nie 5 sekund
to dla mnie żadna różnica. I tak większość kierowców jedzie jakby pchali auta
nogami...
Następne wpisy z tego wątku
- 09.10.18 19:06 Tomasz Pyra
- 09.10.18 19:55 Tomasz Pyra
- 09.10.18 20:04 Mateusz Viste
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo