eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Nowych drog "na razie" nie bedzie?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 83

  • 21. Data: 2016-11-17 13:57:25
    Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:o0il17$b4i$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 16-11-2016 o 19:25, J.F. pisze:
    >> Czy tak nic nie osiagnal ... ja sie gubie w tych koncesjach, ale o
    >> ile
    >> AW na odcinku Nowy Tomysl-Konin pobiera oplaty dla siebie, to cos
    >> mi
    >> chodzi po glowie, ze na A1 jest to robione przez GTC na rachunek
    >> GDDKiA.

    >Ale odcinek do Konina był wcześniej.
    >Na kolejnych już opłaty są pobierane tak jak na A1.

    Czekaj - w ramach pierwszej koncesji AW ponoc zrobila 149 km
    autostrady, na odcinku Nowy Tomysl- Konin.
    I tam pobiera wysokie oplaty.

    Mowisz, ze nie zrobila, bo byl juz wczesniej ?

    J.


  • 22. Data: 2016-11-17 14:56:35
    Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-11-17 o 13:52, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
    >> Otoz to. Niech dokoncza rozpoczete bo na nowe nie ma kasy.
    >
    > Tyle, ze drogi sie u nas buduje bardzo dlugo. Z 10 lat.
    > Tzn nie tyle buduje, co caly proces administracyjny trwa bardzo dlugo.
    >
    > Wiec nowe trzeba juz zaczac planowac i dzialac, zeby w przyszlosci, jak
    > beda pieniadze, mozna je bylo zbudowac.
    >

    Planowane, to są jeszcze od czasów Gierka. Deszcz forsy na drogi z
    Europy raczej w przyszłości już nie nastąpi, bo UE się właśnie rozpada.
    Za własne, polskie pieniądze, to nigdy nas nie będzie stać na budowanie
    tysięcy kilometrów autostrad i ekspresówek i jeszcze ich utrzymanie
    później. Oby było nas stać na bieżące utrzymanie tych, które dało radę
    cudem już wybudować i jeszcze tych paru, które z rozpędu powstaną.


  • 23. Data: 2016-11-17 15:24:35
    Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2016-11-17 o 13:52, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
    >>> Otoz to. Niech dokoncza rozpoczete bo na nowe nie ma kasy.
    >
    >> Tyle, ze drogi sie u nas buduje bardzo dlugo. Z 10 lat.
    >> Tzn nie tyle buduje, co caly proces administracyjny trwa bardzo
    >> dlugo.
    >> Wiec nowe trzeba juz zaczac planowac i dzialac, zeby w przyszlosci,
    >> jak
    >> beda pieniadze, mozna je bylo zbudowac.

    >Planowane, to są jeszcze od czasów Gierka. Deszcz forsy na drogi z
    >Europy raczej w przyszłości już nie nastąpi, bo UE się właśnie
    >rozpada.

    Takie planowanie, to o kant d*.

    Trzeba zmienic/zatwierdzic plany zagospodarowania przestrzennego,
    przeprowadzic konsultacje, badania srodowiskowe, wydac decyzje
    lokalizacja, odrzucic protesty, wygrac w sadzie z ekologami, albo
    przegrac i przeplanowac, zaczac wywlaszczenia, odrzucic protesty,
    wygrac w sadzie z wlascicielami i dopiero mozna rozpisac przetarg na
    wykonanie projektu drogi.

    >Za własne, polskie pieniądze, to nigdy nas nie będzie stać na
    >budowanie tysięcy kilometrów autostrad i ekspresówek i jeszcze ich
    >utrzymanie

    No coz, wiele krajow stac, to czemu nas mialoby nie stac ?

    Poza tym Unia nie tylko daje, ale i zabiera. Obecnie dostajemy wiecej,
    w przyszlosci trzeba bedzie placic, ale o dotacje trzeba sie bedzie
    starac.
    I m.in. po to trzeba teraz zaczac proces, zeby w przyszlosci miec
    projekty przygotowane do realizacji.

    J.


  • 24. Data: 2016-11-17 15:41:38
    Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-11-17 o 15:24, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    > W dniu 2016-11-17 o 13:52, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
    >>>> Otoz to. Niech dokoncza rozpoczete bo na nowe nie ma kasy.
    >>
    >>> Tyle, ze drogi sie u nas buduje bardzo dlugo. Z 10 lat.
    >>> Tzn nie tyle buduje, co caly proces administracyjny trwa bardzo dlugo.
    >>> Wiec nowe trzeba juz zaczac planowac i dzialac, zeby w przyszlosci, jak
    >>> beda pieniadze, mozna je bylo zbudowac.
    >
    >> Planowane, to są jeszcze od czasów Gierka. Deszcz forsy na drogi z
    >> Europy raczej w przyszłości już nie nastąpi, bo UE się właśnie rozpada.
    >
    > Takie planowanie, to o kant d*.
    >
    > Trzeba zmienic/zatwierdzic plany zagospodarowania przestrzennego,
    > przeprowadzic konsultacje, badania srodowiskowe, wydac decyzje
    > lokalizacja, odrzucic protesty, wygrac w sadzie z ekologami, albo
    > przegrac i przeplanowac, zaczac wywlaszczenia, odrzucic protesty, wygrac
    > w sadzie z wlascicielami i dopiero mozna rozpisac przetarg na wykonanie
    > projektu drogi.
    >
    >> Za własne, polskie pieniądze, to nigdy nas nie będzie stać na
    >> budowanie tysięcy kilometrów autostrad i ekspresówek i jeszcze ich
    >> utrzymanie
    >
    > No coz, wiele krajow stac, to czemu nas mialoby nie stac ?
    >

    1. Bo te inne kraje budowały autostrady itp. drogi dekady temu, kiedy
    było to wielokrotnie tańsze. Teraz budowa jest o wiele droższa, bo drogo
    kosztują grunty, które już do kogoś należą, coś na nich jest, przechodzą
    przez nie instalacje itp. Trzeba wykupywać grunty po obecnych cenach
    rynkowych, które są wielokrotnie wyższe od tych z przed kilkudziesięciu
    lat. Trzeba wypłacać odszkodowania za budynki itp. Są wyższe standardy
    eko i to też kosztuje kolejne miliardy.
    2. Inne kraje, te które stać są po prostu bogatsze od naszego kraju, bo
    miały przez wieki kolonie, imperia, kopalnie złota w Kongo, niewolników
    itp. Nas nie było wtedy na mapie i sami byliśmy protektoratem mocarstw.

    > Poza tym Unia nie tylko daje, ale i zabiera. Obecnie dostajemy wiecej, w
    > przyszlosci trzeba bedzie placic, ale o dotacje trzeba sie bedzie starac.
    > I m.in. po to trzeba teraz zaczac proces, zeby w przyszlosci miec
    > projekty przygotowane do realizacji.

    No właśnie - dopóki Unia (sporo) więcej daje, niż zabiera, to drogi
    powstają. Gdy dawanie przez Unię się skończy (właśnie zaczyna się
    kończyć), to nie tylko skończy się budowanie, ale zacznie się stopniowa
    degradacja tego, co wybudowano, bo utrzymanie jest drogie.
    Unia Europejska nie tylko kończy sypanie nam kasą, ale kończy się w
    ogóle, bo właśnie zaczęła się rozpadać i ten proces będzie przyspieszał.
    Za 30 lat UE będzie tylko w podręcznikach do historii, a nam zostaną na
    pamiątkę te drogi, co właśnie powstały i jeszcze ta odrobina, która
    powstanie w ciągu najbliższych paru lat.


  • 25. Data: 2016-11-17 16:14:29
    Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:582dc19c$0$651$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2016-11-17 o 15:24, J.F. pisze:
    >>> Za własne, polskie pieniądze, to nigdy nas nie będzie stać na
    >>> budowanie tysięcy kilometrów autostrad i ekspresówek i jeszcze ich
    >>> utrzymanie
    >
    > No coz, wiele krajow stac, to czemu nas mialoby nie stac ?
    >
    >1. Bo te inne kraje budowały autostrady itp. drogi dekady temu, kiedy
    >było to wielokrotnie tańsze. Teraz budowa jest o wiele droższa, bo
    >drogo kosztują grunty, które już do kogoś należą, coś na nich jest,
    >przechodzą przez nie instalacje itp. Trzeba wykupywać grunty po
    >obecnych cenach rynkowych, które są wielokrotnie wyższe od tych z
    >przed kilkudziesięciu lat. Trzeba wypłacać odszkodowania za budynki
    >itp. Są wyższe standardy eko i to też kosztuje kolejne miliardy.

    Dlatego tez planujesz droge tam, gdzie sa pola :-)

    >2. Inne kraje, te które stać są po prostu bogatsze od naszego kraju,
    >bo miały przez wieki kolonie, imperia, kopalnie złota w Kongo,
    >niewolników itp. Nas nie było wtedy na mapie i sami byliśmy
    >protektoratem mocarstw.

    Taka Hiszpania miala kolonie, a jedna wojenka ich wykonczyla
    ekonomicznie.
    A jednak autostrady wybudowali.

    >> Poza tym Unia nie tylko daje, ale i zabiera. Obecnie dostajemy
    >> wiecej, w
    >> przyszlosci trzeba bedzie placic, ale o dotacje trzeba sie bedzie
    >> starac.
    >> I m.in. po to trzeba teraz zaczac proces, zeby w przyszlosci miec
    >> projekty przygotowane do realizacji.
    >No właśnie - dopóki Unia (sporo) więcej daje, niż zabiera, to drogi
    >powstają. Gdy dawanie przez Unię się skończy (właśnie zaczyna się
    >kończyć), to nie tylko skończy się budowanie, ale zacznie się
    >stopniowa

    Dawanie moze sie zmniejszy, ale brac Unia bedzie dalej.
    I trzeba sie bedzie starac, aby tez cos dala :-)

    >degradacja tego, co wybudowano, bo utrzymanie jest drogie.

    To i tak zaprojektowane na 30 lat. Potem trzeba bedzie zrobic od nowa.
    Choc powinno byc juz znacznie taniej.

    >Unia Europejska nie tylko kończy sypanie nam kasą, ale kończy się w
    >ogóle, bo właśnie zaczęła się rozpadać i ten proces będzie
    >przyspieszał.

    Poczekamy, zobaczymy.

    J.



  • 26. Data: 2016-11-17 17:31:25
    Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 17-11-2016 o 13:57, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:o0il17$b4i$...@n...news.atman.pl...
    > W dniu 16-11-2016 o 19:25, J.F. pisze:
    >>> Czy tak nic nie osiagnal ... ja sie gubie w tych koncesjach, ale o ile
    >>> AW na odcinku Nowy Tomysl-Konin pobiera oplaty dla siebie, to cos mi
    >>> chodzi po glowie, ze na A1 jest to robione przez GTC na rachunek GDDKiA.
    >
    >> Ale odcinek do Konina był wcześniej.
    >> Na kolejnych już opłaty są pobierane tak jak na A1.
    >
    > Czekaj - w ramach pierwszej koncesji AW ponoc zrobila 149 km autostrady,
    > na odcinku Nowy Tomysl- Konin.
    > I tam pobiera wysokie oplaty.
    >
    > Mowisz, ze nie zrobila, bo byl juz wczesniej ?

    Mówię że zrobiła, zanim PIS był w stanie jej przeszkodzić.
    A2 w Poznaniu była już bodajże w 2003, wiem bo mieszkam niedaleko i
    wtedy się przeprowadzałem - na początku jeździłem sobie po niej rowerem.
    Wcześniej (za komuny) był odcinek Września-Konin tylko.


  • 27. Data: 2016-11-17 18:04:28
    Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik

    > > P.S. Jak to jest z tym I-go ? Na stronie teraz tylko aplikacje na
    > > Androida i Apple, jakby sie odcinali od przeszlosci ...
    >
    > Masowo pakują właśnie do sprzętu, same programy z licencją chyba lekko
    > odpuścili.
    > Ale zazwyczaj teraz nowy soft powstaje tylko na te dwa systemy.

    Tak naprawdę dobra nawigacja samochodowa to powinien być jakiś Android i
    miejsce na kartę SIM. Nawet program mogą sobie odpuścić, user i tak
    zainstaluje
    lepszy :).
    ---
    A po co Android komuś kto chce Łindołs ?


  • 28. Data: 2016-11-17 18:05:53
    Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
    Od: Skolmi <k...@g...com>

    Jak ktoś myśli, że to, co po 2000 r. zbudowali koncesjonariusze i państwo, zbudowali
    za "własne" pieniądze, to niech spojrzy na końcówkę 33 i początek 34 strony tego:

    http://www.finanse.mf.gov.pl/c/document_library/get_
    file?uuid=86694a08-8624-46f7-8f11-c562d99d806e&group
    Id=766655

    Fajnie, że to, co jest, ale powstało to prawie wyłącznie z długu. I każdy kolejny
    odcinek A lub S powstanie wyłącznie z dalszego zadłużania się.


    W 2013 r. KFD miał już "zbankrutować", ale zmieniło się ustawę i niespłacalny
    spłacono kolejnym.





