  • 21. Data: 2010-11-01 19:55:38
    Temat: Re: Nowy telefon
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "s@piens" <kolmi.no$pam@o2.pl.invalid> napisał
    > Mógłbyś podzielić się proszę wrażeniami z użytkowania SGS? (pro /
    > cons)

    Wszystko na ten temat znajdziesz na forum.android.com.pl ale:

    - Problemy z połączeniami głosowymi w Orange 3G dotyczą rzeczywiście
    chyba tylko Krakowa.
    - Pokrywa baterii jest faktycznie kiepska i to z jej powodu trzeszczy
    ramka (wydaje się, że to ramka) wokół wyświetlacza (kilka karteczek
    post-it eliminuje problem w 80-90% bo nie mam czasu ni ochoty na
    wizytę w serwisie) ;)
    - TouchWiz 3.0 jest trochę ograniczony ale bez rootowania możesz
    używać LauncherPro i mieć to z głowy (ja używam TW i nie narzekam)
    - Swype działa i nagrywanie filmów w HD też tyle, że 30 sekund = ponad
    40 MB ale to przecież nie jest wina telefonu.

    Drugiego dnia zdecydowałem się na ROM XXJM1 zamiast tego brandowanego
    przez Orange i wykonałem flash za pomocą test-mode w programie KIES,
    przez co *teoretycznie* straciłem gwarancję. Działa dobrze i nawet
    jakoś specjalnie nie czekam na FroYo.
    SGS jako modem: możesz używać wbudowanego routera wi-fi albo normalnie
    po kablu, z użyciem sterownika NDIS jako karty sieciowej a nie stricte
    modemu. KIES daje też "Połączenie z Internetem" ale KIES to kobyła
    jeszcze gorsza niż Nokia Ovi Suite.

    SGS to dla mnie ogromny skok "wielkościowy" w porównaniu z takim np.
    Magikiem. Tutaj masz ogromny ekran, klawiaturę na której piszesz a nie
    sprawdzasz, czy we właściwy klawisz trafiłeś. Kolory, kontrast i
    jasność ekranu są niesamowite. I jeśli używasz SGS-a w trybie czuwania
    (bez wifi, gps i siedzenia na webie) to 2 doby bateria wytrzyma.

    > I dlaczego mimo wszystko nie pozbywasz się E71? ;-)

    Dlatego, że E71 to solidny telefon z komputerowymi bajerami. I ma
    Nokia Maps gdy nie zechcę przedłużyć licencji Naviexperta.
    A cała reszta to komputery z funkcją telefonu.

    Jednak chciałem mieć jakiś nowy sprzęt, chciałem skończyć ze zmianą
    numeru telefonu kilka razy do roku i przedłużyłem umowę w Orange
    kupując przy tym SGS. Można było taniej ale też nieraz nie sposób
    pozbyć się emocji. Wyboru SGS dokonałem po przewertowaniu wspomnianego
    na początku forum i zakładając, że nie będę się bawił w zmianę ROM co
    kilka godzin.
    Musisz pamiętać, że SGS to delikatne urządzenie. Jeszcze nie miałem
    żadnego wypadku ale E71 lądowała na glebie kilka razy i jest cały czas
    w porządku.

    I na koniec złota myśl: jeśli coś jest do wszystkiego, to zwykle jest
    do niczego. Nie dotyczy to SGS, bo ten sprzęt nie ma lampy błyskowej
    dającej się wykorzystać jako latarka itp. niezbędnych rzeczy.

    Jesli masz wątpliwości to zawsze możesz chwilę zaczekać na Milestone 2
    :)

    Maciek.

  • 22. Data: 2010-11-02 23:44:25
    Od: "s@piens" <kolmi.no$pam@o2.pl.invalid>

    Maciej Muran wrote:
    > Użytkownik "s@piens" <kolmi.no$pam@o2.pl.invalid> napisał
    >
    > Wszystko na ten temat znajdziesz na forum.android.com.pl ale:

    Dzięki, już je przeglądałem wcześniej, ale jestem starej daty i wolę
    Usenet :)

> [...]
    > ramka (wydaje się, że to ramka) wokół wyświetlacza (kilka karteczek
    > post-it eliminuje problem w 80-90% bo nie mam czasu ni ochoty na

    Czy teraz w ogóle produkuje się coś, co nie trzeszczy..? (Poza np.
    Buggati Veyron ;-))

> [...]
    > Musisz pamiętać, że SGS to delikatne urządzenie. Jeszcze nie miałem
    > żadnego wypadku ale E71 lądowała na glebie kilka razy i jest cały czas

    No ta delikatnośc trochę mnie martwi - znaczy na wycieczkę rowerową /
    plażę / koncert będe musiał zabierać inny telefon?

> [...]
    > dającej się wykorzystać jako latarka itp. niezbędnych rzeczy.
    >
    > Jesli masz wątpliwości to zawsze możesz chwilę zaczekać na Milestone 2

    Dzięki za bezcenne uwagi :)

    pozdrawiam

    --
    Piotr

  • 23. Data: 2010-11-03 08:00:34
    Od: Paweł Gąska <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od Wojciech "Spook" Sura
    z dnia: 2010-10-31 11:48:
    > to wygodny telefon? Abstrahując od gabarytów, telefon będzie działał na
    > systemie, który wstaje przeszło minutę, od czasu do czasu rzuca
    > niebieskim ekranem, który jest podatny na włamania i wirusy, wytrzymuje
    > kilka godzin ciągłej pracy na baterii i tak dalej.
    wow! co za brednie <lol>
    używam WM od lat i nigdy nie widziałem blue screena, nikt mi się nie
    włamał, a wirusa to tylko ja parę razy grypę złapałem...

    > Android, z kolei, jest systemem dedykowanym na niewielkie urządzenia
    > przenośne - komórki, tablety i tego typu urządzenia. Dlatego też wydaje
    > mi się atrakcyjniejszym rozwiązaniem, ponieważ jest dedykowany do tego
    > typu rozwiązań.
    kolejne bzdury, linux jest dedykowany na niewielkie urządzenia???

    buahahahah, kolejne bzdury, zdecydowanie więcej softu [a w szczególności
    również darmowego] jest na WM, a nawet na iPhona <lol>
    bzdura numer 3

    > Jeśli chcesz napisać program na regularną komórkę (w domyśle, Symbian
    > S40 i okolice), ściągasz darmowego Eclipse'a, piszesz program w Javie,
    program w Javie??? oksymoron :D

> [...]
    > jest akurat powszechnie wiadome. Jeśli zaś chodzi o Windows Phone 7, to
    > o ile środowisko, SDK i emulator jest darmowy, to aby móc zainstalować
    > własny program na takim urządzeniu, trzeba go najpierw odblokować, co
    > kosztuje coś około 400 PLN, jeśli mnie pamięć nie myli. W ramach jednego
    > konta można odblokować tylko kilka urządzeń. Po zarejestrowaniu jako
    > developer, możesz udostępnić publicznie tylko 5 darmowych programów, za
    > każdy kolejny musisz płacić (ograniczenie to nie obowiązuje programów
    > płatnych). Taka polityka również mi się nie podoba.
    Android już się powoli też zamyka, nie kupuj nic z Androidem :] za
    chwilę będziesz musiał szukać "Jailbreak'a" na Android'a ;D

    > Nie chodzi mi o to, od kiedy HTC produkuje urządzenia mobilne. Mówię z
    > perspektywy osoby biernie interesującej się rynkiem mobilnym - dopiero
    > od jakiegoś czasu ruszyły mocniejsze kampanie reklamowe urządzeń HTC. Z
    > roku 2002 pamiętam tą firmę jako jedną z wielu zajmujących się produkcją
    > palmtopów.
    a Tobie jest potrzebna kampania czy telefon?

    > Wszystkie wymienione przeze mnie warunki spełnia na przykład Nokia E66.
    > Rozumiem, że według Ciebie nie jest to telefon?
    skoro spełnia wszystkie Twoje warunki to czemu chcesz ją zmienić?

    > Nie wiem, skąd w Twoim poście tyle złośliwości. Nie napisałem posta po
    > to, by dyskutować, który system operacyjny na komórki albo które
    > urządzenie jest najlepsze. Nie jest moją intencją wzniecanie flame'a,
    > tylko zdobycie informacji. Wybacz więc, jeśli zrozumiałeś moje intencje
    > w inny sposób.
    to po co dalej dyskutujesz o "systemach operacyjnych na komórki" nie
    mając bladego pojęcia o nich

    Paweł

  • 24. Data: 2010-11-03 08:15:02
    Od: Paweł Gąska <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od Waldek Godel
    z dnia: 2010-10-31 12:27:
    > Złośliwości? Jestem szczerze ubawiony bezdenną głupotą bredni które
    > wypisujesz, co mąci mi tylko zniesmaczenie stanowczością kompletnie
    > bezsensownych twierdzeń, które na podstawie tych bredni wypisujesz.
    > Na koniec lekką złość (nie mylić ze złośliwością, to się da odróżnić, nie
    > poddawaj się) budzi myśl, że ktoś kiedyś może szukać informacji i zostanie
    > wprowadzony w błąd przez twoje brednie, więc koniecznie je trzeba opatrzyć
    > stosownym komentarzem
    też się zdziwiłem "rewelacjami" tu opisywanymi :D

    Paweł

  • 25. Data: 2010-11-03 08:26:15
    Od: Paweł Gąska <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od Wojciech "Spook" Sura
    z dnia: 2010-10-31 13:35:
    > Ja napisałem post "wysokopoziomowo", traktując "system" i "powłoka" tak
    > samo, ponieważ z punktu widzenia usera końcowego pojęcia te są tożsame.
    > Ty potraktowałeś go niskopoziomowo i zacząłeś dyskutować o architekturze
    > systemów mobilnych. Żeby było jasne: kompletnie nie obchodzi mnie, czy
    > dana komórka pracuje na Linuksie, Windowsie CE, czy na jeszcze innym
    > jądrze. Zależy mi jednak na tym, by front-end był skonstruowany pod
    > telefon, a nie pod dowolne urządzenie z opcją dodatkowego oprogramowania
    > w postaci telefonu.
    patrzcie cholera, a ja używam WM jak każdego innego phona i nie
    zauważyłem różnicy ;]

    > Przekręcasz znaczenie moich słów. Gdybyś chciał odnieść się do mojego
    > przykładu, powinieneś napisać raczej o zmarnowaniu setek godzin
    > niepotrzebnej pracy w celu napisania oprogramowania pozwalającego używać
    > notebooka jako telefonu, bo tak właśnie wygląda obsługa telefonu w
    > Windows Mobile (nie: w Windows CE). Użytkowanie telefonu będącego
    kompletna bzdura, miałeś Ty choć jedne telefon z WM w rękach, używałeś
    go? bo gadasz, jakby Ci się przyśnił koszmar z WM, tylko nijak się sen
    nie ma z javą ;]

    > dodatkowym programem Windowsa XP, Vista czy 7 nie wydaje mi się być
    > wygodne na urządzeniu, w którego przypadku telefon jest podstawową
    > funkcjonlnością. A przynajmniej - w moim przypadku - ma być.
    ani w Androidzie, ani w iOSie "telefon" nie jest podstawową
    funkcjonalnością...
    podstawową funkcjonalnością obu tych "systemów" jest "bajer" dla
    użytkownika... głównie w postaci płynnego przewijania najróżniejszych
    obrazków, żeby oko zadowolić, a tak przy okazji wysłać do modułu gsm tam
    wbudowanego jakieś ATD

    > I dlatego też nie uważam platformy Windows Mobile za dobry wybór w
    > przypadku telefonu komórkowego.
    "system" jak każdy inny, ma swoje plusy i ma swoje minusy... jak każdy z
    wyżej wymienionych

    > Teraz rozumiesz, o co mi chodzi?
    nikt nie zrozumie, dlaczego masz taką awersję do WM

