  • 11. Data: 2011-04-06 21:52:48
    Temat: Re: Nowy nabytek rozdziewiczony ;)
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 6-04-2011 20:05, Czarek Daniluk pisze:

    > Pierwsze jej słowa po przyjechaniu Policjantów to to że ma męża też
    > Policjanta i próba wręczenia im telefonu żeby porozmawiali niby z mężem ;)

    Takie numery to się robi w 4 oczy a nie przy świadkach:)

    Mi kiedyś w dupę wjechał strażak pożarny. Ciął zacnym BMW zresztą...
    Policjantom jak przyjechali na hulajnogach sugerował, że też jest z
    resortu i żeby wzięli to pod uwagę przy ocenie kto jest winny. W sumie
    nie wiem na co liczył, bo ja stałem na światłach w czasie gdy on
    wymachiwał pięścią jakiemuś "frajerowi" który jechał "nie tak" zamiast
    hamować.
    --
    M.

  • 12. Data: 2011-04-06 23:30:35
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-04-06 18:54, Czarek Daniluk pisze:
    > Tak przy okazji - jak jeździć oszczędnie silnikiem 2,5 litra z
    > automatyczną skrzynią biegów ? cyfra na komputerze oscylująca w
    > okolicach 13 jakoś nie nastraja do głębszego wciskania gazu :)
    Dynamicznie. Jak przyspieszać, to przyspieszać a nie zamulać. Masz tam
    jakiś tryb "sport"? To włącz, wtedy hamowanie silnikiem (lock sprzęgła)
    będzie "dłuższe" (do niższych prędkości), wtedy dłużej będzie ci palił
    "nic na 100km" podczas nie-ciśnięcia.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 13. Data: 2011-04-07 00:28:36
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-04-06 23:30, BartekK pisze:

    > Masz tam jakiś tryb "sport"? To włącz, wtedy hamowanie silnikiem
    > (lock sprzęgła) będzie "dłuższe" (do niższych prędkości), wtedy
    > dłużej będzie ci palił "nic na 100km" podczas nie-ciśnięcia.

    Dobrze gada - polać mu.

    W automacie w tdsie zaobserwowałem, że tryb "sport" który przy
    przyspieszaniu ciągnął do samego końca na najniższym biegu w
    globalnym rozliczeniu palił mniej, zwłaszcza w górzystym
    terenie. Przyspieszanie lepsze niż na "ECO", a i spalanie lepsze.

    6008

  • 14. Data: 2011-04-07 08:05:42
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.04.2011 18:54, Czarek Daniluk pisze:
    > W poniedziałek przyprowadziłem z Olsztyna, a dzisiaj na Moście Grota
    > (DC)w korku baba mi przyładowała w tył ;)
    > Uparła się na Policję ;) przyjechali panowie dostała 300 i 6pkt, za
    > spowodowanie kolizji :D

    ROTFL

    Jakaś niedorozwinięta?

    [ciach]

    > Tak przy okazji - jak jeździć oszczędnie silnikiem 2,5 litra z
    > automatyczną skrzynią biegów ? cyfra na komputerze oscylująca w
    > okolicach 13 jakoś nie nastraja do głębszego wciskania gazu :)

    Aaaargh... Matury z polskiego zlikwidowali? To "liczba" a nie "cyfra" -
    "13" to dwie cyfry składające się na liczbę trzynaście.

    A jak chcesz czymś takim jeździć po mieście oszczędnie, to niestety bez
    przerabiania na hybrydę się nie da. Musiałbyś doczepić jakiś napęd
    elektryczny (na przyczepce ;-> ) a normalny bieg wrzucać dopiero na trasie.

    Techniki opisywane prze innych (np. BartkaK) pomogą, ale automat 2,5l w
    mieście oszczędny nigdy nie będzie.

