  • 41. Data: 2012-10-23 10:38:29
    Temat: Re: Nowy egzamin na prawko - jaja z butami
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-10-23 09:22, Piotr Klimek pisze:

    > Racja, najlepiej rozdawać prawo jazdy bez egzaminu, bo jeszcze ktoś się
    > przewróci albo przeziębi podczas jazdy.

    Rozsądniej byłoby stopniować poziom trudności A1, A2, A.

    Np. na A1 pozostawić obecne zasady. Na A2 dodać jakiś trudniejszy
    element, np. test łosia przy 40 km/h. Na pełnym A - walnąć jakąś małą
    gymkhanę na ciężkim motocyklu i ten test łosia przy 50 km/h.

    Człowiek by czuł, że musi się rozwijać przed przystąpieniem do kolejnych
    etapów.

    --
    MN

  • 42. Data: 2012-10-23 11:14:46
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Tue, 23 Oct 2012 10:38:29 +0200) ktos podajacy sie za Marcin N
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Rozsądniej byłoby stopniować poziom trudności A1, A2, A.

    No tak, bo przecież jazda na motocyklu o małej pojemności automatycznie
    sprawia, że nie trzeba omijać dziadka w skodzie wyjeżdzającego z
    podporządkowanej.

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 43. Data: 2012-10-23 11:17:21
    Od: zarafiq <d...@g...com>

    On Tuesday, 23 October 2012 09:37:55 UTC+1, AZ wrote:
    > No i? Nie rozumiem tego glupiego przekonania, ze wszystko co z USA czy zachodu
    > jest z difoltu zajebiste i lepsze od naszego.

    A kto napisał, że jest lepsze z difoltu?

    Małe porównanie:
    "Jak wynika z danych Komendy Głównej Policji, do których dotarła gazeta, w ubiegłym
    roku (chodzi o 2011) w wypadkach drogowych zginęło 4114 osób, o 11 proc. więcej (!!!)
    niż rok wcześniej. Liczba ta jeszcze może wzrosnąć, nawet o 130 osób, gdy pod uwagę
    weźmie się osoby zmarłe w szpitalach w ciągu 30 dni od wypadku."

    Teraz np. Australia:
    2008 - 99 ofiar śmiertelnych
    2009 - 119,
    2010 - 118.

    Wg mojego australijskiego kolegi egzamin jest prosty. Najpierw
    zdaje się teoretyczny, potem można jeździć razem z kimś
    kto ma pełne prawo jazdy. Na egzamin praktyczny oczywiście
    we własnym samochodzie. Jeśli przyjechałeś automatem
    to po egzaminie możesz przez rok jeździć tylko automatami.

    Statystyka dla USA jest gorsza niż dla Australii ale i tak o niebo lepsza od
    Polski.

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_tr
    affic-related_death_rate

    Pozdrawiam,
    zarafiq

  • 44. Data: 2012-10-23 11:28:07
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-10-23, zarafiq <d...@g...com> wrote:

    > A kto napisał, że jest lepsze z difoltu?

    No takie odnioslem wrazenie.

> [...]
    weźmie się osoby zmarłe w szpitalach w ciągu 30 dni od wypadku."

    Dziwne, przeciez dostawili fotoradarow.

> [...]
    > we własnym samochodzie. Jeśli przyjechałeś automatem
    > to po egzaminie możesz przez rok jeździć tylko automatami.

    Piekne porownanie. Powierzchnia Australii 7 500 000 km2 vs 312 km2 Polski,
    dodatkowo mieszka tam 1/3 mniej ludnosci niz u nas.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 45. Data: 2012-10-23 12:01:47
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-10-23 11:14, Piotr Klimek pisze:
> [...]
    >
    > No tak, bo przecież jazda na motocyklu o małej pojemności automatycznie
    > sprawia, że nie trzeba omijać dziadka w skodzie wyjeżdzającego z

    Zamiast omijać - można wyhamować. Nie rozumiem, Twojego podejścia.
    Upierasz się przy bardzo niebezpiecznym elemencie egzaminu, który w
    przypadku jego niezaliczenia - może skończyć się nawet ciężkim wypadkiem
    na placu egzaminacyjnym.

