eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingNumeryczne symulacje przepływu i symulacje cząsteczkowe. Filmik.Re: Numeryczne symulacje przepływu i symulacje cząsteczkowe. Filmik.
    From: Szymon Malinowski <m...@i...fuw.edu.pl>
    Newsgroups: pl.sci.fizyka,pl.comp.programming
    Subject: Re: Numeryczne symulacje przepływu i symulacje cząsteczkowe. Filmik.
    Date: Tue, 06 Oct 2009 08:58:09 +0200

    Jan Górski pisze:
    > Ostatnio zauważyłem, że pojawiają się fajne symulacje cieczy bazujące
    > na cząsteczkach ( particles ). Ciekawi mnie jak to jest zrobione. Ktoś
    > próbował ?
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=RSak5h7by74&feature=r
    elated

> [...]
    > połączonych sprężynami. Tutaj, wydaje się, 'sprężyny' reagują tylko na
    > zbytnie zbliżenie obiektów. Jak realizuje się interakcję z punktami
    > otaczającymi ? Jakieś tablice indeksujące cząstki w okolicy? Bo
    > algorytm wyszukiwania N-najbliższych cząstek jest przecież za wolny. A
    > optymalizacja wydaje się niezła, zważywszy, że jest to java.
    >
    > Z tym, że chyba żadnych skomplikowanych struktur charakterystycznych
    > dla cieczy się nie uzyska, jak na przykład karman vortex, co da się
    > łatwo napisać warunkując spełnienie równania ciągłości (metoda

    Ogólnie podejsc czasteczkowych (lagraznzowakch)jest mnostwo i nie sa
    bynajmniej dzielem oststnich lat, choc w wiekszosci zastosowan
    "klasyczne" rozwiazywanie numeryczne rownan hydrodynamiku metodami
    eulerowskimi i (semi)lagranzowskimi jest nie do zastapienia.
    Poczytaj np. http://en.wikipedia.org/wiki/Smoothed-particle_hydro
    dynamics
    http://en.wikipedia.org/wiki/Dissipative_particle_dy
    namics
    a nawet
    http://en.wikipedia.org/wiki/Molecular_dynamics

    W dwuwymiarowej hydrodynamice stosuje sie tez fajna forme modelowania
    przeplywow pray pomocu specyficznych "czastek", tzw. wirow punktowych,
    nazywa sie to "vortex methods" alo "discrete vortex methods", np:
    http://www.cambridge.org/us/catalogue/catalogue.asp?
    isbn=9780521061704
    Pozdrawiam
    SM