  • Data: 2013-10-14 20:31:23
    Temat: Re: Numery w Warszawie 22 9 xxx
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ACMM-033 napisało:

    > Wyszarpali pewnie skądś adres, może się trafiła koperta na fajansie,
    > gdzie przez przypadek nie były zamazane dane, to co, wyślemy sobie do
    > pani, niech płaci za bezdurno, z pewnością się nie skapuje. A kwotę
    > sobie wymyślimy, byle uwiarygodnić... Ciekawe, ilu starszych ludzi
    > tak nacięli, czy to nie jest kolejna odmiana przekrętu "na wnuczka",
    > różniąca się wielkością kwoty i sposobem realizacji...?

    Szperanie w śmieciach, to technika droga i mało efektywna. Po prostu
    kupują dane. Pierwszy raz spotakłem się z próbą podobnego przekrętu
    na samym początku lat dziewięćdziesiątych. Mój ojciec dostał pocztą
    certyfikat wygranej stu tysięcy dolarów w złocie (oczywiście trzeba
    było tylko zapłacić jakąś drobną sumę za potwierdzenie notarialne czy
    coś). Wtedy dane sprzedał zakład energetyczny -- w certyfikacie była
    ta sama literówka w adresie, co w rachunkach za prąd.

    Firmy telekomunikacyjne bardzo ochoczo sprzedają dane osobowe swoich
    abonentów. Znany mi casus wygląda tak, że Justyna występuje z pozwem
    po przeszło pięciu latach od zakończenia umowy i chce zapłaty za jakieś
    faktury. Twierdzi przy tym, że dług odkupiła cztery czy pięć lat wcześniej.
    Po złożeniu sprzeciwu, pozew natychmiast wycofuje.

    Ktoś mógłby zapytać, dlaczego pozywa tak późno, narażając się na ryzyko
    wniesienia przez pozwanego zarzutu przedawnienia. Takie pytanie świadczy
    tylko o dyletanctwie pytającego, który najwyraźniej nie ma pojęcia o tym,
    na czym pojega windykacyjny biznes. To ryzyko jest niczym wobec ryzyka,
    że pozwany pokaże w sądze opłacone faktury, co przy zbyt wczesnym złożeniu
    pozwu jest niemal pewne. A o istnieniu przedawnienia nie wszyscy wiedzą,
    więc interes się kręci.

    Jarek

    --
    Co tam widać w perspektywie?