  • 31. Data: 2010-11-03 14:04:28
    Temat: Re: Nowy telefon
    Od: Paweł Gąska <c...@o...pl>

    Witam,

    W odpowiedzi na maila od ALEX
    z dnia: 2010-11-03 14:58:

    > To po kiego wyskakujesz z ilością softu na WM, w kontekście WP?
    fakt, mój błąd w oślepieniu bełkotem technicznym wcześniej nie
    dopatrzyłem się, że przedpiśca już przeszedł z WM na WP :)

    a co do WP to niedługo się okaże, czy tego softu będzie więcej czy nie,
    niż na wszystkie "uniksy" z UI lub symbiana tfu tfu ;]

    Paweł

  • 32. Data: 2010-11-03 14:24:48
    Od: ALEX <j...@g...pl>

    W dniu Śr 3 11 2010 15:04, Paweł Gąska pisze:

> [...]
    > dopatrzyłem się, że przedpiśca już przeszedł z WM na WP :)
    >
    > a co do WP to niedługo się okaże, czy tego softu będzie więcej czy nie,

    W czym Ci nie odpowiada Droid?

    > lub symbiana tfu tfu ;]

    W czym Ci nie odpowiada Symbian?

    --
    ALEX CloneTrooper

  • 33. Data: 2010-11-03 15:34:29
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook"mad@hatter"op.pl>

    Dnia 03-11-2010 o 09:00:34 Paweł Gąska <c...@o...pl> napisał(a):

    > Witam,
    (...)
    > wow! co za brednie <lol>
    > używam WM od lat i nigdy nie widziałem blue screena, nikt mi się nie
    > włamał, a wirusa to tylko ja parę razy grypę złapałem...

    Uczymy się czytać zanim zaczniemy pisać posty na grupy dyskusyjne.

    <cytat>
    Wyobraź sobie, że notebooka wyposażysz w możliwość odbierania połączeń i
    wysyłania SMSów.
    </cytat>

    > kolejne bzdury, linux jest dedykowany na niewielkie urządzenia???

    Nie. Linux to wszechstronny system operacyjny. Natomiast Android, bazowany
    na Linuksie, jest dedykowany na niewielkie urządzenia. Racz chociaż
    zajrzeć do Wikipedii zanim napiszesz post.

    > buahahahah, kolejne bzdury, zdecydowanie więcej softu [a w szczególności
    > również darmowego] jest na WM, a nawet na iPhona <lol>
    > bzdura numer 3

    Na iPhone - być może. Na Windows Phone 7 - zainteresuj się, w jaki sposób
    legalnie będzie dystrybuowane darmowe oprogramowanie, a potem pisz posty
    na grupę. Chyba, że nie jesteś świadom faktu, że Windows Phone 7 z Windows
    Mobile nie ma prawie nic wspólnego. Uczymy się czytać po raz drugi.

    > Android już się powoli też zamyka, nie kupuj nic z Androidem :] za
    > chwilę będziesz musiał szukać "Jailbreak'a" na Android'a ;D

    Ale masz jakieś wsparcie... prawda? Może jakieś źródło?

    > a Tobie jest potrzebna kampania czy telefon?

    A Tobie owca, czy przenośna wyrzutnia rakiet ziemia-powietrze? Jaki
    związek Twoje pytanie ma z akapitem, który zacytowałeś?

    > skoro spełnia wszystkie Twoje warunki to czemu chcesz ją zmienić?

    Ponieważ istnieje wiele telefonów spełniających te warunki, być może
    lepszych od Nokii E66.

    > to po co dalej dyskutujesz o "systemach operacyjnych na komórki" nie
    > mając bladego pojęcia o nich

    Rozbawiłeś mnie. Ktoś mnie pojechał, więc się radośnie dołączyłeś. A
    tymczasem oprócz tego, że - najwyraźniej - nie zadałeś sobie nawet trudu
    przeczytania tego, co napisałem, to wykazałeś się jeszcze mniejszą wiedzą
    niż ja.

    Gratulacje.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 34. Data: 2010-11-03 15:37:44
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook"mad@hatter"op.pl>

    Dnia 03-11-2010 o 09:31:52 Paweł Gąska <c...@o...pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > W odpowiedzi na maila od Wojciech "Spook" Sura
    > z dnia: 2010-10-31 14:37:
    >
    > <ciach głupoty>
    > z punktu widzenia użytkownika??
    > gdzie normalnemu userowi potrzebne jest darmowe SDK i programowanie w
    > Javie???

    Nie jest. Ale istnienie darmowego SDK i możliwość pisania w Javie
    implikuje istnieniu mnóstwa darmowego - i czasami całkiem niezłego
    oprogramowania :) A tego też bym oczekiwał od platformy, na którą się
    zdecyduję. Przypuszczam, że podobnie jak normalny - no, może odrobinkę
    bardziej zaawansowany - user.

    > to zarówno WM, jak i Android, jak iOS, i ukochany Twój Symbian, różnią

    Do licha, dlaczego "ukochany mój Symbian"? Jeśli mnie pamięć nie myli, to
    już w pierwszym poście zapytałem o alternatywy dla tego systemu.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 35. Data: 2010-11-03 15:51:14
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook"mad@hatter"op.pl>

    Dnia 03-11-2010 o 09:26:15 Paweł Gąska <c...@o...pl> napisał(a):

    > patrzcie cholera, a ja używam WM jak każdego innego phona i nie
    > zauważyłem różnicy ;]

    Masz do tego pełne prawo, podobnie jak mi ma prawo nie podobać się to, co
    myślę o WM dla telefonów. Ok?

    Mam wrażenie, że nasza dyskusja wygląda mniej więcej tak:

    - Nie podoba mi się WM dla telefonów, chciałbym telefon z innym systemem.
    - Bzdury gadasz! Jesteś żenujący! WM jest super! Masz sobie kupić WM albo
    Windows Phone 7!

    > kompletna bzdura, miałeś Ty choć jedne telefon z WM w rękach, używałeś
    > go? bo gadasz, jakby Ci się przyśnił koszmar z WM, tylko nijak się sen
    > nie ma z javą ;]

    Windowsa Mobile na PDA używam od dobrych kilku lat (bez funkcji telefonu).
    Natomiast telefon obejrzałem sobie bardzo dokładnie na emulatorze WM dla
    telefonów. Mogę Ci podać linki, MS udostępnia go wraz z obrazami WM6 za
    friko.

    > nikt nie zrozumie, dlaczego masz taką awersję do WM

    I rozumiem, że nie wolno mi mieć? Poza tym mam awersję do WM dla
    telefonów, a nie do WM w ogóle.

    > hmmm... i dlaczego to samo Ci przeszkadza w telefonie??? nie mogę pojąć

    Ponieważ moim prywatnym zdaniem, uzasadnianym _tylko i wyłącznie_
    subiektywnymi odczuciami, WM z funkcją telefonu, to jak OpenOffice z
    funkcją doładowywania komórki (autentyk). Da się doładować komórkę przy
    pomocy OpenOffice'a? Da się. Tylko każdy normalny człowiek zrobi to raczej
    na dedykowanej stronie internetowej lub w kiosku niż zainstaluje w tym
    celu OpenOffice'a.

    Zanim gorąco zaprzeczysz, zważ na fakt, że próbujesz zaprzeczyć moim
    subiektywnym odczuciom, co jest IMO trochę bez sensu. Z drugiej strony
    żyjemy w wolnym kraju.

    > jak jesteś tak zakochany w Symbianie i Nokii,

    Bzdura. Dowiedź tego (proponuję użyć w tym celu trzeciego akapitu
    pierwotnego wątku).

