  • Data: 2014-10-24 17:59:48
    Temat: Re: Nowy sterownik do Windows dla FTDI blokuje podróbki
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 24 Oct 2014 00:59:28 +0200, Mario <m...@...pl> wrote:
    > masie? Czy może takie samo logo? Czy może skład? Coś mi się wydaje
    że
    > sobie wymyśliłeś te prawo do imitacji. Jest ochrona znaku
    towarowego,
    > wzoru przemysłowego, prawa patentowe.

    Nienie, na pewno. Z tym składem tego kleju to pamiętam jako case
    study z jakiś konferencji o ekonomi czy przedsiebiorczosci z lat 90
    ub. w. Bronili się, że ich produkt to imitacja w ramach
    dopuszczalnych prawnie (wtedy). Jeden warunków imitacji to cena
    nieporównywalnie niższa, reszty nie pamiętam. Oczywiście chodziło o
    prawo polskie.
    Pamiętam za to bardzo dobrze zwrot "imitacja dopuszczalna prawnie"
    jaki wtedy używali prelegenci. Z tego wynikało, że można było
    sprzedawać ferrari własnego wyrobu (bardzo podobne do oryginałiu) ,
    jeśli nie nazywa się to "ferrari" i kosztuje 1/100 oryginału.

    Teraz googlam i dziwne bo w wynikach wyszukiwania imitacja stała
    się synonimem podróbki i zła wszelakiego, o co chodzi?

    --
    Marek