    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Nowy sterownik do Windows dla FTDI blokuje podróbki
    Date: Mon, 27 Oct 2014 20:04:57 +0100
    <m2jjp0$ft3$1@dont-email.me> <6mrelyc3abho$.1do7ibpuqyg6n.dlg@40tude.net>
    <m2l065$k0q$1@srv.chmurka.net> <m2ljai$mme$1@mx1.internetia.pl>
    <m2lsvr$vhi$1@srv.chmurka.net>
    <544e8354$0$27288$65785112@news.neostrada.pl>

    news:544e8354$0$27288$65785112@news.neostrada.pl...

    > Jak to sam ksztalt produktu, to mozna miec watpliwosci, przy uzytym
    > znaku - chcesz dopuscic podrobione towary do handlu za jakas tam oplata ?
    > Zeby robily zla opinie oryginalnemu producentowi ?

    Zamiast niszczyć może powymieniać znak (jeśli chodzi o znak).

    > A to nie wiem,
    Czytałem, że prawnicy Apple dobrali się do firmy 'a' mającej adres a.pl - że
    się tak czyta jak Apple. Ale widzę, że adres nadal jest (choć nie ma głównej
    strony - od razu zamienia się w inną) więc może dobrali się nieskutecznie.
    Nie czytałem tego chyba 1 kwietnia....

    > ale prawo patentowe i wzorow uzytkowych ma kilkaset lat ...
    Co nie znaczy, że jest doskonałe.

    > Moze sie zdarzyc - nieswiadomie, lub swiadomie.

    Według mnie praprzyczyną problemów jest dopuszczenie do patentowania
    banalnych rzeczy.
    Co innego jest wynalezienie telefonu, radia, czy maszyny do szycia a co
    innego wynalezienie kładzenia kondensatorów w przeciwne strony, czy szpulki
    nakładanej na drugą szpulkę, czy jakiejś krzywizny obudowy (podobno takie
    rzeczy Apple patentuje). Niektóre rzeczy powinny być w postępowaniu
    patentowym uznawane za na tyle banalne, że aż oczywiste i wpisywane na listę
    oczywistości, aby już nikt nie próbował ich patentować.
    Nie znam prawa patentowego ale jak ktoś mądry je tworzył (nawet te kilkaset
    lat temu) to powinien tam coś o oczywistościach wpisać.

    Prawidłowe pytanie to kto i dlaczego dopuszcza do takich absurdów
    patentowych (inaczej kto na tym zarabia).

    Jak była podobna dyskusja jakiś czas temu to ktoś tu wskazał na przyznany
    przez urząd (chyba w Australii) patent koła. Wnioskodawca złożył wniosek
    "dla jaj" i dostał patent.

    > Ale to akurat latwo udowodnic ... i tu sie dopiero powinno zaczac
    > narzekanie na prawnikow, ktorzy z latwej sprawy zrobia bardzo kosztowna
    > :-)

    Owszem, ale też narzekać trzeba na tych poprzednich, którzy brali udział w
    opatentowaniu oczywistości.
    P.G.