    > to po cholerę gdzieś dalej szukasz, skoro negujesz całą wiedzę o innych
    > "systemach"?

    Dowiedź, że neguję całą wiedzę o innych systemach. Jedyne, co napisałem,
    to to, że nie chcę mieć telefonu z WM/WP7 i niechętnie iPhone'a (akurat
    telefonów z systemem operacyjnym od Apple'a na rynku nie ma zbyt dużo, ale
    jeśli tak bardzo Ci na tym zależy, to podciągnij to pod niechęć do wiedzy
    na jego temat), a te dwa ostatnie głównie z uwagi na ich "komercyjną
    zamkniętość" (doczytaj w innych postach, nie chce mi się pisać tego samego
    po raz n-ty)

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 36. Data: 2010-11-03 15:57:24
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook"mad@hatter"op.pl>

    Dnia 01-11-2010 o 17:18:23 Maciej Muran <m...@g...com> napisał(a):

    Na wstępie czuję się zobowiązany podziękować za jeden z pierwszych postów
    na temat w tym wątku.

    > Hmm... Czyli jesteś skazany na zakup telefonu z aktualnej oferty
    > operatora [?]

    Tak, prawdę mówiąc to jest jedyny sensowny powód zmiany telefonu, bo w
    sumie E66 całkiem dobrze mi służy. Z drugiej strony szkoda zmarnować
    okazję nabycia jakiegoś dobrego sprzętu za grosze :)

    > Trochę kiepsko, bo ja bym Ci proponował E71 z oprogramowaniem w wersji
    > niższej niż 500.x (trochę przymula) ale może gdzieś, w którymś
    > salonie... Albo przedłuż umowę w opcji bez telefonu a kup aparat we
    > własnym zakresie - oszczędności zależą od operatora.

    Nie wątpię, że jest to dobry sprzęt, ale w moim przypadku byłoby to prawie
    jak wymienienie obudowy na inną - E71 od E66 nie różni się chyba
    specjalnie funkcjonalnością?

    > Co do Androida to... Używam. Świadomie używam Androida na SGS. Ale E71
    > się nie pozbywam, bo pomimo niezrozumienia polityki firmy Nokia należy
    > przyznać, że E71 to udany aparat. Ewentualnie powrócę do E63, z którego
    > byłem baaardzo zadowolony.

    Rozumiem, że SGS to Samsung Galaxy S? Obejrzałem reklamę na stronach
    Samsunga i nie ukrywam, tam prezentuje się bardzo ciekawie. Opisałeś
    trochę wad - napisz może z kolei, co Ci się w tym modelu szczególnie
    podoba? :)

    > BTW - wybierając E71 trafisz w gust Waldka ;)))

    Prawdę mówiąc, jakoś niespecjalnie mi na tym zależy :)

    Ostatnio znalazłem obrazek, który fantastycznie obrazuje ten wątek (żeby
    nie było, w sumie sam też pod niego podpadam :))

    http://obczaj.net/obrazki/71795.jpg

    > Maciek.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 37. Data: 2010-11-03 16:00:57
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 03 Nov 2010 16:34:29 +0100, Wojciech "Spook" Sura napisał(a):

    > Nie. Linux to wszechstronny system operacyjny. Natomiast Android, bazowany
    > na Linuksie, jest dedykowany na niewielkie urządzenia.

    i dlatego działa bardzo marnie na urządzeniach mających mniej niż cwierć
    gigabajta RAM i procesorach majacych pół gigaherca i mniej i fatalnie sobie
    radzi z obsługą kart pamięci dla systemu.
    świetna ta dedykacja...

