  • 21. Data: 2011-11-24 11:21:31
    Temat: Re: Numeracja 690
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Piotr z Frosty napisał:

    > To najpierw niech zunifikują stawki, a nie tworzą jakieś potworki 300,
    > 400, 701, dziwne numery komórkowe, a potem mogą mieszać

    Każdy numer komórkowy jest dziwny z powodu MTR>FTR, a niektóre (obecnie
    chyba Play i Centernet) bardziej dziwne. A drogich 70x nie zlikwidują,
    bo to konkretna kasiora jest do zarobienia.

    Przemek

  • 22. Data: 2011-11-24 11:45:57
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-11-23 23:50:40 +0000, "PiotRek" <b...@w...pl.invalid> said:

    > Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > Z tym "do kogokolwiek na terenie kraju" to trochę przesadziłeś.

    Tak, ale świadomie.

    > Przyjedzie ktoś na przykład z Francji z tamtejszym telefonem
    > komórkowym, "zaroaminguje" się do polskiej sieci - i co,
    > połączenie wykonane na jego numer (+33) ma kosztować tyle samo
    > co połączenie wykonane na numer +48?

    Oczywiście. Za nadwyżkę niech płaci ten, kto korzysta z francuskiego
    telefonu w Polsce.
    Wszak świadomie to uczynił, prawda? A połączenie jest zestawiane na
    terenie RP, nie idzie przez Paryż.
    :-)

    > Albo odbierającym jest posiadacz
    > telefonu satelitarnego (oczywiście znajdujący się na terenie kraju).

    ditto.

    > Nie, żebym miał coś przeciwko Twojej propozycji,
    > ale tak to nie chce działać...
    > :-)

    Ale może - wszak to są wszystko kwestie umowne. Popatrz na takiego pana
    Mubaraka czy Gaddafiego.
    Narów wypoeidział umowę i okazało się, że da się zmienić warunki.
    ;-)

    > Ba, jak jeden Polak z polskim telefonem dzwoni do drugiego Polaka
    > z polskim telefonem, a obaj są na przykład w Paryżu (żeby było pikantniej -
    > na przykład w tym samym hotelu, tylko w osobnych pokojach),
    > to _obydwaj_ płacą jak za zboże.

    I słusznie! Wszak nie korzystają z polskiej sieci!

    --
    Bydlę

  • 23. Data: 2011-11-24 11:55:46
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-11-24 07:01:29 +0000, Ircys <i...@p...pl> said:

    > On 23 Lis, 23:54, Bydlę <p...@g...com> pisze...
    > eci na

    Ale cennik Play nie jest już tak atrakcyjny(*), jak wtedy, gdy powstali.
    Teraz masz: abonament, karta, mix, stacjonarny, Super Przejście do Play
    All Inclusive, Super Przejście do Play All Inclusive BlackBerry, Super
    Przejście do Play Stan Darmowy, Super Przejście do Play All Inclusive
    FIX, Lubię to!, Play Fresh, Play Online na kartę, Play Online
    abonament, Internet w telefonie, Ofertę z modem, ofertę z komputerem,
    Internet w telefonie II, Internet w telefonie PlayMixtura, Mixtura
    Zbieraj minuty, Nocny Transfer, Nowe zbieraj minutyw Play Fresh, Pakiet
    45 minut do wszystkich krajowych sieci, Wieczory i Weekendy - Play
    Domowy, Wybrany numer w Play, Plan domowy, Przejdź do Play z rodziną,
    Promocja dla poleconych, Stan darmowy bez telefonu, ...
    ;>

    (*-atrakcyjny: prosty i do ogarnięcia przez przeciętnego człowieka)

    --
    Bydlę

  • 24. Data: 2011-11-24 13:31:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Araneus Diadematus napisał:

    > Wciąż za mała konkurencja w mediach transmisyjnych...

    To ma się nijak do problemu łupienia gdzie się da. Bo problem nie jest
    ogranicony do telefonii mobilnej -- w stacjonarnej też są kierunki,
    gdzie ceny nie spadają wyłącznie z pozatechnicznych powodów.

    > jak wifi się stanie multipowszechne i każdy sobie VOiP-a obstaluje,
    > gdziekolwiek będzie, to szybciutko roaming spadnie do cen lokalnych,

    ...a jak zechce tym voipem zadzwonić na przykład na Białoruś, to mu
    szczęka przy płaceniu opadnie.

    > aby klient przez opa zadzwonił, a nie za (prawie) darmo przez net...

