  • Data: 2014-10-28 12:36:05
    Temat: Re: Nowy sterownik do Windows dla FTDI blokuje podr?bki
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl> napisał w wiadomości
    news:544ea667$0$12645$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nie wiem jak w takim razie nazwać świadome używanie nielegalnego
    > oprogramowania, mów sobie nawet na to "nadużycie zaufania" jak wolisz.

    Nie jestem specjalistą od języka, ale chyba termin piractwo jest do tego
    stosowany. Bo jak ktoś komuś coś ukradł to tamten tego nie ma.
    Ale jeszcze raz podkreślę, że nie jestem pewien. Gdzieś kiedyś czytałem
    uwagę, że firmy ścigające pirackie kopie płyt CD celowo i świadomie
    nadużywają terminu kradzież aby wbić do głowy całemu społeczeństwu, że to
    jest to samo, a nie jest całkiem to samo.

    > Ja usiłuję przekazać, że jest to nielegalne i pomimo tego, że końcowy
    > użytkownik jest w 100% niewinny zaistniałej sytuacji to nie ma on prawa
    > mieć żalu do FTDI tylko powinien się zwrócić do sprzedawcy i producenta
    > podróbek.

    Jedno ale.
    Nie mam zastrzeżeń do tego, że z nowym driverem nie działa, ale mam
    zastrzeżenia do tego, że wyłącza działanie ze starym driverem zmieniając VID
    czy PID.
    Gość miał, kupił nieświadomie podróbkę, działało. Teraz nagle przestaje
    działać. Dawno po terminie gwarancji.
    Jest to moim zdaniem karanie niewinnego, a ja osobiście jestem jak najdalszy
    od założenia, że gdzie drwa rąbią tam wióry lecą i jak przy okazji się paru
    niewinnych powiesi to nie ma sprawy - cel uświęca środki.

    Problemem następnym jest to, że producent urządzenia które ten gość nabył
    najczęściej też nie jest całej sytuacji winny (skoro armia USA ma problemy z
    podróbkami to jak jakiś mały producent ma się obronić). Nie wierzę, że w
    tzw. oficjalnych kanałach dystrybucyjnych nie ma podróbek, bo gdyby one
    trafiały tylko do nieoficjalnych kanałów to byłoby ich niewiele i problem
    byłby marginalny.
    Niewielkich ilości nie mogę kupić bezpośrednio od producenta czyli muszę
    kupować od pośredników - to jak mam się w 100% zabezpieczyć od podróbek?

    Nie mam nic przeciwko ściganiu producentów podróbek i zamykaniu wszystkich
    furtek przez które podróbki przenikają do oficjalnych kanałów
    dystrybucyjnych, ale jestem przeciwko karaniu producentów którzy w dobrej
    wierze użyli tych podróbek i ich klientów którzy nabyli ich produkt.

    > Nie ma tak samo prawa wymagać by ktokolwiek udostępniał mu swoje
    > komercyjne oprogramowanie dlatego tylko, że jest mu ono potrzebne do
    > działania jego sprzętu.

    Ale to, co działało do tej pory w czasie gdy mógł w drodze reklamacji
    dochodzić swoich praw od sprzedawcy moim zdaniem powinno nadal działać i
    blokowanie tego jest właśnie karaniem niewinnego.
    Takie jest przynajmniej moje zdanie.
    P.G.