    > Ale masz jakieś wsparcie... prawda? Może jakieś źródło?

    już w tej chwili niektóre wersje telefonów z Androidem nie mają możliwości
    instalacji
    http://www.androidguys.com/2010/06/29/att-explains-o
    pt-android-market/

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Kiedy mnie tam trolowanie sie podoba" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 38. Data: 2010-11-03 16:09:08
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 03 Nov 2010 16:51:14 +0100, Wojciech "Spook" Sura napisał(a):

> [...]
    > - Bzdury gadasz! Jesteś żenujący! WM jest super! Masz sobie kupić WM albo

    Szkoda, że wszyscy inni mają wrażenie, że wygląda mniej więcej tak:
    - nie podoba mi się WM dla telefonów, bo da się go zainstalować tylko na
    telefonach z różową obudową a jedynym dostępnym językiem jest pasztu,
    chciałbym telefon bez takich ograniczeń
    - ale WM nie ma takich ograniczeń!!!
    - nie będziecie mi mówić jakich ograniczeń mam nie chcieć!!!!

> [...]
    > Natomiast telefon obejrzałem sobie bardzo dokładnie na emulatorze WM dla
    > telefonów. Mogę Ci podać linki, MS udostępnia go wraz z obrazami WM6 za

    kilka lat to wielka przepaść, emulator to też wielka przepaść, bo zawiera
    czysty system.
    Równie dobrze możesz pisać, że Windows XP jest nędzny, bo nie da się w nim
    pracować w arkuszu kalkulacyjnym - ściągnąleś sobie demo od Microsoftu, i
    tam arkusza kalkulacyjnego nie było, co jest najlepszym dowodem!

    > I rozumiem, że nie wolno mi mieć? Poza tym mam awersję do WM dla
    > telefonów, a nie do WM w ogóle.

    Skąd wiesz, że masz awersję, skoro nie masz zielonego pojęcia jak to
    wygląda? Do czego masz jeszcze awersję? Do Nepalczyków?

> [...]
    > pomocy OpenOffice'a? Da się. Tylko każdy normalny człowiek zrobi to raczej
    > na dedykowanej stronie internetowej lub w kiosku niż zainstaluje w tym

    To kolejne bon moty z Bravo GIRL?

> [...]
    > na jego temat), a te dwa ostatnie głównie z uwagi na ich "komercyjną
    > zamkniętość" (doczytaj w innych postach, nie chce mi się pisać tego samego

    Zamkniętość iPhone nie rożni się istotnie od zamkniętości Androida czy
    Windows Phone.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Buhahha nie rozsmieszaj mnie JA ZA TA GRUPA GLOSOWALEM jak powstawala"-

  • 39. Data: 2010-11-03 17:24:50
    Od: Grzegorz S <g...@s...waw.pl>

    Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

    > A notebooka jako telefonu mogę używać już teraz. Z Windows XP który na tym
    > stoi. Zapewne ludzie Billa Gatesa pisali go z myślą o użyciu w telefonie,
    > bo jakżeby inaczej, według twoich genialnych teorii.

    Mógłbyś proszę podać jakieś szczegóły lub link dot. użycia laptopa jako telefonu?

    --
    gs

  • 40. Data: 2010-11-03 17:39:00
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 3 Nov 2010 17:24:50 +0000 (UTC), Grzegorz S napisał(a):

    > Mógłbyś proszę podać jakieś szczegóły lub link dot. użycia laptopa jako telefonu?

    żadnych cudów nie ma - niektóre laptopy mają karty 3G lub miejsce na takie
    karty.
    Ja mam thinkpada t60p który takowe miejsce miał. Dokupiłem na ebayu antenę,
    czytnik sim i sam moduł.
    Jedna z wersji modułu miała obsługę voice, więc po drobnym hacku firmware
    działa i to. I to w zasadzie wszystko - trochę dłubania w środku, przy
    okazji hack biosu i zamiana oryginalnej karty WLAN a/b/g na a/b/g/n
    Laptop ma wbudowany mikrofon i głośniki, mogę też zapiąć zestaw
    słuchawkowy, cokolwiek mi się zamarzy.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Apple daje multitasking tylko wtedy gdy dziala on rewelacyjnie a wiec 3GS