    Albo i nie. Rozsądni operatorzy prognozują (zdaje się u Niemca tak
    czytałem), że za kilka lat najlepiej będzie sobie w ogóle odpuścić
    biznes połączeń fonicznych, bo klient będzie chciał tylko dostępu
    do Internetu, za który zapłaci. A tam już sobie jakoś komutację
    połączeń fonicznych zorganizuje. Sam albo z pomocą operatora --
    tego samego bądź innego.

    > Wracając do "zapętlenia" - powszechnie jest to stosowane w Usiech
    > - są tam OIDP 4 strefy czasowe... a chyba nawet więcej. otóż, dla
    > lepszego zobrazowania podam to na przykładzie Polski - dzwonię
    > z Rzeszowa do Przemyśla, godziny szczytu, duży ruch, wiązka sie
    > przepełnia.

    Przepełnia? A to z jakiego niby powodu? Ruch telefoniczny, to dzisiaj
    coś tak na poziomie jednego promila wśród reszty. I nie ma powodu,
    by był traktowany inaczej niz pozostałe dane. Kilkanaście lat temu
    proporcje były odwrotne. Ale to przeszłość.

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2011-11-24 14:20:21
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Bydlę napisał:

> [...]
    > terenie RP, nie idzie przez Paryż.
    > :-)

    > I słusznie! Wszak nie korzystają z polskiej sieci!

    Jeżeli to jest roaming oparty o callback (fakt, zdarza się to coraz
    rzadziej) to chyba jednak siec macierzysta jest zaangażowana.
    Nawet przy roamingu prepaidowym z dzwonieniem bezpośrednim (CAMEL?) sieć
    macierzysta musi być na bieżąco informowana o czasie rozmowy, żeby nie
    zejść z saldem <0.

    Przemek

  • 26. Data: 2011-11-24 15:38:40
    Od: "Piotr z Frosty" <p...@f...com>

    Użytkownik "Przemysław Kowalik" <p...@A...pl> napisał w
    wiadomości news:jal9br$a3r$1@inews.gazeta.pl...

    > Każdy numer komórkowy jest dziwny z powodu MTR>FTR, a niektóre
    > (obecnie chyba Play i Centernet) bardziej dziwne. A drogich 70x nie
    > zlikwidują, bo to konkretna kasiora jest do zarobienia.

    Nie żądam przecież całkowitej likwidacji 700, ale niech to siedzi w tej
    numeracji i tam się kisi, a nie 300, 400 i 70x porozbijane na kolejne
    podnumeracje, w których połapać się nie sposób

  • 27. Data: 2011-11-24 17:01:31
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-11-24 14:20:21 +0000, Przemysław Kowalik

> [...]
    > Nawet przy roamingu prepaidowym z dzwonieniem bezpośrednim (CAMEL?)
    > sieć macierzysta musi być na bieżąco informowana o czasie rozmowy, żeby

    Ale to problem operatorów, by między sobą to rozliczali - najwyżej Pan
    Prezes będzie miesiąc dłużej czekał na swój bonus, albo nie kupi sobie
    60 nowych krawatów - klienci winni portfelmi pokazać, że kombinującym
    operatorm mówią stanowcze nie.
    :-)

    --
    Bydlę

  • 28. Data: 2011-11-24 17:21:52
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    Ależ to od dawna ( 1 grudnia 2008 ) jest uczynione. Premium rate mamy już tylko na
    wyróżniku AB=70.

    Nieco problemów jest z AB=80, gdzie de facto część numeracji pod względem kosztu
    połączenia też jest PR.

  • 29. Data: 2011-11-24 17:32:11
    Od: "vari" <v...@o...pl>

    > Nie żądam przecież całkowitej likwidacji 700, ale niech to siedzi w tej
    > numeracji i tam się kisi, a nie 300, 400 i 70x porozbijane na kolejne
    > podnumeracje, w których połapać się nie sposób

    Nie ma już 300 i 400.
    Jest 70 po prostu (a i tak pewnie zmiesciłoby się na samej 700 już teraz).
    Były jeszcze premium 207 i 208 ale na szczęście też zlikwidowali.
    vari

  • 30. Data: 2011-11-24 18:11:14
    Od: "PiotRek" <b...@w...pl.invalid>

    Użytkownik "vari" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
    i tam się kisi, a nie 300, 400 i 70x

    > Nie ma już 300 i 400.
    > Jest 70 po prostu (a i tak pewnie zmiesciłoby się na samej 700 już teraz).
    > Były jeszcze premium 207 i 208 ale na szczęście też zlikwidowali.

    W Plusie jest jeszcze 605 70 xx xx (tak, wiem, że to nie wynika z PNK).

    Piotr