  • 21. Data: 2009-09-19 20:11:24
    Temat: Re: Nowy Pentax K-x
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > Wczesniej robilem troche zdjec Alfa z kitem i Tamronem SP i to byla po
    > prostu
    Którą Alfą, bo chyba nie a100 czy a700, bo one mają bardzo dobre
    wizjery. Ja na pentaksowym wizjerze (tym mniejszym pentaksowym, bo od
    K100) i standardowej matówce pewniej ustawię ostrość niż mój pożal się
    boże autofokus, a z muszlą oczną jest jeszcze łatwiej (co oczywiście nie
    znaczy, że łatwo i przyjemnie jak w aparatach z dużym wizjerem). Warunek
    jest jeden - trzeba mieć dobrze wyjustowaną matówkę, a to samo w sobie
    nie jest łatwe (dorabianie własnoręcznie tak cienkich podkładek
    przerasta moje skromne zdolności manualne).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 22. Data: 2009-09-19 23:25:09
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik ""Paweł W."" napisał
> [...]
    > Ja na pentaksowym wizjerze (tym mniejszym pentaksowym, bo od K100) i
    > standardowej matówce pewniej ustawię ostrość niż mój pożal się boże

    Niestety na żadnym z tych modeli nie dasz powiększenia pola AF - i tutaj G1
    i Olek pozamiata precyzją praktycznie wszystko.

    adam

  • 23. Data: 2009-09-20 14:38:44
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Paweł W. pisze:

> [...]
    > nie jest łatwe (dorabianie własnoręcznie tak cienkich podkładek
    > przerasta moje skromne zdolności manualne).

    Mam K100D i jak podpinam heliosa plus pierścienie to po przymknięciu
    przysłony jest taka ciemnica że święty boże nie pomoże ;). Mam nadziej
    że właśnie takie powiększenie wraz ze wzmocnieniem sygnału na ekranie w
    G1 rozwiązało by mój problem. Co do szybkości AF w K100D do najszybszych
    nie należy więc chyba zbyt dużej różnicy bym nie odczuł po przesiadce na G1.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 24. Data: 2009-09-20 14:41:15
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    adam pisze:
    > Niestety na żadnym z tych modeli nie dasz powiększenia pola AF - i tutaj
    > G1 i Olek pozamiata precyzją praktycznie wszystko.

    Mam wizjer kątowy z powiększeniem 2x :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 25. Data: 2009-09-21 00:48:18
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik ""Paweł W."" napisał

    > Mam wizjer kątowy z powiększeniem 2x :P

    OK, to żeby nie było flejma to nie będziemy się spierać co lepsze - stałe 2x
    czy znacznie większe powiekszenie w dowolnym miejscu gdzie sięga AF ; )

    adam

  • 26. Data: 2009-09-21 05:34:27
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Którą Alfą, bo chyba nie a100 czy a700, bo one mają bardzo dobre wizjery.

    Buhahaha :)

    Widziales kiedys dobry wizjer - np. jak w Pentaxie Z1p?

    Alfa ma swietelko w tunelu, a nie wizjer.
    Ustawienie ostrosci recznie granity z cudem, mimo "lepszej" matowki.

    Ustawianie ustrosci w G1 to w porownaniuz A100 rozkosz czysta :)