    To tak, jakby egzamin na sapera robić z użyciem bomby.

    Wyobraź sobie, że Twoja córka oblewa taki egzamin i przy okazji trafia
    połamana na pół roku do szpitala. O to chodzi? Tak ma wyglądać
    sprawdzenie umiejętności? Może dodajmy awaryjne hamowanie przed betonową
    ścianą. Jak się nie uda - zasłużona kara.

    --
    MN

  • 46. Data: 2012-10-23 12:02:03
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-10-23 11:28, Użytkownik AZ napisał:

> [...]
    >>
    > Piekne porownanie. Powierzchnia Australii 7 500 000 km2 vs 312 km2 Polski,
    > dodatkowo mieszka tam 1/3 mniej ludnosci niz u nas.

    Ale większość i tak mieszka w dużych miastach.

    Pozdrawiam

  • 47. Data: 2012-10-23 12:07:25
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-10-23, Marcin N <m...@o...pl> wrote:

> [...]
    > Upierasz się przy bardzo niebezpiecznym elemencie egzaminu, który w
    > przypadku jego niezaliczenia - może skończyć się nawet ciężkim wypadkiem

    A to ciezkim motocyklem nie wyhamujesz? Wyhamujesz szybciej niz jakims
    pierdzikiem ze spowalniaczami.

> [...]
    > sprawdzenie umiejętności? Może dodajmy awaryjne hamowanie przed betonową
    > ścianą. Jak się nie uda - zasłużona kara.

    Dzizas... Nie demonizujesz za bardzo? Jak sie trzeba wywrocic przy 50km/h
    zeby sie polamac?

    Wystarczy takie cos:
    http://www.motorcycle.com/images/content/Review/slid
    e1t.jpg

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 48. Data: 2012-10-23 12:08:39
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-10-23, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Ale większość i tak mieszka w dużych miastach.

    No i w Polsce wiekszosc wypadkow jest w miastach?

    Wyzej zrobilem jeden blad, mialo byc "312 000 km2 Polski".

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 49. Data: 2012-10-23 12:16:31
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Tue, 23 Oct 2012 12:01:47 +0200) ktos podajacy sie za Marcin N
> [...]

    > Upierasz się przy bardzo niebezpiecznym elemencie egzaminu, który w
    > przypadku jego niezaliczenia - może skończyć się nawet ciężkim wypadkiem

    Nie upieram się, po prostu mam wrażenie że ten niebezpieczny manewr zdaża
    się również na ulicy i uważam, że lepiej przetrenować go w kontrolowanych
    warunkach w szkole jazdy a później udowodnić na egzaminie że się go umie
    wykonać niż zostać zaskoczonym na ulicy.

> [...]
    > sprawdzenie umiejętności? Może dodajmy awaryjne hamowanie przed betonową
    > ścianą. Jak się nie uda - zasłużona kara.

    Ale ta moja wyimaginowana córka po zdaniu egzaminu może wsiąść na motocykl
    w prawdziwym ruchu ulicznym i uderzyć w wyjeżdzający z podporządkowanej
    samochód, bo nie będzie potrafiła wykonać manewru ominięcia przeszkody.

    Nie widzisz tego, że prawdziwa jazda na motocyklu w prawdziwym ruchu jest
    o wiele bardziej niebezpieczna niż ten manewr na egzaminie o który się spieramy?

  • 50. Data: 2012-10-23 12:18:06
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Tue, 23 Oct 2012 12:01:47 +0200) ktos podajacy sie za Marcin N
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Zamiast omijać - można wyhamować.

    Zapomniałem napisać, że nie zawsze można wyhamować. Czasem jednak trzeba
    ominąć.