    > Nie muszę. Korzystam z PDA z Windows Mobile. Na takim urządzeniu
    > (którego głównym założeniem jest bycie wielofunkcyjnym komputerem) taka
    > właśnie platforma jest strzałem w dziesiątkę - między innymi dlatego
    > właśnie, że mogę na niego ściągnąć tonę darmowego oprogramowania lub
    > napisać własne w darmowym środowisku. Ponadto przy pomocy - na przykład
    > - Total Commandera mogę przespacerować się po systemowych katalogach i
    > obejrzeć sobie cały system operacyjny - jak w przypadku jego
    > odpowiednika stacjonarnego.
    hmmm... i dlaczego to samo Ci przeszkadza w telefonie??? nie mogę pojąć

    > Podałem specyfikację telefonu, który by mnie satysfakcjonował.
    > Przykładami telefonów, które spełniają moje wymagania jest na przykład
    > Nokia E66, bodaj N95, E7 albo C6. Zastanawiam się natomiast, czy nie
    > istnieją inne urządzenia, które również warto byłoby wziąć pod uwagę.
    jak jesteś tak zakochany w Symbianie i Nokii, to po cholerę gdzieś dalej
    szukasz, skoro negujesz całą wiedzę o innych "systemach"?

    Paweł

  • 26. Data: 2010-11-03 08:31:52
    Od: Paweł Gąska <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od Wojciech "Spook" Sura
    z dnia: 2010-10-31 14:37:

    <ciach głupoty>
    > Bo uparcie, uparcie ściągasz dyskusję do tematyki architektury systemów
    > operacyjnych urządzeń mobilnych, gdy mnie cały czas chodzi o punkt
    > widzenia użytkownika.
    z punktu widzenia użytkownika??
    gdzie normalnemu userowi potrzebne jest darmowe SDK i programowanie w
    Javie???

    normalny user to ma nacisnąć na "wujka Staśka" i "system" ma do niego
    zadzwonić, jemu jest zupełnie obojętne jak "system" to robi, i potrafi
    to zarówno WM, jak i Android, jak iOS, i ukochany Twój Symbian, różnią
    się tylko obrazkami na "wierzchu"

    Paweł

  • 27. Data: 2010-11-03 08:34:23
    Od: Paweł Gąska <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od Waldek Godel
    z dnia: 2010-10-31 14:58:
    > Punkt widzenia statystycznego użytkownika jest taki, że chce mieć modny
    > system z modnym centralnym sklepem aplikacji, przy czym nikt nie będzie
    > oczekiwał od niego jakiegoś voodoo z kablami USB i instalacji aplikacji z
    > komputera, bo najzwyczajniej w świecie jest na to za głupi.
    > Co więcej - jak pokazują badania, 27% użytkowników smartfonów jest za
    > głupią nawet na centralne sklepy z softem, bo NIGDY nie zainstalowała na
    > swoim telefonie ŻADNEGO oprogramowania poza tym, który był na nim
    > oryginalnie.
    niestety to prawda :(

    > Wiesz ile procent iPhone jest po jailbreaku? Mniej niż 10% wszystkich
    > urządzeń. To jest punkt widzenia statystycznego użytkownika i trzeba się z
    > tym pogodzić.
    niestety to też prawda :(

    Paweł

  • 28. Data: 2010-11-03 11:11:05
    Od: ALEX <j...@g...pl>

    W dniu Śr 3 11 2010 9:00, Paweł Gąska pisze:

    > buahahahah, kolejne bzdury, zdecydowanie więcej softu [a w szczególności
    > również darmowego] jest na WM, a nawet na iPhona <lol>
    > bzdura numer 3

    *Każdy* program pod WM, zadziała na WP? Masz jakieś wsparcie?

    --
    ALEX CloneTrooper

  • 29. Data: 2010-11-03 13:56:37
    Od: Paweł Gąska <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od ALEX
    z dnia: 2010-11-03 12:11:

    > *Każdy* program pod WM, zadziała na WP? Masz jakieś wsparcie?
    a gdzie ja coś takiego napisałem?

    Paweł

  • 30. Data: 2010-11-03 13:58:07
    Od: ALEX <j...@g...pl>

    W dniu Śr 3 11 2010 14:56, Paweł Gąska pisze:

    > a gdzie ja coś takiego napisałem?

    To po kiego wyskakujesz z ilością softu na WM, w kontekście WP?

    --
    ALEX CloneTrooper