  • Data: 2014-10-24 08:29:45
    Temat: Re: Nowy sterownik do Windows dla FTDI blokuje podróbki
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-10-23 22:54, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Tylko skad pewnosc, ze uklad, ktory kupujesz, jest oryginalny? Mowie o
    > ilosciach detaliczno-maloseryjnych, bo jak masz setki tysiecy, to od
    > dystrybutora/producenta bezposrednio i juz. Skad pewnosc, ze takie TME,
    > Maritex, Soyter, czy cala masa innych, ma oryginalne kosci?

    Właśnie pierwszą rzeczą, jaką zrobiłem wczoraj po powrocie do domu było
    upewnienie się, że złożone przeze mnie konstrukcje z FT232 ciągle
    działają. Potem sprawdziłem jeszcze, czy użyte w nich układy (oraz kilka
    sztuk z szufladzie) posiadają grawerowane, a nie drukowane oznaczenia.
    Wygląda na to, że wszystko jest w porządku.

    Jednak spójrzmy prawdziwe w oczy. Nikt nie robi wielkiego dochodzenia,
    zamawiając elementy w TME, Farnelu albo u jakiegoś większego sprzedawcy
    na Allegro. Niszczenie układu komuś, kto już padł ofiarą oszustwa jest
    nie tylko nieetyczne, ale zapewne nielegalne w co najmniej kilku krajach...