  • 29. Data: 2016-11-18 01:30:14
    Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-11-17 o 16:14, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:582dc19c$0$651$6...@n...neostrada.
    pl...
    > W dniu 2016-11-17 o 15:24, J.F. pisze:
    >>>> Za własne, polskie pieniądze, to nigdy nas nie będzie stać na
    >>>> budowanie tysięcy kilometrów autostrad i ekspresówek i jeszcze ich
    >>>> utrzymanie
    >>
    >> No coz, wiele krajow stac, to czemu nas mialoby nie stac ?
    >>
    >> 1. Bo te inne kraje budowały autostrady itp. drogi dekady temu, kiedy
    >> było to wielokrotnie tańsze. Teraz budowa jest o wiele droższa, bo
    >> drogo kosztują grunty, które już do kogoś należą, coś na nich jest,
    >> przechodzą przez nie instalacje itp. Trzeba wykupywać grunty po
    >> obecnych cenach rynkowych, które są wielokrotnie wyższe od tych z
    >> przed kilkudziesięciu lat. Trzeba wypłacać odszkodowania za budynki
    >> itp. Są wyższe standardy eko i to też kosztuje kolejne miliardy.
    >
    > Dlatego tez planujesz droge tam, gdzie sa pola :-)
    >
    >> 2. Inne kraje, te które stać są po prostu bogatsze od naszego kraju,
    >> bo miały przez wieki kolonie, imperia, kopalnie złota w Kongo,
    >> niewolników itp. Nas nie było wtedy na mapie i sami byliśmy
    >> protektoratem mocarstw.
    >
    > Taka Hiszpania miala kolonie, a jedna wojenka ich wykonczyla ekonomicznie.
    > A jednak autostrady wybudowali.
    >

    Za swoje, czy za unijne pieniądze?
    Ja nie wiem, ale obstawiam, że tak jak u nas - głównie za unijne.

    >>> Poza tym Unia nie tylko daje, ale i zabiera. Obecnie dostajemy wiecej, w
    >>> przyszlosci trzeba bedzie placic, ale o dotacje trzeba sie bedzie
    >>> starac.
    >>> I m.in. po to trzeba teraz zaczac proces, zeby w przyszlosci miec
    >>> projekty przygotowane do realizacji.
    >> No właśnie - dopóki Unia (sporo) więcej daje, niż zabiera, to drogi
    >> powstają. Gdy dawanie przez Unię się skończy (właśnie zaczyna się
    >> kończyć), to nie tylko skończy się budowanie, ale zacznie się stopniowa
    >
    > Dawanie moze sie zmniejszy, ale brac Unia bedzie dalej.
    > I trzeba sie bedzie starac, aby tez cos dala :-)

    Jak się skończy dawanie pieniędzy, to już nie będzie powodu, żeby tkwić
    w UE, która i tak będzie akurat w rozpadzie. Więc się kulturalnie pożegnamy.

    >> degradacja tego, co wybudowano, bo utrzymanie jest drogie.
    >
    > To i tak zaprojektowane na 30 lat. Potem trzeba bedzie zrobic od nowa.
    > Choc powinno byc juz znacznie taniej.
    >

    Dlatego nie ma co budować za dużo kosztownych w utrzymaniu dróg, bo
    potem będą straszyły rozsypujące się autostrady. Lepiej mniej, to może
    starczy na łatanie większych dziur.


  • 30. Data: 2016-11-18 09:32:07
    Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-11-16 o 10:24, r...@k...pl pisze:
    > Tue, 15 Nov 2016 23:24:55 +0100, w
    > <582b8b38$0$5144$65785112@news.neostrada.pl>, Marcin <n...@n...com>
    > napisał(-a):
    >
    >> Czyzby przychodzil czas, ze nie bedzie potrzeba tak czesto aktualizowac
    >> nawigacji i wreszcie bedzie mozna uzywac firmowych, ktore maja duzo
    >> problemow z aktualizacja:)
    >
    > Będzie jak w latach 2006-2007 -- oddano ze 20km autostrad.
    > W sumie czego się spodziewaliście? :D
    >

    Generalnie po podjęciu decyzji o budowie drogi (mam na myśli jakiś
    kilkudziesiecokilometrowy odcinek, a nie 1200 m u wujka Mietka za
    miedzą) do oddania drogi do użytku mijają ok. 4 lata. Więc te 20 km to
    zasług poprzedniego rządu. Proszę zobaczyć, kiedy oddano najwięcej km
    dróg i wyciągnąć bardziej prawidłowe wnioski :-)
    Ps. A to nie jest tak, że poprzedni rząd już wszystkie wybudował i
    więcej nie potrzeba? :-)))
    T.

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: