    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Nowy polski procesor
    Date: Tue, 05 Mar 2013 11:27:20 +0100
    From: WTK <w...@w...rubikon.pl>

    Dnia 05-03-2013 o 09:53:51 Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    napisał(a):

    <->

    > Chyba ci się zdaje, albo ta inspiracja jest bardzo lekka ;-). Pisałem
    > programy na PDP11, też w assemblerze. Tam nie ma instrukcji działających
    > na specjalnych rejestrach, wszystkie istrukcje działają na wszystkich.
    > Mało tego, rejestry są mapowane w przestrzeni adresowej. Z ciekawostek:
    > PDP11 nie ma instrukcji LDI, czyli ładowania rejestru stałą umiaszczoną
    > w programie. Za to ma instrukcję Load Indirect with Autoincrement. Ona
    > działa też na rejestrze Program Counter ;-).

    Chciałem zauważyć, że w przeciwieństwie do 8080 czy Z80, 6502 nie miał
    wielu instrukcji działających tylko na konkretnym rejestrze choć
    rzeczywiście takie były, ale z drugiej strony to ile tych rejestrów 6502
    miał? ;) Za to wiele rzeczy można było zrobić wprost na pamięci a strona
    zerowa pamięci wręcz była traktowana jak dodatkowe rejestry procesora. Co
    by nie mówić filozofia totalnie odmienna od intelowskiej.