  • 1. Data: 2010-06-22 13:00:09
    Temat: Rozmiary kart graficznych - poproszę.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Witam.
    Szukam tajnych danych.
    A co najmniej poufnych, stanowiących tajemnicę przemysłową.

    Konkretnie - długości kart, dla ustalenia uwagi liczonej od
    powierzchni szyny (z obudowy komputera, do której przykręcana
    lub inaczej "przyblokowywana" jest karta), do jej drugiego
    końca, tego we wnętrzu komputera, najlepiej z informacją
    czy i na ile wystają gniazda/złącza skierowane do wnętrza
    kompa (dodatkowe zasilanie itede).

    Interesują mnie nVidiowe 9800GT lub 250GTS (z niewielkim wskazaniem
    na to drugie), koniec listy (GTX nie wchodzą w rachubę ze względu
    na cenę, a nic niżej nie spełnia wymagań).

    Problem jest taki, że mam po prawdzie dużą ale "zwykłą", nieserwerową
    obudowę, z załadowanymi kilkoma dyskami (wersja "przełóż gdzieś dyski"
    odpada - nie ma gdzie), i po prawdzie wcisnąłem pożyczoną 9800GT,
    ale tylko kosztem luźnego wsadzenia dysków (nie są zamocowane, a tylko
    włożone w szczeliny) i odsunięcia ich aż do wentylatora (z jednej
    strony opierają się o wentylator, z drugiej kabelki z dysków są ściśnięte
    z kabelkami zasilania karty graficznej).

    Założona karta ma 23cm - w całości jest to "płyta główna" karty,
    co zaznaczam bo w innych modelach może wystawać radiator albo coś
    w tym stylu - a byłoby miło, jakby dało się zmieścić w 21cm,
    wtedy dyski bym normalnie zatrzasnął.

    Jakby kto miał dostęp i mógł zmierzyć oraz zapodać długości kart
    dostępnych np. w Proline:
    http://www.proline.pl/sklep.php?g=Karty+graficzne&st
    an=dostepne&view=bestseller&sort=cena&wektor=0
    czy coś z tego:
    http://www.lis.com.pl/skleplis/index.php?cPath=340&p
    age=1&sort=3a
    ...i acz raczej na Palit się nie nastawiam, to jak będzie "najlepszym
    wyjściem" nie wykluczam - byłbym wdzięczny za podanie rozmiaru!
    (najlepiej z uwagą czy i gdzie jest złącze zasilania i ile wystaje,
    bo może w niektórych wersjach być, ale np. "schowane" w radiatorze.

    Ech, wybraźnia producentów...

    "Szprytnym" doradzaczom doradzam rozwagę... ;) (z uwagi na temat)

    pzdr, Gotfryd

  • 2. Data: 2010-06-22 13:49:49
    Temat: Re: Rozmiary kart graficznych - poproszę.
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Tue, 22 Jun 2010 15:00:09 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    >co zaznaczam bo w innych modelach może wystawać radiator albo coś
    >w tym stylu - a byłoby miło, jakby dało się zmieścić w 21cm,

    Zastanów się jak zapewnisz w miarę swobodny opływ powietrza gdy dyski
    będą przy samej karcie i do tego przesłaniane przez kable. Moze jednak
    warto zmienić budę na większą? 3 miesiące temu też miałem taki dylemat
    - kumpel poprosił o zmontowanei mu zestawu do gier i chciał ATI Radeon
    HD 5970. A ta karta ma 310mm długość i wypadałoby żeby otwory z przodu
    nie były zaśłonięte. Efekt był taki że dość długo szukałem budy w
    którą ta karta się mieści a która by nie zabiła cenowo. Teraz dyski -
    4 sztuki - wiszą w koszyku na górze a na dole jest sporo miejsca na
    druga karte jakby bł?a tak potrzeba. ;-)

    Zdrówko

  • 3. Data: 2010-06-22 18:06:09
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: "Maciek \"Babcia\" Dobosz"
    <b...@j...org.pl>

    Co to za buda?

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    k...@i...eu UIN: 6750153

  • 4. Data: 2010-06-22 19:46:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Jun 2010, Maciek "Babcia" Dobosz wrote:

    > Zastanów się jak zapewnisz w miarę swobodny opływ powietrza gdy dyski
    > będą przy samej karcie i do tego przesłaniane przez kable. Moze jednak
    > warto zmienić budę na większą?

    Nie, zmieniłem kartę na mniejszą ;)

    Problem rozwiązałem "empirycznie", polazłem do fizycznego sklepu
    w którym 9800GT mieli całą jedną sztukę, z wierzchu wygląd opisywalny
    słowem "chińszczyzna" :) (niesłusznie, bo jak to mawiają: "chińczyk
    zrobi za tyle za ile zapłacili", z "wykończeniem" też zrobi), jakieś
    dławiki z lekka zalane plastikiem na wierzchu, nazywa się toto
    inno3d - stronę mają, inno3d.com, więc nie jest taka całkiem
    noname, tyle że nabyta karta to skrzyżowanie modeli "9800 GT"
    (bez "dużego" przykrycia, widać praktycznie całą płytę i jest
    tylko wentylator) a "9800GT HDMI" (ma wyjścia 1szt. dual DVI,
    1 szt HDMI i 1 szt. VGA).
    Znaczy strona niekompletna (ale to nie jest aż tak dziwne).
    Karta nie ma gniazda dodatkowego zasilania.
    DVI na pewno "chodzi" dual, bo właśnie to sprawdziłem ;)
    Oznaczenie: N98GT-1DDV-C2CX (z pudełka, bo karta już w kompie).
    Cenowo sporo taniej od Gainwardów i innych takich.

    > 3 miesiące temu też miałem taki dylemat

    :D

    > Zdrówko

    Wzajemnie, dziękuję za odzew!

  • 5. Data: 2010-06-22 20:52:55
    Temat: update, bylo: Rozmiary kart...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Jun 2010, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Nie, zmieniłem kartę na mniejszą ;)
    >
    > Problem rozwiązałem "empirycznie", polazłem do fizycznego sklepu
    > w którym 9800GT mieli całą jedną sztukę, z wierzchu wygląd opisywalny
    > słowem "chińszczyzna" :)
    [...]
    > (bez "dużego" przykrycia, widać praktycznie całą płytę i jest
    > tylko wentylator) [...]

    ...no i właśnie brak "tunelu" na powietrze (obudowa ma kratkę na wylot
    gorącego powietrza, a jakże) wyszedł mi bokiem: karta *siebie*
    chłodzi całkiem skutecznie.
    Jak zamknąłem obudowę, to (na szczęście włączony) HDD health nawrzucał
    mi od 50 stopni w górę :> (i dość szybko rosło). Dyski z drugiej
    stron mają nadmuch zimnego powietrza od przodu obudowy, przypomnę
    dla porządku :), ale prawdą jest iż tam są dwie grafiki (drobiazg).

    Chyba mnie czeka wydłubanie "tunelu" z jakiejś folii :[
    (ale to tak za tydzień, na otwartej obudowie działa jako tako ;))

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2010-06-23 11:29:10
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Tue, 22 Jun 2010 20:06:09 +0200, Goomich
    <k...@i...eu> wrote:

    >You have one message from: "Maciek \"Babcia\" Dobosz"
    ><b...@j...org.pl>

    >Co to za buda?

    Nie pamietam dokładnie symbolu - muszę zapytać kumpla. Któryś Cooler
    Master ale dokładnego symbolu nie pamiętam. Jutro mogę sprawdzić.

    Zdrówko