  • 1. Data: 2010-06-22 19:37:10
    Temat: Nowy zasilacz
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Ponieważ miałem w swojej maszynie "zwisy" (ca raz na dobę) a testy
    pamięci itp nic nie pokazały, wymieniłem zasilacz.
    Bo stary to CODEGEN 300W chyba z 2002...
    Kupiłem (podobno dobry) MODECOM 400W.

    I teraz ciekawostka: +5V = 5.00V (miernik),
    natomiast +12V = 13.00V (miernik), a pomiar płyty pokazuje nawet 13.6V

    Czy jest to normalne we współczesnych zasilaczach lekko obciążonych
    ("nadmiar" na spadek na kablach?) - Athlon 2GHz + 1 dysk + stara grafika
    AGP. Bo o ile zasilanie procesora sobie poradzi (w końcu i tak
    przetwornica) to co z dyskiem?

    A "zwisy" chyba występują przy intensywnej aktywności dysku (updatedb).

    W.P.

  • 2. Data: 2010-06-22 19:50:48
    Temat: Re: Nowy zasilacz
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2010-06-22 21:37, W.P. pisze:
    > Ponieważ miałem w swojej maszynie "zwisy" (ca raz na dobę) a testy
    > pamięci itp nic nie pokazały, wymieniłem zasilacz.
    > Bo stary to CODEGEN 300W chyba z 2002...
    > Kupiłem (podobno dobry) MODECOM 400W.

    No swietna jakosc...

> [...]
    > ("nadmiar" na spadek na kablach?) - Athlon 2GHz + 1 dysk + stara grafika
    > AGP. Bo o ile zasilanie procesora sobie poradzi (w końcu i tak

    Nie jest normalne.

  • 3. Data: 2010-06-22 19:53:14
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W.P. pisze:

    > I teraz ciekawostka: +5V = 5.00V (miernik),
    > natomiast +12V = 13.00V (miernik), a pomiar płyty pokazuje nawet 13.6V

    Pomiar napiecia za pomoca programu ma tyle wspolnego z rzeczywistoscia
    co wplyw aktywnosci wiewiorek na pogode.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 4. Data: 2010-06-22 20:00:25
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Użytkownik Maciej Browarczyk napisał:

    > Pomiar napiecia za pomoca programu ma tyle wspolnego z rzeczywistoscia
    > co wplyw aktywnosci wiewiorek na pogode.

    Dlatego podałem wynik z miernika. (3 3/4cyfry).

    Jaka jest TERAZ norma dla +12V? Tj tolerancja? Tutaj jest +8.3%. Pytanie
    czy to w normie i zostawić czy poza i niech dają inną sztukę. (Tylko czy
    lepszą?)

    (Kiedyś) dla +5V normalnie było 5%. (w czasach TTL).

    W.P.

  • 5. Data: 2010-06-22 20:04:55
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2010-06-22 22:00, W.P. napisał/a:

> [...]
    > lepszą?)
    >
    > (Kiedyś) dla +5V normalnie było 5%. (w czasach TTL).

    Chyba ciągle aktualne:
    http://forum.pclab.pl/t142996.html
    http://zenfist.pl/jak-mierzyc-napiecia-w-zasilaczu-n
    ews-40.html
    http://forum.dobreprogramy.pl/jak-prawidlowo-sprawdz
    ic-napiecia-zasilacza-komputerowego-t9809.html

    --
    Cz.

  • 6. Data: 2010-06-22 20:06:55
    Od: zenek <z...@o...pl>

    W.P. pisze:
> [...]
    > przetwornica) to co z dyskiem?
    >
    > A "zwisy" chyba występują przy intensywnej aktywności dysku (updatedb).

    12V jest dzis preaktycznie bezposrednio nie wykorzystywane, wspolczesna
    elektronika pracuje przy napieciu max 5V, te 12V to pewnie leci na
    stabilizatory tak ze nie ma znaczenia ze to jest 13.6V.

  • 7. Data: 2010-06-22 20:08:34
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Użytkownik Grzegorz Prędki napisał:

    > No swietna jakosc...

    Od CODEGENA chyba lepszy? Na "wagę" jest niezły. A o MODECOMie mówił mi
    znajomy trochę bawiący się w "sqadactwo". Ja od lat nie wiem co jest "na
    topie" :(

    > Nie jest normalne.

    A wiesz może ILE wynosi norma (tolerancja)?

    W.P.

  • 8. Data: 2010-06-22 20:15:26
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2010-06-22 22:08, W.P. napisał/a:

    > Od CODEGENA chyba lepszy? Na "wagę" jest niezły. A o MODECOMie mówił mi
    > znajomy trochę bawiący się w "sqadactwo". Ja od lat nie wiem co jest "na
    > topie" :(

    Tzw "czarna lista zasilaczy":
    http://forum.programosy.pl/czarna-lista-zasilaczy-cz
    yli-jaki-zasilacz-kupic-vt113278.html

    --
    Cz.

  • 9. Data: 2010-06-22 20:22:17
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

> [...]
    > topie" :(

    http://forum.pclab.pl/t142996.html

    > A wiesz może ILE wynosi norma (tolerancja)?

    +/- 0,6V dla lini +12V.

  • 10. Data: 2010-06-22 20:42:18
    Od: "W.P." <l...@w...pl>

    Użytkownik Czarek napisał:

> [...]
    ews-40.html
    > http://forum.dobreprogramy.pl/jak-prawidlowo-sprawdz
    ic-napiecia-zasilacza-komputerowego-t9809.html

    Czyli w/g źródła POZA normą. Bo jest +-5%.
    Zobaczymy co na to sprzedawca.

    W.P.