  • 1. Data: 2010-04-18 16:48:40
    Temat: Nowy telefon - wyliczenie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    tak jak pisałem wcześniej, planuję zakup telefonu.
    Na razie wybór padł na E52, ale nie nastapiła jeszcze finalna weryfikacja.
    Ma mieć przede wszystkim możliwośc synchronizacji wszystkiego do PC,
    nagrywanie rozmów bez beepa i resztę w miarę standardowych rzeczy.

    Przeanalizowałem plusa.
    Załozenie - około 300 minut miesiecznie wygadanych wszedzie.

    Abo TanioRozmowna 90
    Abonament: 42,7
    Minuta: 0,35
    Darmowych minut: 120
    Telefon: 669,78
    Łączny koszt po 24 miesiącach - 3207zł.

    Abo TanioRozmowna 180
    Abonament: 79,3
    Minuta: 0,29
    Darmowych minut: 270
    Telefon: 120,78
    Łączny koszt po 24 miesiącach - 2233zł.

    Ceny brutto.

    Gdzie może być taniej?
    Może ktoś robił podobną symulację dla innych sieci?

  • 2. Data: 2010-04-18 17:37:50
    Temat: Re: Nowy telefon - wyliczenie
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    Budzik pisze:

    > Przeanalizowałem plusa.
    > Załozenie - około 300 minut miesiecznie wygadanych wszedzie.
    no to napewno (na 99%) nie W3! Play/mbank
    > Gdzie może być taniej?
    play/mbank

    i zastanów sie nad telefonem. jak samo urządzenie jest nie istotne, a
    istotna jest synchronizacja, to weź coś z WM i klawiszami.

    ToMasz

  • 3. Data: 2010-04-18 18:01:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ToMasz twitek4@no_spam.gazeta.pl ...

    > no to napewno (na 99%) nie W3! Play/mbank

    co to jest W3?

    > play/mbank

    ok, obejrze ofertę play
    i mbank.
    Dzieki za podpowiedzi.

    > i zastanów sie nad telefonem. jak samo urządzenie jest nie istotne, a
    > istotna jest synchronizacja, to weź coś z WM i klawiszami.

    samo urzadzenie ma dzwonic i byc wygodne. :)
    Co to jest WM?
    Z klawiszami?

  • 4. Data: 2010-04-18 18:12:26
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Xns9D5ECA8E570Bbudzik61pocztaonetpl@127
    .0.0.1...

    > co to jest W3?

    Chodziłeś na religię? Bóg Plus, Bój Era i duch orange.

    > samo urzadzenie ma dzwonic i byc wygodne. :)
    > Co to jest WM?

    Windows Mobile. Jakby potrzebował szybkiej reakcji to może android (WM potrafi
    czasami "trawić" dłużej).

  • 5. Data: 2010-04-18 19:26:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik qwerty q...@p...fm ...

    > Chodziłeś na religię? Bóg Plus, Bój Era i duch orange.

    :)

    > Windows Mobile. Jakby potrzebował szybkiej reakcji to może android (WM
    > potrafi czasami "trawić" dłużej).

    No to jaki aprat bys polecał przy takich wymaganiach:
    - duza ksiazka (min 1000 wpisów)
    - mozliwosc synchronizacji wszystkiego z PC (łacznie z np. przypisaniem
    dzwonków)
    - jak najbardziej rozbudowane mozliwosci ubsługi telefonu przez PC
    - mozliwosc przypisywania dzwonków do grup osób
    - szybkie wybieranie metodą słownikową (nie wiem, jak lepiej to nazwac)
    - szybkosc działania (jak wciskam klawisz, to chce reakcje od razu a nie po
    sekundzie)
    No i to chyba tyle z najwazniejszych.

  • 6. Data: 2010-04-19 05:43:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ToMasz twitek4@no_spam.gazeta.pl ...

    > play/mbank

    Play:
    Abo LongPLAY 49: 49
    Minuta: 0,29
    Darmowych minut: 240
    Telefon: 299
    Łączny koszt po 24 miesiącach - 1893zł.
    Średnio za minute przy załozeniu 300minut/m-c po 24 miesiacach - 26gr

    Łącznie 340zł taniej niz w PLUSie.

    (strona Plusa momentami niedomaga z Operą... - co za czasy...)

    mbank ma na tyle zagmatwaną ofertę na stronie, że nie przeanalizowałem.

  • 7. Data: 2010-04-19 06:27:14
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    Budzik pisze:

> [...]
    > - mozliwosc przypisywania dzwonków do grup osób
    > - szybkie wybieranie metodą słownikową (nie wiem, jak lepiej to nazwac)
    polecałbym telefon z WM i kalwiaturą qwerty. mimo ze mała to pisze sie
    wygodniej kciukiem niż rysikiemm po ekranie dotykowym. samsung i780
    naprzykład. odblokowujesz klawiarure i zaszynasz pisać: K-O-W (alski)
    ale po 3 naciśnieciach masz już albo jednego pacjenta, albo wszystkich
    kowalskich na jednym ekranie. Dlamnie to jest najwygodniejsze
    rozwiazanie (jednego z nich wybierasz przesunieciem kciuka bo akurat ten
    model ma "myszkę optyczną")
    > - szybkosc działania (jak wciskam klawisz, to chce reakcje od razu a nie po
    > sekundzie)
    Tu muszisz sie zastanowić. Sam Wm działa szybko, co nieznaczy ze reaguje
    natychmiast. Właśnie przy wcześniej opisanym wyszukiwaniu, telefon musi
    wyświetlający "pulpit" musi "załapać" wciśniecie klawsza, uruchomić
    obsługe telefonu, wczytać ksiażkę i zcząć w niej szukać. to trwa pół
    sekundy - człowiek rejestruje takie opóźnienie jako "za wolne" ale
    drugie naciśniecie klawisza daje odpowiedź natychmiastową. czyli jeśli
    sie uprzesz i zrobisz test "K-O-W..." to i tak telefon odpowie szybciej
    niż Ty jesteś w stanie wpisać 3 kalwisze, a co dopiero 9 cyfr telefonu.
    inna sprawa, to 15sekundowe uruchamianie automapy (najczesciej darmowej
    w tym telefonie)... ale tu się niebardzo jest czemu dziwić.

    ToMasz

    PS telefon z WM to NIE jedyne słuszne rozwiazanie. jednak Windowsa M do
    windowsa XP najłatwiej chyba jest cokolwiek przenieść. chociaż ja akurat
    nie synchronizuje do XP bo niemam.:) - o szczegóły pytaj na pdaclub.pl

  • 8. Data: 2010-04-25 12:20:28
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 25-04-2010 o 16:01:19 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    napisał(a):

    > Z czego to wynika, ze play jest taki "drogi"?

    Ze stawek MTR i woli operatorów bo UKE może stawkę obniżyć a operatorzy
    ceny nie :)
    A dlatego MTR do Playa jest wyższy, aby dać mu szansę wejścia na rynek,
    kiedy inni operatorzy już się dobrze na nim zadomowili.

    obniżka MTR
    http://www.telepolis.pl/news.php?id=16375

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 9. Data: 2010-04-25 13:01:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail twitek4@no_spam.gazeta.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > play/mbank

    zrobiłem wyliczenie dla play w osobnym poscie, wszystko wyglada super.
    Dopiero ktos zwrócił mi uwage, ze problemem play sa bardzo drogie rozmowy
    dla wszystkich ktorzy dzwonia do mnie. Szkoda, ze nie zwracacie uwagi na
    tak wazna sprawe.
    Z czego to wynika, ze play jest taki "drogi"?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej."

  • 10. Data: 2010-04-25 15:12:22
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Budzik" napisał:

    > zrobiłem wyliczenie dla play w osobnym poscie, wszystko wyglada
    > super. Dopiero ktos zwrócił mi uwage, ze problemem play sa bardzo
    > drogie rozmowy dla wszystkich ktorzy dzwonia do mnie.

    Nie, to nie jest problem Play. To jest problem użytkowników innych sieci,
    którzy dają się ryćkać swoim operatorom bez wazeliny.

    > Szkoda, ze nie zwracacie uwagi na tak wazna sprawe.

    Przecież jest to wałkowane w kółko na tej grupie co najmniej od roku. To
    tak, jakby na apa stwierdzić oczywistą oczywistość, że komentarz jako
    pierwszy ma wystawić sprzedający. ;->

    > Z czego to wynika, ze play jest taki "drogi"?

    Z pazerności W3, podpadającej pod zmowę cenową i uległości ich użytkowników.

    JoteR