  • Data: 2009-07-12 11:10:14
    Temat: Re: Nowy typ jeszcze lepszej stabilizacji?
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek Wyszomirski wrote:
    > Nie przeczytałem artykułu - serwer Optycznych sygnalizuje awarię, ale jeśli
    > chodzi o obrót sensora wokół osi optycznej to stabilizacja w lustzrankach
    > Pentaxa juz od paru lat takie ruchy też stosuje.

    Ale nie przeczytałeś też tego co ja napisałem :)
    Chodzi zmianę płaszczyzny sensora czyli właściwie wejście w trzeci wymiar.
    Nie wiem niestety czy sony już teraz ma jako ruchy "skręcanie" o którym
    piszesz (i pisałem w wiadomości na którą odpowiadasz), ale nowy ruch
    wydaje się dawać całkiem niezłe opcje i jak wspominałem wcześniej może to
    być pierwsza jaskółka do "efektów" robionych stabilizacją .

    > W K7D mają one słuzyć nie
    > tylko do stabilizacji, ale również do korekcji kompozycji - np. do
    > wypoziomowania linii horyzontu. Pamiętam też, że wspominano o możliwości
    > wprowadzenia przez przesunięcie sensora lekkiego shiftu - ale nie wiem, czy
    > juz w K7D czy w dalszej przyszłości.

    No niech pentax działa w tym zakresie, to może i inni się obudzą.
    Analogicznie do takiego "shift" sony właśnie robi coś co odpowiada "tilt".
    Czyli jeszcze trochę i może trafią te opcje pod strzechy.

    BTW: a k10d ma może ten sztuczny horyzont? Mam znajomego z tym aparatem i
    wiecznie zdjęcia ma krzywe :/ Jak ma to włączone to coś popsute, a jak
    nie, to mu włączę :)

    d.