  • 11. Data: 2015-06-05 22:12:44
    Temat: Re: O 10 km/h więcej
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomek Kańka wrote:

    > masti <g...@t...hell> napisał(a)

    > Ale co "naprawdę"? Nie wiem jak jest, wiem jak powinno być.

    > Co to znaczy "pokazuje 95/90"?
    > Jeśli pokazuje 95, a błąd pomiaru wynosi 3%, to znaczy, że prędkość
    > wynosiła od 92,15 do 97,85.
    >
    > Nie bardzo rozumiem, o co pytasz. jak można margines błędu (bład
    > pomiaru) urządzenia, dekretować w przepisach. Są różne urządzenia, jedne
    > mają dokładność 0.1% inne 10%.

    normalnie. w przepisach określasz, że bład urządzenia trzeba uwzględnić
    przy ocenie wykroczenia.
    czyli w danym przypadku do oceny czy byo wykroczenie czy nie i o ile
    bierzemy 92kmh

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 12. Data: 2015-06-05 22:43:06
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    masti <g...@t...hell> napisał(a)

    > normalnie. w przepisach określasz, że bład urządzenia trzeba uwzględnić
    > przy ocenie wykroczenia.

    A to ja się zgadzam w 100%. Każdy pomiar jest obarczony błędem i nie
    można wyciągać *żadnych* wniosków na podstawie odczytanej liczby, bez
    analizy błędów. Można się co najwyżej dziwić, ze takie oczywiste rzeczy
    trzeba wpisywac do przepisów.

    --
    Tomek

  • 13. Data: 2015-06-06 06:42:44
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    A dlaczego 92? W instrukcji są też opisane przypadki kiedy to nie będzie 92 tylko
    połowa tej prędkości, więc jeśli jest taka możliwość to wszystkie pomiary dzielimy
    przez 2.

  • 14. Data: 2015-06-06 23:07:58
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam!

    W dniu 2015-06-05 o 22:02, Tomek Kańka pisze:

    > Co to znaczy "pokazuje 95/90"?
    > Jeśli pokazuje 95, a błąd pomiaru wynosi 3%, to znaczy, że prędkość
    > wynosiła od 92,15 do 97,85.

    A nie jest przypadkiem tak, że fotoradar pokazuje prędkość z
    uwzględnieniem dokładności pomiaru?
    Coś mi się kojarzy, że o tym czytałem/słyszałem... A może to ręcznych
    mierników prędkości dotyczyło...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 15. Data: 2015-06-06 23:17:12
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dykus wrote:

    > Witam!

    > A nie jest przypadkiem tak, że fotoradar pokazuje prędkość z
    > uwzględnieniem dokładności pomiaru?

    każde urządzenie pokazjue z błędem. wystarczy skorzystać z instrukcji i
    tam błąd jest podany

    > Coś mi się kojarzy, że o tym czytałem/słyszałem... A może to ręcznych
    > mierników prędkości dotyczyło...

    ręczen to poa prędkością nic nie pokazują. Więc w ogóle nie mają rpawa
    być używane do walenia mandatów bo muszą rejestrować który pojazd
    zmierzyły

  • 16. Data: 2015-06-06 23:42:47
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Dykus"

> [...]
    > wynosiła od 92,15 do 97,85.

    A nie jest przypadkiem tak, że fotoradar pokazuje prędkość z
    ---
    Znaczy, że na ekranie pojawia się przedział prędkości jak powyżej ?

  • 17. Data: 2015-06-07 13:46:46
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2015-06-06 o 23:17, masti pisze:

    > każde urządzenie pokazjue z błędem. wystarczy skorzystać z instrukcji i
    > tam błąd jest podany

    Jasne, tylko zamiast uczyć się charakterystyk błędów (jeśli są
    nieliniowe w funkcji prędkości/odległości) i każdorazowo przeliczać
    wynik, to urządzenie pomiarowe może uwzględniać swój błąd (w warunkach
    znamionowych). Nie chodzi mi o wydumane sytuacje, a o jednoznaczny
    pomiar - urządzenie zmierzyło 100 km/h, błąd 10% więc pokazuje 90 km/h i
    na podstawie tej wartości naliczany jest mandat.

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 18. Data: 2015-06-07 22:10:50
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam!

    W dniu 2015-06-06 o 23:42, re pisze:

    > Znaczy, że na ekranie pojawia się przedział prędkości jak powyżej ?

    Nie. :) Od zmierzonej odejmuje maksymalny błąd wynikający z dokładności
    przyrządu/pomiaru i tą wartość wyświetla. W uproszczeniu - zmierzył 100,
    błąd 3% - wyświetla 97. Dzięki temu kierowca nie ma co się kłócić o to,
    czy przekroczył o 10 km/h czy o 11 km/h (co może mieć przecież
    znaczenie), powołując się na błąd przyrządu, bo w wyniku uwzględniony
    jest błąd pomiaru. Gdzieś o tym musiałem przeczytać... W każdym razie
    wygląda całkiem sensownie.

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 19. Data: 2015-06-07 23:00:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Dykus d...@s...wp.pl ...

> [...]
    > znaczenie), powołując się na błąd przyrządu, bo w wyniku uwzględniony
    > jest błąd pomiaru. Gdzieś o tym musiałem przeczytać... W każdym razie

    Skoro wyglada sensownie to... pewnie tak to nie działa :)

  • 20. Data: 2015-06-08 00:36:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 07 Jun 2015 22:10:50 +0200, Dykus napisał(a):

> [...]
    > znaczenie), powołując się na błąd przyrządu, bo w wyniku uwzględniony
    > jest błąd pomiaru. Gdzieś o tym musiałem przeczytać... W każdym razie

    Nie wiem gdzie to przeczytałeś, kilka instrukcji do takich urządzeń
    widziałem i w żadnym tak to nie działało. Co oczywiście nie znaczy, że w
    jakimś tam nie miałoby tak być.

    Dokładność pomiaru deklarowana jest jako +- oscylujący wokół wartości
    rzeczywistej.

    Oczywiście nie nie stałoby na przeszkodzie żeby w stosownym rozporządzeniu
    zdefiniować błąd urządzenia wyłącznie ujemny, czyli zamiast przedziału
    +-3%, żeby ten wynosił (-6% ; 0) - tak jak to jest w przypadku np.
    prędkościomierzy.
    Ale jednak tak nie zrobiono.

    Urządzenia pomiarowe podają więc wartość zmierzoną, rachunek błędów należy
    przeprowadzić sobie samodzielnie.