eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetNowy komputerRe: Nowy komputer
  • Data: 2013-04-27 15:27:08
    Temat: Re: Nowy komputer
    Od: Kosu <K...@n...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2013-04-27, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Zdanie o "programowaniu awarii po gwarancji" nie oznacza jakiegoś
    > dodatkowego obwodu powodującego gwarancję. Oznacza sposob projektowania
    > który ma minimalizować koszty i dawać bezawaryjną pracę do końca gwarancji.
    > Czyli dokładnie to co napisałes powyżej.

    No i dobrze. Przecież o to właśnie chodzi w idei gwarancji. Czemu
    Wam to przeszkadza?

    A przedmówca (moim zdaniem) dołącza do chóru osób generalnie
    niezadowolonych, że sprzęt nie jest wieczny.

    Dla osób, które jednak nie kumają skąd się biorą długości gwarancji:

    Firma robi produkt. Ma dane z kontroli jakości, mają jakieś założenia
    co do intensywności używania, mają dane o awaryjności podobnej
    elektroniki w przeszłości. Mają wreszcie oszacowanie kosztu naprawy
    przyszłych awarii. Zapuszczają dość prostą matematykę i wychodzi im, że
    mogą dać 2 lata gwarancji, bo w tym czasie awarii będzie mało (nie
    będzie ich to dużo kosztowało). A potem awarii będzie więcej
    (statystycznie), więc to się nie opłaca.
    Ot i cała tajemnica "gwarancji".

    pozdrawiam,
    Kosu

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: