eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetNowy komputerRe: Nowy komputer
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!newsfeed.fsmpi.rwth-aachen.de!feeder1-2.pro
    xad.net!proxad.net!feeder2-2.proxad.net!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.
    com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostr
    ada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Kosu <K...@n...com>
    Subject: Re: Nowy komputer
    References: <51790488$0$26707$65785112@news.neostrada.pl>
    <kld6a6$h6m$1@dont-email.me> <klda0o$98o$2@news.task.gda.pl>
    <kldc1o$7ju$1@dont-email.me> <kldcl3$g5u$1@news.task.gda.pl>
    <s...@n...notb-home>
    <u...@m...przemekryk.no-ip.info>
    <517af6ce$0$26684$65785112@news.neostrada.pl>
    <r...@m...przemekryk.no-ip.info>
    <s...@n...notb-home>
    <517bb19d$0$26681$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@n...notb-home>
    <2...@b...poznan.pl>
    Reply-To: Kosu <K...@n...com>
    User-Agent: slrn/pre1.0.0-18 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <s...@n...notb-home>
    Date: 27 Apr 2013 13:27:08 GMT
    Lines: 25
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 95.49.159.237
    X-Trace: 1367069228 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26693 95.49.159.237:42132
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.pecet:1225285
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2013-04-27, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Zdanie o "programowaniu awarii po gwarancji" nie oznacza jakiegoś
    > dodatkowego obwodu powodującego gwarancję. Oznacza sposob projektowania
    > który ma minimalizować koszty i dawać bezawaryjną pracę do końca gwarancji.
    > Czyli dokładnie to co napisałes powyżej.

    No i dobrze. Przecież o to właśnie chodzi w idei gwarancji. Czemu
    Wam to przeszkadza?

    A przedmówca (moim zdaniem) dołącza do chóru osób generalnie
    niezadowolonych, że sprzęt nie jest wieczny.

    Dla osób, które jednak nie kumają skąd się biorą długości gwarancji:

    Firma robi produkt. Ma dane z kontroli jakości, mają jakieś założenia
    co do intensywności używania, mają dane o awaryjności podobnej
    elektroniki w przeszłości. Mają wreszcie oszacowanie kosztu naprawy
    przyszłych awarii. Zapuszczają dość prostą matematykę i wychodzi im, że
    mogą dać 2 lata gwarancji, bo w tym czasie awarii będzie mało (nie
    będzie ich to dużo kosztowało). A potem awarii będzie więcej
    (statystycznie), więc to się nie opłaca.
    Ot i cała tajemnica "gwarancji".

    pozdrawiam,
    Kosu

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: