-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!newsfeed.fsmpi.rwth-aachen.de!feeder1-2.pro
xad.net!proxad.net!feeder2-2.proxad.net!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.
com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostr
ada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.comp.pecet
From: Kosu <K...@n...com>
Subject: Re: Nowy komputer
References: <51790488$0$26707$65785112@news.neostrada.pl>
<kld6a6$h6m$1@dont-email.me> <klda0o$98o$2@news.task.gda.pl>
<kldc1o$7ju$1@dont-email.me> <kldcl3$g5u$1@news.task.gda.pl>
<s...@n...notb-home>
<u...@m...przemekryk.no-ip.info>
<517af6ce$0$26684$65785112@news.neostrada.pl>
<r...@m...przemekryk.no-ip.info>
<s...@n...notb-home>
<517bb19d$0$26681$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@n...notb-home>
<2...@b...poznan.pl>
Reply-To: Kosu <K...@n...com>
User-Agent: slrn/pre1.0.0-18 (Linux)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <s...@n...notb-home>
Date: 27 Apr 2013 13:27:08 GMT
Lines: 25
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 95.49.159.237
X-Trace: 1367069228 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26693 95.49.159.237:42132
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.pecet:1225285
[ ukryj nagłówki ]On 2013-04-27, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
> Zdanie o "programowaniu awarii po gwarancji" nie oznacza jakiegoś
> dodatkowego obwodu powodującego gwarancję. Oznacza sposob projektowania
> który ma minimalizować koszty i dawać bezawaryjną pracę do końca gwarancji.
> Czyli dokładnie to co napisałes powyżej.
No i dobrze. Przecież o to właśnie chodzi w idei gwarancji. Czemu
Wam to przeszkadza?
A przedmówca (moim zdaniem) dołącza do chóru osób generalnie
niezadowolonych, że sprzęt nie jest wieczny.
Dla osób, które jednak nie kumają skąd się biorą długości gwarancji:
Firma robi produkt. Ma dane z kontroli jakości, mają jakieś założenia
co do intensywności używania, mają dane o awaryjności podobnej
elektroniki w przeszłości. Mają wreszcie oszacowanie kosztu naprawy
przyszłych awarii. Zapuszczają dość prostą matematykę i wychodzi im, że
mogą dać 2 lata gwarancji, bo w tym czasie awarii będzie mało (nie
będzie ich to dużo kosztowało). A potem awarii będzie więcej
(statystycznie), więc to się nie opłaca.
Ot i cała tajemnica "gwarancji".
pozdrawiam,
Kosu
Następne wpisy z tego wątku
- 27.04.13 15:32 Janek Wlodak
- 27.04.13 16:21 R.e.m.e.K
- 27.04.13 17:55 h.w.d.p.
- 28.04.13 08:42 Kosu
- 29.04.13 14:20 Szymon von Ulezalka
- 30.04.13 09:31 Piotr Rezmer
- 30.04.13 10:07 januszek
Najnowsze wątki z tej grupy
- soft dla detekcji stanu DMA (on,czy off)
- jak w chrome (forku chrome) wyznaczyc katalog profilu w dowolnym miejscu?
- Dziwnie padający Seagate
- Kwestia UPSa i elektryki tegoż
- Drukowanie bezprzewodowe - jaki interface ?
- Libre Office Krok Po Kroku - Komentarz
- Dysk startowy z dosem - ktokolwiek widział, ktokolwiek zna?
- Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- Re: Drugi ekran na Androidzie
- Vmware update
- Access point na zewnątrz
- dodanie karty graf zawiesza komp
- Jak wybrać laptopa?
- Router i USENET
- Cyjanek kontra powietrze w kontekście (; druku pieniędzy... ;)
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa