  • 1. Data: 2009-06-16 15:05:40
    Temat: Numeracja SPQ=308
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    Witajcie !
    Z najnowszej aktualizacji tablic zagospodarowania numeracji: TP
    otrzymała przydział w każdej z 49 SN numeracji SPQ=308 lub jej części.
    Czy wiecie po co, pod co ?
    Z góry dziękuję za odpowiedź.

  • 2. Data: 2009-06-16 21:58:17
    Temat: Re: Numeracja SPQ=308
    Od: <a...@g...pl>

    Z najnowszej aktualizacji tablic zagospodarowania numeracji: TP
    otrzymała przydział w każdej z 49 SN numeracji SPQ=308 lub jej części.
    Czy wiecie po co, pod co ?

    moze pod to samo co era numeracje 888 w kazdym woj.....

  • 3. Data: 2009-06-17 07:46:37
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    a...@g...pl pisze:

> [...]
    > Czy wiecie po co, pod co ?
    > moze pod to samo co era numeracje 888 w kazdym woj.....

    Nie Era, tylko Plus, a raczej Polkomtel. I nie w każdym - w niektórych
    8888, a w niektórych "trzy ósemki" były już zajęte (22, 61, 74, 81, 91).

    Pozostaje jednak pytanie: po co?

    Marek

  • 4. Data: 2009-06-17 19:41:04
    Temat: Re: [OT]Numeracja SPQ=308
    Od: "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.c.om>

    wiwany wrote:
> [...]
    > Z najnowszej aktualizacji tablic zagospodarowania numeracji: TP
    > otrzymała przydział w każdej z 49 SN numeracji SPQ=308 lub jej części.

    Zupełnie OT, po prostu przejrzałem sobie tabele numeracji po kilku
    latach przerwy...
    Czy ktoś potrafi racjonalnie wyjaśnić przyznawanie numerów PLMN (mobile)
    w ostatnich latach? Przecież to jest nieracjonalne w żaden sposób, np.
    Era dostaje 795(1-5), P4 - 795(6-0). Kto ma głowie żeby spamiętać
    wyróżnik do 4. pozycji (a to ma znaczenie w kwestii kosztów). No a
    tymczasem zasoby wolnych numerów znowu się kurczą - jakie będą kolejne?

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-06-17 19:44:51
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.c.om> napisał w wiadomości
    > Czy ktoś potrafi racjonalnie wyjaśnić przyznawanie numerów PLMN (mobile)
    > w ostatnich latach? Przecież to jest nieracjonalne w żaden sposób, np.
    > Era dostaje 795(1-5), P4 - 795(6-0).

    Nie trafisz. :-)

    > Kto ma głowie żeby spamiętać
    > wyróżnik do 4. pozycji (a to ma znaczenie w kwestii kosztów).

    Wiesz, Piotrze - w dobie przenośności numerów to raczej ma już
    małe znaczenie...

    Piotr

  • 6. Data: 2009-06-17 19:57:08
    Od: "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.c.om>

    PiotRek wrote:
    > Wiesz, Piotrze - w dobie przenośności numerów to raczej ma już
    > małe znaczenie...

    Hehe, no niby tak. Zauważ jednak jak wielu operatorów liczy tylko wg.
    prefiksu (chodzi mi o tych VoIPowych) a nie rejestru do ACQ. Z drugiej
    strony, może faktycznie trzeba dać sobie spokój i nie zastanawiać się -
    to tylko stare przyzwyczajenie (kojarzenie po numerze jaki to operator
    albo w jakiej dzielnicy mieszkasz wg. numeru stacjonarnego ;))

    P.

  • 7. Data: 2009-06-17 21:28:06
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    PiotRek pisze:
    > Użytkownik "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.c.om> napisał w wiadomości

    Wolnych numerów zostało niewiele, trzeba zapychać dziury. Poza tym
    jeżeli wniosek o numerację zawiera nie tylko ilość pożądanych numerów,
    ale także same numery, a numery te są wolne, to UKE nie ma podstawy
    prawnej, by odmówić przydzielenia akurat tych numerów i dania innych na
    podstawie "własnego widzimisię".

    Z tego co pamiętam, na komórki ma być przeznaczona także numeracja
    AB=73. Ale zanim UKE ją udostępni zapewne chce przydzielić to, co
    jeszcze jest wolne (czyli ostatnie 1,5 mln numerów).

    > Wiesz, Piotrze - w dobie przenośności numerów to raczej ma już
    > małe znaczenie...

    Ba, był nawet pomysł (chyba w UKE), by numery przyznawać w blokach po
    1000 po to właśnie, by jak najbardziej "wymieszać" numerację i by w ten
    sposób przyzwyczaić ludzi do faktu, że numery można przenosić (bo i tak
    z samego numeru nie wynika, w jakiej jest sieci). Na to jednak już jest
    nieco za późno - i tak 50x zawsze będzie się kojarzyło z Ide..tfu
    Orange, a parzyste/nieparzyste "sześćsetki" odpowiednio z Erą i Plusem.

    Marek

  • 8. Data: 2009-06-19 16:46:51
    Od: "marzatela" <m...@g...pl>

    Użytkownik "wiwany" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
    Witajcie !
    Z najnowszej aktualizacji tablic zagospodarowania numeracji: TP
    otrzymała przydział w każdej z 49 SN numeracji SPQ=308 lub jej części.
    Czy wiecie po co, pod co ?
    (...)

    Numeracja zarezerwowana dla PZU. Po co im to - nie mam pojecia, ale nie jest
    to tylko jakiś dalekosiężny plan UKE, centrale juz są do tego
    przygotowywane.
    Pozdrawiam.

  • 9. Data: 2009-06-20 11:25:17
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    On 19 Cze, 18:46, "marzatela" <m...@g...pl> wrote:

    > Numeracja zarezerwowana dla PZU. Po co im to - nie mam pojecia, ale nie jest
    > to tylko jakiś dalekosiężny plan UKE, centrale juz są do tego
    > przygotowywane.
    > Pozdrawiam.

    A rzeczywiście- był duży przetarg na łączność dla ZUS-u. Wygrała zatem
    TP. Czyli wszystkie oddziały, inspektoraty w kraju i centralę w
    Warszawie czeka zmiana numeracji.

  • 10. Data: 2009-06-20 11:29:42
    Od: wiwany <w...@g...pl>

> [...]
    >
    > Numeracja zarezerwowana dla PZU. Po co im to - nie mam pojecia, ale nie jest
    > to tylko jakiś dalekosiężny plan UKE, centrale juz są do tego

    A rzeczywiście- był jakiś duży przetarg na łączność dla całego ( bo
    tak taniej ) Zakładu. Wygrała zatem TP i wszystkie oddziały i
    inspektoraty w kraju czeka zmiana numeracji telefonicznej. Podobnie
    chyba szykuje się ZUS. Całościowy przetarg gwarantuje jak rozumiem
    duże oszczędności kosztów w skali firmy, a "jednakowa" numeracja ma
    służyć wizerunkowi / identyfikacji firmy...