    Szkoda że nie można mieć łatwych do wymiany dwóch zespołów napędowych...
    Jeździsz po mieście - wstawiasz elektryczny z baterią akumulatorów.
    Chcesz jechać w trasę - wyjmujesz ten pakiet i wstawiasz wybrany napęd
    spalinowy ;)

  • 15. Data: 2011-04-07 08:18:51
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    On 6 Kwi, 20:05, Czarek Daniluk <c...@n...com> wrote:
    > Pierwsze jej słowa po przyjechaniu Policjantów to to że ma męża też
    > Policjanta i próba wręczenia im telefonu żeby porozmawiali niby z mężem ;)

    No to w sumie dobrze, że wezwała tą policję ;) ja bym się bardzo
    szeroko uśmiechnął gdyby mi kobitka podała taką argumentację -
    zwłaszcza przy panach policjantach ;)

    Co do spalania: może skończ z tym toczeniem się (widzę to po sobie, to
    wcale nie pomaga) i osiągaj docelowy bieg jak najszybciej a potem już
    hamowanie silnikiem - tak jak przedmówcy powiedzieli zresztą (jeżeli
    oczywiście w tych korkach masz takie warunki ;))

  • 16. Data: 2011-04-07 08:24:37
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 6 Kwi, 23:30, BartekK <s...@N...org> wrote:
> [...]
    > jakiś tryb "sport"? To włącz, wtedy hamowanie silnikiem (lock sprzęgła)
    > będzie "dłuższe" (do niższych prędkości), wtedy dłużej będzie ci palił

    Trybu sport "ni ma" ;)
    Za to skrzynia hamuje silnikiem prawie do zera.
    Ino jeden problem - po DC nie da się praktycznie dynamicznie jechać ;)
    w korku to ja zdejmuję tylko nogę z hamownika i jak trzeba to
    delikatnie dodaję gazu ;)

    Pozdrawiam !

  • 17. Data: 2011-04-07 08:29:32
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 7 Kwi, 08:18, Mateusz <m...@g...com> wrote:

    > No to w sumie dobrze, że wezwała tą policję ;) ja bym się bardzo
    > szeroko uśmiechnął gdyby mi kobitka podała taką argumentację -
    > zwłaszcza przy panach policjantach ;)

    :) Oni też się uśmiechnęli ;)
    Ja z nią nie zamierzałem dyskutować, tylko czekałem grzecznie na panów
    w niebieskich mundurach :)
    Wcześniej jeszcze dzwoniła do swojego ubezpieczyciela, i chciała ode
    mnie moje dane - pewnie do zgłoszenia szkody - stwierdziłem tylko ze
    spokojem, że podam jak przyjedzie Policja :)

> [...]
    > hamowanie silnikiem - tak jak przedmówcy powiedzieli zresztą (jeżeli
    > oczywiście w tych korkach masz takie warunki ;))

    Tia ;) szczególnie w korku - na Krakowskiej od 17Stycznia do
    Szyszkowej, - cholera a za Szyszkową korek cudownie się urywa :D
    godzina 12:30 a korek na 20 minut stania.

    Pozdrawiam !

  • 18. Data: 2011-04-07 08:29:41
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 07 Apr 2011 08:05:42 +0200, Andrzej Ława napisał(a):

> [...]
    > Jeździsz po mieście - wstawiasz elektryczny z baterią akumulatorów.
    > Chcesz jechać w trasę - wyjmujesz ten pakiet i wstawiasz wybrany napęd

    Sa za to silniki V6 i V8 z mozliwoscia odciecia polowy garow.

    --
    Maciek

  • 19. Data: 2011-04-07 08:43:21
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Wed, 6 Apr 2011 20:53:27 +0200) ktos podajacy sie za ..:maniek:..
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > U mnie na kompie bardzo czesto wskazania chwilowe oscyluja w granicach
    > 30-70l (wiekszosc to jazda po miescie+jakies przedmiescia), ale srednio przy
    > tankowaniu wychodzi 15LPG

    Nowe instalacje gazowe maja wskaznik chwilowego spalania czy tez w jakis
    sposob mozna je podpiac do wyswietlacza w samochodzie?

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

  • 20. Data: 2011-04-07 08:45:30
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-04-07 08:24, Czarek Daniluk pisze:

    > Trybu sport "ni ma" ;)

    A jak depniesz do oporu to nie ciągnie wyżej do czerwonego?

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi