  • Data: 2009-11-11 22:19:05
    Temat: Re: Nvidia GEForce8400+TV Curtis 2102
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl> szukaj wiadomości tego autora

    grn pisze:

    > Mam kartę graficzną GeForce 8400. W niej wyjście SVideo 7pin. (w instrukcji
    > podpisane jako wyjście HDTV). Do tego stary polski telewizor marki Curtis
    > model:2102. Jedyne złącze w tym TV to SCART.
    >
    > Do karty dołączono krótki kabelek svideo-3x cinch (czerwony, zielony,
    > niebieski). Domyślam się, że to wyjście RGB. (może się mylę?).

    Zapewne jest to sygnał komponentowy YPbPr (co można sądzić po opisie
    HDTV w instrukcji karty). Twój telewizor nie ma takiego wejścia sygnału.

    > Dodatkowo gdzieś znalazłem kabel Svideo (4pin) -> scart (ok.5m).
    > Przełączyłem kartę, żeby wysyłała sygnał w formacie Composite. Obraz jest
    > wtedy kolorowy, ale słabej jakości. W szczególności na ostrych krawędziach
    > widać strzępiące się niebieskie i czerwone paski - z czego one wynikają?

    Czy masz jeszcze trzecią opcję w konfiguracji karty graficznej: S-video?
    Zapewne na gniazdku 7-pinowym karta może wystawić taki sygnał
    (rozdzielone luminancja i chrominancja, z oddzielnymi masami). Jeżeli
    również w TV jest odpowiednia opcja (akceptowanie sygnału S-video na
    złączu SCART) - to da nieco lepszą jakość obrazu niż sygnał kompozytowy.
    Potrzebujesz tylko kabelek S-video<->SCART albo kabelek
    S-video<->S-video (czasem takie złącze jest zwane także hosiden) oraz
    przejściówkę S-video/RCA<->SCART.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/